نمایش بازار عاشقان به کارگردانی هادی مرزبان، روز جمعه 31 اردیبهشت با میزبانی از "سید محمد خاتمی" رئیس جمهور دوره اصلاحات و جمعی از چهره های سیاسی فرهنگی به کار خود خاتمه داد.

 

سایت خبری تئاتر: نمایش "بازار عاشقان" نوشته محمد ابراهیمیان که با کارگردانی "هادی مرزبان" از هفتم فروردین ماه 1395 در تالار وحدت روی صحنه رفته بود، روز جمعه 31 اردیبهشت اجراهای خود را در میان استقبال و حضور پرشور علاقه مندان تئاتر به پایان رساند. بنا بر این گزارش "سید محمد خاتمی" رئیس جمهور سابق و هیات همراه، دکتر قطب الدین صادقی، لوریس چکنواریان و محمد رحمانیان مهمان ویژه گروه بوده و به تماشای این نمایش نشستد. بدین ترتیب به استناد اخبار، این اثر نمایشی از هادی مرزبان رکورد جدیدی از حضور چهره های سیاسی، بین المللی و فرهنگی-هنری، منتقدین و اصحاب رسانه را برای دیدن تئاتر از خود بجای گذاشته و به عنوان یکی از خبر سازترین نمایشهای سالهای اخیر ثبت گردید.

هادی مرزبان کارگردان نمایش بازار عاشقان، خبر داد که به زودی به دعوت برنامه گزاران و مسئولین فرهنگی، این نمایش به شهرهای دیگر ایران سفر کرده و روی صحنه خواهد رفت که تا کنون برنامه چند اجرای آن قطعی شده است. وی افزود چندین دعوت و پیشنهاد نیز از رایزنان فرهنگی کشورهای اروپائی برای اجرای بازار عاشقان داریم که در حال بررسی و برنامه ریزی آن هستیم.

کارگردان تانگوی تخم مرغ داغ در پایان گفت: امسال بطور قطع دو نمایش دیگر را در دست تولید دارم و برای اجرا آماده میکنم. این دو کار جدید نمایشنامه ها و مضامین ایرانی دارند که تمرینات و مراحل تولید آنرا هرچه سریعتر و به زودی آغاز می نمایم.

شایان ذکر است نمایش بازار عاشقان با نقش آفرینی بازیگرانی چون: فرهاد قائمیان، محمد حاتمی، شهرام عبدلی، با هنرمندی فرزانه کابلی و ایرج راد و با حضور، صادق توکلی، محمد اسدی، محمد علایی، بهمن روزبهانی، محمدباقر مرادی، مجید غفاری، علی عمرانی با همراهی "گروه حرکت" و جمعی از هنرمندان و هنرجویان تئاتر، روی صحنه رفت.

فرزانه کابلی طراح حرکات ، مجید میرفخرایی سرپرست طراحان صحنه و لباس، جهانسوز فولادی موسیقی، ماریا حاجیها طراح گریم، مهری آسایش دستیار کارگردان، مهدی فضلی خانی طراح صحنه، آذر نجیبی طراح لباس، محمد وفایی طراح گرافیک، آزیتا خرمی منشی صحنه ، فریبا ورکیانی مدیر اجرایی و امیرکوروش اعرابی مدیر تشریفات این نمایش هستند.


 

اخبار تئاتر

«من خیال تو نیستم» در ایرانشهر اجرامی‌شود

معرفی نامزدهای بخش پژوهش جشنواره‌ی تئاتر دانشگاهی

گزارش تصویری نمایش «قاطیغوریاس» کارگردان : امیر گیل

سالن انتظامی از این پس زیر نظر شورای سیاست‌گذاری فعالیت می‌کند.

«آرتیگوشه» در تماشاخانه سه نقطه روی صحنه می‌رود

نمایش"ماز" در خانه نمایش افتتاح شد

مسافرآستانه نمایش «گرگ دختر» را افتتاح کرد

«افسانه ببر» به دانشجویان و هنرجویان تئاتر تخفیف می‌دهد

«خدای کشتار» با بازی «نوید محمدزاده» روی صحنه می‌رود

انتقاد حمید جبلی به طراحان پوستر

رامین ناصر نصیر به «مجلس ضربت زدن» رحمانیان اضافه شد

مهلت ارسال متن به جشنواره تئاتر شهر رو به پایان است

«بیرون پشت در» در تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود

«هم‌هوایی» در ترکیه، بلژیک و اتریش به روی صحنه می‌رود

اجرای مجدد «کسوف» پس از 5 سال

تئاتر مشترک ایران و آلمان در فرهنگسرای اندیشه