مسعود دلخواه با اشاره به اینکه از زمان دانشجویی علاقمند بوده در نقش "آستروف" نمایشنامه "دایی وانیا" بازی کند، اجرای این اثر به کارگردانی اکبر زنجانپور را متفاوت از اجراهای سنتی از آثار چخوف دانست.

پایگاه خبری تئاتر: مسعود دلخواه بازیگر و کارگردان تئاتر که در نمایش"دایی وانیا" نقش "آستروف" را ایفا می کند درباره حضور در این اثر نمایشی که این روزها مراحل تمرین خود را سپری می کند  گفت: این رویای هر بازیگری است که در طول زندگی هنری اش برخی از نقش های اصلی نمایشنامه های شکسپیر و چخوف را بازی کند. چند سال قبل من در نمایش "مرغ دریایی" که توسط محمدرضا خاکی کارگردانی شده بود یکی از نقش های اصلی را به نام" تریگورین" برعهده داشتم. از گذشته نیز با چهار شاهکار چخوف یعنی"دایی وانیا"،" مرغ دریایی"، "سه خواهر" و "باغ آلبالو" آشنا هستم و علاقه خاصی به آنها دارم.

وی با اشاره به علاقه ای که از زمان دانشجویی به ایفای نقش "آستروف" داشته است، گفت: در زمان داشجویی همراه با رکن الدین خسروی که در آن زمان استاد ما بود نمایش "دایی وانیا" را تمرین می کردیم و در آن سالها هم من نقش "آستروف" را بر عهده داشتم. خسروی همیشه به من می گفت که تو بالاخره این نقش را روی صحنه تئاتر هم اجرا خواهی کرد اما هیچگاه فکر نمی‌کردم که در این سن و سال نقش "آستروف" به من پیشنهاد شود چون این کاراکتر در نمایشنامه از من جوانتر است اما تلاش کرده ام که نقش را روی صحنه جوان‌تر ایفا کنم.

دلخواه درباره همکاری با اکبر زنجانپور کارگردان نمایش گفت: وقتی آقای زنجانپور پیشنهاد بازی در نمایش"دایی وانیا" را به من داد بسیار خوشحال شدم چون سالها بود که فکر می کردم دیگر زمان بازی ام در نقش "آستروف" گذشته است مگر اینکه خودم بخواهم این نمایش را کارگردانی کنم. نمایشنامه "دایی وانیا" متن کاملا شناخته شده و قوی‌ای است و من نیز به همکاری با اکبر زنجانپور علاقمند بودم چون تا به حال این فرصت فراهم نشده بود، بنابراین با زمینه ذهنی که از قبل داشتم بازی در این نمایش را با اشتیاق پذیرفتم.

کارگردان "ارخش"درباره تحلیلی که از نمایشنامه دارد و تبادل نظری که با زنجانپور در طول کار دارند، توضیح داد: اکبر زنجانپور، چخوف را به خوبی می شناسند و شخصیتها و روابطشان را به درستی درک می کند. بنابراین من به عنوان بازیگر خیالم از تحلیلی که او ارائه می دهد راحت است. اما من متوجه می شوم که شیوه بازی گرفتن، طراحی صحنه و نوع میزانسن دادن کارگردان قرار نیست پایبند به اجراهای سنتی از آثار چخوف باشد در نتیجه با توجه به ایده اجرایی که زنجانپور دارد من "آستروف" را طبق خواسته کارگردان بازی می کنم.

وی در پایان بیان کرد: ممکن است جاهایی اختلاف نظرهایی وجود داشته باشد اما باید یادآوری کنم که من و زنجانپور در مورد بخش هایی که به کاراکتر "آستروف" مربوط است اتفاق نظر داریم. اما چون می‌دانم زنجانپور چخوف را به درستی می شناسد در مواقعی که نظرم خلاف نظر کارگردان است خودم را به او سپرده ام. در نهایت این نمایش به تنهایی اجرای اثری از چخوف نیست بلکه اجرای نمایشی از چخوف با دیدگاه اکبر زنجانپور است همانطور که اگر مسعود دلخواه می خواست "دایی وانیا" را کارگردانی کند با اجرای متفاوتی روبرو می شدیم.

نمایش "دایی وانیا" نوشته آنتوان چخوف و به کارگردانی اکبر زنجانپور قرار است از اوائل آذرماه با حضور بازیگرانی چون شمسی فضل‌الهی، اکبر زنجانپور، محسن حسینی، مسعود دلخواه، هوشنگ قوانلو، ماهگل‌ مهر، نجمه کاظم زاده و جمشید حسینی در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه برود.