با نزدیک شدن به روزهای پایانی بهار‌ و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، صحنه‌ تماشاخانه‌های تهران نیز شاهد اجرای نمایش‌های جدیدی می‌شود که می‌توانند نوید رونق‌بخشی به گیشه‌های تئاتر باشند.

 

سایت خبری تئاتر: پس از پایان تعطیلات نیمه‌ی خردادماه، نمایش‌های تازه‌ای در برخی از سالن‌های تئاتری روی صحنه می‌روند که دربرخی از آن‌ها بازیگران مطرحی حضور دارند و نوید محمدزاده هم در دو نمایش بازی خواهد داشت.

«دکلره»

یکی از نمایش‌هایی که از امروز (یکشنبه ‌16 خرداد)، روی صحنه می‌رود «دکلره» نام دارد که در تئاتر مستقل تهران اجرا می‌شود. این سالن که به همت برادران کوشکی راه‌اندازی شده، تاکنون شاهد اجرای چند نمایش موفق و پرمخاطب بوده و این روزهای هم «خدای کشتار» را به کارگردانی علی سرابی روی صحنه دارد.

در «دکلره» که مهدی کوشکی و صحرا فتحی کارگردانی آن را برعهده دارند، ستاره پسیانی، لیلی رشیدی، صحرا فتحی و نوید محمدزاده بازی می‌کنند و نوید محمدزاده تا پایان اجرای «خدای کشتار» هر شب دو نمایش را بازی می‌کند.

این نمایش که مدتی قبل چند اجرا در کانادا داشت، ‌مستندگونه است و داستانی اجتماعی را روایت می‌کند. در اجرای قبلی این نمایش مهناز افشار و سحر دولتشاهی بازی می‌کردند که به دلیل قرارداد کاری دیگری که هماهنگی آن انجام شده بود، فعلا امکان حضور در این نمایش را ندارند، اما احتمال بازی آن‌ها در بعضی‌ از شب‌های اجرا وجود دارد.

«دکلره» از 16 تا 31 خردادماه هر شب ساعت 21 در تئاتر مستقل تهران اجرا می‌شود.

«کسوف»

از امشب نمایش «کسوف» که حدود پنج سال قبل اجرا شده بود، بار دیگر به کارگردانی ایوب آقاخانی در تماشاخانه باران روی صحنه می‌رود.

در «کسوف» که به گفته‌ی کارگردانش نوعی عذرخواهی و دلجویی از والدین "ستایش"، دختر خردسال افغانستانی ‌است، حمیدرضا آذرنگ،‌ نسیم ادبی و ایوب آقاخانی بازی می‌کنند.

این نمایش هم از 16 خرداد تا 25 تیر و از ساعت 21 روی صحنه خواهد بود.

«زخم‌های وحشتناک زمین بازی» و «انات»

در مرکز مطالعات اجرایی قشقایی قرار است از امروز دو نمایش اجرا شود. این آثار که در قالب پروژه‌های مطالعاتی به صحنه می‌روند تا دوم تیر اجرا خواهند شد. در «زخم‌های وحشتناک زمین بازی» نوشته راجیو جوزف و به کارگردانی علی منصوری،‌ آیه کیان‌پور و شهروز دل‌افگار بازی می‌کنند.

این نمایش رابطه‌ی عاشقانه‌ی پر فراز و نشیب کیلین و داگ را در یک دوره‌ی ۳۰ ساله تصویر می‌کند که در مقاطع مختلف زخم‌ها و مصائب خود را با هم در میان می‌گذارند.

دیگر نمایش سالن قشقایی مجموعه‌ی تئاترشهر، «انات» به نویسندگی و کارگردانی امیرحسین آسانی آماده شده که افسانه صرفه‌جو، سروناز نانکلی، مهتاب کرکوندی و بهار رضی‌زاده در آن بازی می‌کنند.

«انات» 45 دقیقه‌ای که از 20:45 هر شب روی صحنه می‌رود، مقاطعی از زندگی چند زن را روایت می‌کند.

«تریو بدون هارمونی»

تماشاخانه باران از 17 خرداد، میزبان نمایش دیگری هم خواهد بود که به نویسندگی و کارگردانی سیاوش پاکراه آماده شده است.

«تریو بدون هارمونی» با بازی ایوب آقاخانی، نگار عابدی و حمیدرضا نعیمی تا هشتم تیرماه روی صحنه خواهد بود. با اجرای این نمایش ایوب آقاخانی هم بازیگر دو نمایش خواهد بود که البته در «کسوف» به شکل صوتی حضور دارد.

«تریو بدون هارمونی» از ساعت 19 و به مدت 70 دقیقه اجرا می‌شود.

«سرگیجه» و «درنگ»

در سالن حافظ هم با پایان اجرای نمایش «ناسور»، «سرگیجه» به کارگردانی پویا صادقی و ایمان صیادبرهانی روی صحنه می‌رود.

در این نمایش که سجاد افشاریان تهیه‌کننندگی آن را برعهده دارد، محمد برهمنی، سعید زارعی، ایمان صیادبرهانی، سهیل سهیلی، مجید اسدی و زینب همتی بازی می‌کنند.

«سرگیجه» برداشتی آزاد از رمان «منگی» نوشته ی ژوئل اگلوف نویسنده ی فرانسوی است.

دیگر نمایش تالار حافظ،‌ «درنگ» است که آرش پورمحک آن را کارگردانی می‌کند. این نمایش از ساعت 21:30 شانزدهم خرداد تا آخر همین ماه با بازی حسین سپهرنژاد و دریا مرادی دشت اجرا می‌شود.

«حرف حرف حرف فیلیپ گلس قرص نانی می‌خرد گونه‌های مرگ تروتسکی»

این نمایش با نام طولانی‌ای که دارد، نوشته‌ی دیوید آیوز است و علیرضا طاهری آن را طراحی و کارگردانی کرده است.

علیرضا دست‌افکن، آرمان کلهری، شقایق حمزه‌لو، امید ضیاءالدینی، محمدحسین اثنی‌عشری، الهام صادقی و فرشته میرمرعشی بازیگران این نمایش هستند که از 16 خرداد تا 4 تیر روی صحنه تالار ناصر خسرو خواهند بود.

«سرگذشت دردناک شان پالمر»

این نمایش که بازیگرانش به ترتیب "خشونت" معرفی شده‌اند، در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران روی صحنه می‌رود.

«سرگذشت دردناک شان پالمر» با بازی میررضا رنجبران، امین محمودی و عدنان فراهانی از 16 خرداد تا سوم تیر اجرا می‌شود. سعید زکی‌زاده کارگردانی این نمایش را برعهده دارد.

«ملکه زیبایی لی‌نین»

در سالن خصوصی ارغنون نیز از 16 خرداد یکی از نمایش‌های مطرح مارتین مک‌دونا به کارگردانی رضا جعفرمدار روی صحنه می‌رود.

در این نمایش مسعود انتظاری، سوزان قربانی، مهناز کرباس چیان و حمید رشید بازی می‌کنند و این اثر 70 دقیقه‌ای را تا آخر خرداد اجرا خواهند کرد.

«مجلس ضربت زدن»

و اما از 29 خردادماه، نمایش «مجلس ضربت زدن» نوشته بهرام بیضایی به کارگردانی محمد رحمانیان روی صحنه سالن اصلی تئاترشهر می‌رود.

در این نمایش که مانند بسیاری دیگر از نمایش‌ها در ماه رمضان روی صحنه است، امیر جعفری، رامین ناصرنصیر، رضا مولائی، اشکان خطیبی، سینا رازانی، سانیا سالاری و مهتاب نصیرپور بازی می‌کنند. «مجلس ضربت زدن» که برای اولین بار اجرای عمومی می‌شود، تا 29 تیرماه و از ساعت 21 روی صحنه خواهد رفت.



اخبار تئاتر:

94 نمایش در تهران روی صحنه می‌رود

4 نمایش جدید در ایرانشهر اجرا می‌شوند

تخفیف ویژه نمایش" ماز" برای دانشجویان

پیش فروش اینترنتی «سرگذشت دردناک شان پالمر» آغاز شد

بازار عاشقان میزبان "رئیس جمهور اصلاحات" شد

تنابنده با تئاتر «پایتخت» به آمریکا و کانادا می‌رود

بازیگران «تریو بدون هامونی» مشخص شد

گزارش تصویری نمایش «اکتبر 1942 پاریس» کارگردان :مسعود موسوی

آزمایش طرح "بلیت مردمی تئاتر" با تئاتر دختر شینا

به مهمانان خارجی جشنواره تئاتر دانشگاهی ویزا ندادند

تخفیف 50 درصدی «آرتیگوشه» برای دانشجویان

خوانش «صندوق» به کارگردانی داریوش مؤدبیان در خانه موزه انتظامی

«نگاهمان می کنند »دعوت به دیدزدن زندگی خصوصی دیگران است!

3 تئاتر از انگلستان در تالار مولوی اجرا می‌شود

محل نمایش «رومئو و ژولیت» پیدا شد

لوریس چکناواریان سرپرست یک گروه تئاتر شد

فراخوان تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری منتشر شد

دریافت هزینه از گروه‌های تئاتری در تالار حافظ کاهش یافت

ارزیابی متون بخش مسابقه صحنه ای تئاتر رضوی به پایان رسید