نمایش «سرگیجه» یکشنبه 16 خرداد ماه با حضور شهرام مکری کارگردان و مجتبی جباری فوتبالیست در تالار حافظ افتتاح و اجرای عمومی این اثر نمایشی به طور رسمی آغاز شد.

 

سایت خبری تئاتر: شهرام مکری، کارگردان سینمای ایران که به تازگی مراحل فیلمبرداری تازه‌ترین ساخته‌اش با عنوان «هجوم» به پایان رسیده است به تالار «حافظ» آمد تا اجرای بازیگرانش را در این اثر نمایشی به تماشا بنشیند.

ایمان صیاد برهانی کارگردان این نمایش به همراه پویا صادقی و سعید زارعی قبل از اجرای نمایش در آیین افتتاح شرکت کردند و صیاد برهانی به نمایندگی از گروه گفت: امشب خیلی خوشحالیم که در کنار شما هستیم و بیشتر از این اتفاق خوشحالم که شهرام مکری، این کارگردان خلاقِ سینمای ایران در اولین اجرا کنار ما است و می‌خواهد نمایش ما را افتتاح کند.

شهرام مکری در آیین افتتاح این نمایش و قبل از اجرا طی سخنانی عنوان کرد: برای اولین‌بار است که می‌خواهم یک نمایش را افتتاح کنم و در این زمینه کمی‌بی تجربه هستم. همیشه مخاطب تئاتر بودم و به عنوان تماشاچی نمایش‌ها را به تماشا نشستم و این برای اولین بار است که یک نمایش را افتتاح می‌کنم.

کارگردان «ماهی و گربه» درباره نمایش «سرگیجه» و علت حضورش گفت: تمامی بازیگرانی که امشب روی صحنه می‌روند، به غیر از زینب همتی، تنها بازیگر خانم این نمایش، در فیلم تازه من با عنوان «هجوم» به ایفای نقش پرداختند. یک نکته جالب در خصوص این بچه‌ها وجود دارد و آن هم این است که آن‌ها به شدت عاشق کارشان هستند. زمانی که این میزان از تعهد و عشق را دیدم به آن‌ها گفتم من نمی‌دانم قرار است که شما چند نفر را برای کدام نقش‌ها انتخاب کنم، تنها چیزی که می‌دانم این است که باید در کنار من باشید. چون از شما یک انرژی دیدم که اگر ذره‌ای از آن به فیلم منتقل شود، می‌تواند آن فیلم را به پرواز در بیاورد.

وی ادامه داد: روزهای اول هی از من می‌پرسیدند، که ما قرار است چه نقشی را بازی کنیم و من هم نقش‌هایی را برای آن ها در نظر گرفته بودم اما حاضر بودم هرکدام از آن‌ها اگر نقش خود را دوست ندارند همه چیز را بهم بریزم و فیلمنامه را عوض کنم به خاطر این که فقط این‌ها در کنار من باشند. این بچه‌ها بر روی صحنه تئاتر انرژی عجیب و غریبی دارند و شما خواهید دید.

مکری در پایان حرف‌هایش عنوان کرد: مدل این نمایش شبیه کارهای دیگر نیست و با یک فضا سازی عجیب و غریب، جهان تازه‌ای را برای شما ترسیم می‌کنند و داستان محکمی را مبنای خودش قرار داده است. تفاوت نمایش «سرگیجه» با نمایش‌های این مدلی دیگر در این است که قصه خیلی شسته و رفته روایت می‌شود و میزانسن های سختی هم دارد، اما بسیار واقعی و بدون ادا به نظر می‌آید. شما اجرا را باور می‌کنید و این علت به خاطر این است که بچه با بازی‌های خوب به ما تاکید می‌کنند، که قرار است از این نمایش لذت ببرید. چند سکانسی که در این تئاتر دیده‌ام، در هیچ نمایش دیگری طی این چند سال ندیده‌ام و سینمایی به ماجرا نگاه کردم. امیدوارم که شما هم همانند من از این اجرا لذت ببرید و اگر این نمایش را دوست داشتید، از آن‌ها حمایت کنید، چون گروه نمایش «سرگیجه» یکی از قوی ترین گروه‌های تئاتری است که در آینده به حق خود می‌رسند.

بعد از صحبت‌های این کارگردان سینمای ایران، نمایش «سرگیجه» در تالار حافظ با حضور مخاطبان روی صحنه رفت. یکی دیگر از چهره‌هایی که در این مراسم حضور داشت، مجتبی جباری، ملی پوش و فوتبالیست باشگاه استقلال تهران بود.

این اثر نمایشی هر روز در ساعت 19 در تالار حافظ روی صحنه خواهد رفت.

محمد برهمنی، سعید زارعی، ایمان صیاد برهانی، سهیل سهیلی، مجید اسدی و زینب همتی بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

لیست عوامل نمایش «سرگیجه» عبارتند از : طراح، نویسنده وکارگردانان: پویا صادقی و ایمان صیاد برهانی، مشاور کارگردان: میر سعید مولویان، سرپرست گروه: محمد برهمنی، منشی صحنه: حوریا جمالیان، مدیر صحنه و ساخت دکور: مصطفی پور یوسف، دستیاران صحنه: آوا سی تار و مریم افشار، طراح نور: مسعود رنجبر: طراح لباس: ندا نصر، طراح گریم: نجمه لشکری، تصویر بردار: سامان رستمی، طراح گرافیک: فرانک ایرانی، عکاس: نغمه ارجمند و شاهین آزما، مدیر فضای مجازی: علی سیمایی، مشاور رسانه‌ای: سام بهشتی، مدیر پروژه : سوگل خلیق و تهیه کننده سجاد افشاریان.



اخبار تئاتر:

94 نمایش در تهران روی صحنه می‌رود

4 نمایش جدید در ایرانشهر اجرا می‌شوند

تخفیف ویژه نمایش" ماز" برای دانشجویان

پیش فروش اینترنتی «سرگذشت دردناک شان پالمر» آغاز شد

بازار عاشقان میزبان "رئیس جمهور اصلاحات" شد

تنابنده با تئاتر «پایتخت» به آمریکا و کانادا می‌رود

بازیگران «تریو بدون هامونی» مشخص شد

گزارش تصویری نمایش «اکتبر 1942 پاریس» کارگردان :مسعود موسوی

آزمایش طرح "بلیت مردمی تئاتر" با تئاتر دختر شینا

به مهمانان خارجی جشنواره تئاتر دانشگاهی ویزا ندادند

تخفیف 50 درصدی «آرتیگوشه» برای دانشجویان

خوانش «صندوق» به کارگردانی داریوش مؤدبیان در خانه موزه انتظامی

«نگاهمان می کنند »دعوت به دیدزدن زندگی خصوصی دیگران است!

3 تئاتر از انگلستان در تالار مولوی اجرا می‌شود

محل نمایش «رومئو و ژولیت» پیدا شد

لوریس چکناواریان سرپرست یک گروه تئاتر شد

فراخوان تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری منتشر شد

دریافت هزینه از گروه‌های تئاتری در تالار حافظ کاهش یافت

ارزیابی متون بخش مسابقه صحنه ای تئاتر رضوی به پایان رسید