انجمن بازیگران خانه تئاتر در بیانیه‌ای به وضعیت اقتصادی و مشکلاتی که بازیگران با آن روبه‌رو هستند اعتراض و از مسئولان تقاضا کرده است که هرچه زودتر به وضعیت آنها رسیدگی کنند.

پایگاه خبری تئاتر:  انجمن بازیگران خانه تئاتر در پی نامساعد بودن وضعیت معیشتی و فعالیت‌های هنری بازیگران تئاتر بیانیه‌ای را به شرح زیر منتشر کرده است:

بیش از چهار ماه از آغاز به کار دولت جدید و بیش از سه ماه از آغاز وزارت علی جنتی و معاونت علی مرادخانی می گذرد و امیدی که از دمیدن هوای تازه در عرصه فرهنگ برآمده بود هنوز به مشام اهل تئاتر نرسیده است. برای تئاتر هنوز در بر همان پاشنه می‌چرخد نه وضع معیشتی و چرخه اقتصادی بهبود یافته نه گشایشی از سوی ممیزان محترم صورت گرفته و نه نظر و مشورت اهل تئاتر محلی از اعراب دارد.

آب هنوز همان آب است و آسیابان همان. و پرسشی اینجا مطرح است که آسیابان تازه این آسیاب شکسته پس کی قرار است بیاید و آستین بالا بزند و در و دیوار این خرابه را بیاراید. پیرو جلساتی که با معاون محترم هنری برگزار و نظرات خانواده تئاتر درباره برنامه‌ها و مدیران آتی این حوزه با ایشان در میان گذاشته شد، انتظار می‌رود که این بار سرنوشت چهارسال آینده تئاتر کشور، نه در پشت درهای بسته بلکه با رأی و مشاوره مستقیم خانواده تئاتر تعیین شود، برنامه های این اداره کل و معاونت هنری عرضه و نظر و توقع کارشناسانه هنرمندان پرسیده شود و مهم تر از همه مدیران حوزه‌های اساسی تئاتر و به ویژه مدیرکل مرکز با نظر هنرمندان تئاتر تعیین شود.