مریم مالمیر از اجرای نمایش ˝خواهران پاپن˝ در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان خبر داد.

 

سایت خبری تئاتر: نمایش "خواهران پاپن" کاری از مریم مالمیر از 10 تیرماه در سالن استاد اتظامی خانه هنرمندان به صحنه می‌رود. مریم مالمیر با ارائه توضیحاتی در مورد این نمایش گفت: این اثر اقتباسی از نمایشنامه "کلفت‌ها" نوشته ژان ژنه است.

او در ادامه عنوان کرد: سه سال است روی این اجرا کار می‌کنم، پیش از این با نمایش در جشنواره‌های مختلف حضور داشته‌ام، بنابراین مرتب تغییر کرده و کامل‌تر شده است. زمانی که نمایشنامه کلفت‌های ژان زنه را خواندم متوجه شدم از روی داستان واقعی "خواهران پاپن" نوشته شده است. دو خواهری کلفتی که خانم خانه‌ای را که در آن کار می‌کنند را با وسایل آشپزخانه به قتل می‌رسانند.

مالمیر بیان کرد: این داستان برای من بسیار جذاب بود و بنابراین از همان شخصیت‌های واقعی با نام‌هایی که داشتند استفاده کردم، یعنی در نگارش نگاهم بیشتر بر اتفاق واقعی قتل بود؛ اما دیالوگ‌ها و فضای نمایش بیشتر متکی بر متن ژان ژنه است.

این کارگردان تئاتر اظهار کرد: در نگاهی که به این اثر داشتم برایم مهم بود که چگونه دو نفر می‌توانند به چنین مرحله‌ای برسند و یک نفر را به قتل برسانند؟ آن هم فردی که به نظر خودش با آنها رفتار مهربانانه‌ای دارد؟ تصمیم گرفتم خانم خانه را به گونه‌ای نشان بدهم که او هم با کمبودها و عقده‌های رفتاری مواجه است و آن را بر سر کلفت‌های خانه خالی می‌کند.

او خاطرنشان کرد: دیالوگ‌ها بسیار مهم و جذاب‌اند. اکنون کار فیزیکال و دیالوگ است. بازیگران با یکدیگر بسیار هماهنگ هستند و به این طریق دست مرا باز گذاشتند، این مسئله به من بسیار در طراحی حرکات کمک کرد. اتفاقاتی که بر صحنه می‌افتد ذهنی و سورئال اما خوانش ما از متن رئال است.

ساناز روشنی، مونا سهراب حقیقت و رکسانا قاری بازیگران این نمایش‌اند. همچنین الهام خضری پور طراح صحنه و لباس، نگین بصیری طراح گریم، پردیس پرمون دستیار کارگردان، آرزو رفیعی منشی صحنه، مهران افشاری ساخت تیزر، امیر قالیچی تبلیغات مجازی دیگر عوامل اجرایی این اثرند. نمایش "خواهران پاپن" 10 تا 31 تیرماه ساعت 21 در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان به صحنه می‌رود.



 



اخبار تئاتر:

«روزهای بی‌باران» با بازی سجاد افشاریان در تئاتر شهر اجرا می‌شود

تغییر ساعت اجرای نمایش «راه مهر راز سپهر»

فراخوان یازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان منتشر شد

اکران فیلم تئاتر «عروسی خون» در چارسو

باران کوثری تهیه کننده یک تئاتر شد

تاریخ پایان اجرای نمایش‌های در تئاتر شهر

ساعت اجرای 3 نمایش تماشاخانه ایرانشهر تغییر کرد

بازیگران نمایش صابر ابر معرفی شدند

آمار تماشاگران سالن های تئاتر تهران تا 13 خرداد

اجرای نمايش «پچپچه هاي پشت خط نبرد » ويژه خبرنگاران و عکاسان

«یادنامه محمود استاد محمد» برگزار می‌شود.

آغاز اجرای نمایش «سرگیجه» با حضور شهرام مکری

فاز دوم بازسازی تماشاخانه ایرانشهر به پایان رسید

تشویق نسیم ادبی توسط تماشاگران در اولین اجرای «کسوف»

گزارش تصویری نمایش «درنگ» کارگردان : آرش پور محک

دو كرسي مديريت جهاني يونيما به يونيماي ايران رسید

«تشریفات» برای خبرنگاران و عکاسان اجرا می‌شود

"دپوتات" با تغییر دو بازیگر اجراهای جدید خود را آغاز می‌کند

رحمانیان از «مجلس ضربت خوردن» گفت

نمایشنامه‌های کوروش نریمانی در سوئد اجرا می‌شوند

کوهستانی «ایوانف» را در ایرانشهر روی صحنه می‌برد