پس از گذشت ۹۳ روز از آغاز فعالیت معاون هنری دولت یازدهم بار دیگر گزینه‌ای جدید به نام حسین طاهری برای ریاست مرکز هنرهای نمایشی ایران مطرح شد.

پایگاه خبری تئاتر: حسن روحانی رئیس جمهوری پس از انتخاب خود از سوی مردم، وعده داد تا پس از 100 روز گزارشی را از عملکرد دولت جدید در زمینه‌های مختلف ارائه دهد که شب گذشته (5 آذر ماه) این اتفاق صورت گرفت البته به کم و کیفش اشاره‌ای نداریم.

دولت جدید وزرا و معاونین جدیدی را در حوزه‌های مختلف به همراه آورد که وزارت ارشاد و معاونت هنری نیز از این قاعده‌ حزبی مستثنا نبودند. علی مرادخانی 4 شهریور ماه سکان هدایت بخشی از هنر کشور را در دست گرفت و 93 روز است که هنوز اقدام جدی را در معاونت خود ایجاد نکرده است، او نیز همانند حسن روحانی وعده روزهای خوش و بهتر را برای هنر وعده داد اما هنوز چیزی احساس نمی‌شود.

در این خلال به تازگی شایعات زیادی شنیده می شود. حال بار دیگر حرف‌هایی از اصل مطلب به میان آمده است و گزینه‌های جدید بار دیگر مطرح شدند.

در حوزه موسیقی همچنان پیروز ارجمند است اما در حوزه هنرهای نمایشی حسین طاهری به عنوان گزینه جدید مطرح شده است.

طاهری متولد سال 1338در تهران، دارای مدرک کارگردانی سینما از دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر و کارشناسی ارشد پژوهش هنر از دانشکده هنر و معماری است.

از جمله مسئولیت‌های او می توان به مدیریت گروه فرهنگ و معارف شبکه اول سیما (75-73)، مدیر کل پخش شبکه اول سیما (77-75)، مدیر گروه فرهنگ و دانش شبکه اول سیما (79-78)، مدیر کل پخش شبکه‌های جهانی جام جم (83-79) و عضویت در شورای بررسی فیلمنامه و سریال‌های سیما فیلم (89-80) اشاره کرد.

 

حال باید دید که چه کسی می‌تواند نظر علی مرادخانی را جلب کند تا بر کرسی تئاتر بنشیند.