بهاره رهنما معتقد است، بدون دیدن شخصی بر روی صحنه و توانایی‌هایش درست نیست او را قضاوت کنیم.

 

سایت خبری تئاتر: نشست رسانه‌ای نمایش "این آهنگ دوباره بزن سم" به کارگردانی داوود بنی‌اردلان صبح شنبه 19 تیرماه با حضور این کارگردان و تعدادی از بازیگران نمایش در تالار حافظ برگزار شد. در آغاز این نشست داوود بنی‌اردلان با اشاره کوتاهی به تازه‌ترین اثر خود گفت: این دومین متن وددی آلن است که متکی بر کلام است و بیشتر درگیر تاک شو است. ما نسبت به کارهای قبلی او در این اثر درگیر شوخی کلامی هستیم.

او با بیان دلیل پرداختن و اجرای نمایشنامه‌ای از وودی آلن کرد: بسیاری از موضوعاتی که در آثار این نویسنده مطرح می‌شود مسائلی جهانی است و بر این اساس دیگر تفاوتی نمی‌کند که چه کسی یا از چه جغرافیایی باشد. اتفاقی که در این متن آلن رخ داده است.

بنی‌اردلان عنوان کرد: این نمایش رگه‌هایی از کمدی دارد اما گروتسک است. من این اثر را کمدی ندیدم و در اجرا هم به متن وفادار هستیم. امیدوارم تماشاگر هم با ما همراه باشد چراکه همه ما می‌توانیم همانند "آلن" شخصیت اصلی نمایش باشیم.

کارگردان نمایش " این آب آشامیدنی نیست" در پاسخ به سئوال خبرنگار هنرآنلاین در رابطه با تکیه متن‌های وودی آلن بر کلام بیان کرد: متن آنقدر مبتنی بر شوخی کلامی است که شخصیت‌ها در آن گم می‌شوند. شاید در ترجمه هم اتفاقاتی رخ دهد و نتوان معادل‌هایی برای آنها اتفاق بیفتد.

او همچنین در رابطه با شخصیت "همفری بوگارت" در این اثر به هنرآنلاین گفت: ما می‌خواستیم بوگارت کاملا شبیه خودش باشد؛ اما به دلیل اینکه ذهنی است کمترین حضور او را بر صحنه داریم و سایه‌ای درباره او می‌بینیم، سایه‌ای از کلاه و پالتو او بر صحنه.

او در رابطه با حضور امیر مهدی ژوله در این نمایش به واسطه شناخت خوب او با طنز بیان کرد: ژوله در این نمایش نقش "آلن" را ایفا می‌کند، انتخاب او به خاطر پیشنهاد پژمان جمشیدی بود و من فکر می‌کنم انتخاب بسیار مناسبی بود. صدا، فرم، فیزیک و... بسیار به این شخصیت نزدیک است. این متن مبتنی بر شوخی‌های کلامی است و ژوله به دلیل آشنایی و تبحر خاصی که در نگارش طنز و استندآپ کمدی داشت می‌توانست ما را در این کار چند گام به جلو ببرد.

بهاره رهنما یکی از بازیگران این نمایش نیز در رابطه با حضور ژوله و جمشیدی بر صحنه تئاتر و انتقادهایی که به آنها وارد می‌شود توضیح داد: اینکه یک نفر بتواند وارد این عرصه شود و در آن ماندگار شود اهمیت دارد. افراد بسیاری به عرصه تئاتر آمدند و به راحتی رفتند. این نگاه درستی نیست که بدون دیدن یک نفر بر صحنه و ارزیابی توانایی‌ها، او را قضاوت کرد.

داوود بنی‌اردلان در رابطه با حضور افراد چهره در کارهای نمایشی و نبودن فضای لازم برای هنرمندان یا دانشجویان تئاتر تصریح کرد: این فرصت برای همه وجود دارد و ارتباطی به پول یا پارتی ندارد. نمایش‌ها باید بفروشند تا بتوانند هزینه‌های سالن‌ها و عوامل اجرایی را پرداخت کنند. ما هر شب 600 هزار تومان تنها بابت اجاره بهای تالار حافظ پرداخت می‌کنیم؛ در واقع در طول 30 شب اجرا هزینه‌ای معادل 18 میلیون تومان که برای یک گروه اجرایی بسیار قابل توجه است. این نقد در وهله نخست به سیاست‌گذاران کلان فرهنگی باز می‌گردد، که جایی برای دانشجویان و فارغ التحصیلان این رشته وجود ندارد.

بهاره رهنما نیز در تائید سخنان بنی‌اردلان گفت: اگر دولت از تئاتر و سالن‌ها حمایت کند من به شخصه تا سه سال تنها با دانشجویان کار می‌کنم و از آنها کمک می‌گیرم. من در جلسه افطاری که با حضور آقای حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد حضور داشتم، زمان سخنرانی ایشان ناخودآگاه در رابطه با تمام هنرها مانند سینما، هنرهای تجسمی و... حرف زدند و از آنها نام بردند به غیر از تئاتر. این مسئله آنقدر مرا تحت تاثیر قرار داد که ناخودآگاه اشک از چشانم سرازیر شد. این اتفاق بدون شک با نیت خاصی نبوده است اما متاسفانه تئاتر جایی میان دولت مردان ما ندارد.

او خاطرنشان کرد: این مسئله را می‌توان در میزان دستمزدهای هنرمندان عرصه های مختلف هم شاهد بود یک هنرمند سطح الف تئاتر سقف دستمزدش 8 میلیون تومان است این درحالیست که در سایر عرصه ها کاملا متفاوت است.

نمایش "دوباره اون آهنگ رو بزن سم" به نویسندگی وودی آلن و کارگردانی داود بنی‌اردلان در تالار حافظ به صحنه می‌رود. امیر مهدی ژوله، الناز حبیبی، پژمان جمشیدی، اندریا نوشاد و بهاره رهنما بازیگران این نمایش اند.


 

صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام



 


اخبار تئاتر

نمایشنامه‌های سعید تشکری در بازار کتاب

آغاز اجرای سه نمایش در تماشاخانه استاد انتظامی

کارگاه چهار روزه تئاتر در موسسه همای سعادت

اجرای فوق‌العاده برای تئاتر «کسوف»

خسرو احمدی: اگر تئاتر بازی نکنم، سکته می‌کنم

«مایبر» اجراهای خود را از چهارشنبه ادامه می‌دهد

«تخم مرغ بدون زردینه» در تماشاخانه مشایخی روی صحنه می‌رود

روح‌الله جعفری: رئیس تئاتر شهر خلف وعده کرد

«کشتن کفتر چاهی» به روزهای پایانی رسید

حال عمومی داوود رشیدی خوب است

شباهت تئاتر ایران با فرانسه!

دادگر «هملت» را در جشنواره "گدانسک" لهستان اجرا می‌کند

تلاش آتیلا پسیانی برای راه اندازی تماشاخانه

فراخوان سیزدهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز منتشر شد

امیر مهدی ژوله تئاتری شد

پیش فروش نمایش "راپورت‌های شبانه دکتر مصدق" آغاز شد

«چهل‌گیس و حسن کچل» در تماشاخانه حوزه هنری

تقدیم اجرای «مجلس ضربت زدن» به سربازان

«باغ آلبالو» بهمن‌ماه در تالار وحدت اجرا می‌شود

«هنر بازیگری» در ایستگاه پنجم

علی اکبر صفی‌پور مدیرعامل بنیاد رودکی شد

اجرای ˝نبش قبر˝ در تماشاخانه استاد فنی زاده

علی نصیریان و جمشید مشایخی چقدر حقوق می‌گیرند؟

«هیپولیت» در تالار حافظ روی صحنه می‌رود

علی نصیریان هیچ صفحه‌ای در شبکه‌های اجتماعی ندارد

تئاتری‌ها برای بیمه جدید به خانه تئاتر بروند

تمدید مهلت فراخوان مسابقه نمایشنامه نویسی آیینی سنتی

رویا نونهالی با «مثل آب برای شکلات» در ایرانشهر