˝خوشبختی‌های کوچک سوسک شدن˝، ˝خرمهره˝ و... از جمله آثار جدیدی هستند که به تازگی اجرای خود را آغاز کرده‌اند.

 

سایت خبری تئاتر: سالن اصلی مجموعه تئاترشهر با پایان اجرای نمایش "مجلس ضربت خوردن" به کارگردانی محمد رحمانیان، به زودی میزبان نمایش "سه خواهر و دیگران" نوشته آنتوان چخوف و کارگردانی حمید امجد می شود.

نمایش "سفر به نهایت دور" نوشته و کار محمد میرعلی‌اکبری با حضور بازیگرانی چون خسرو شهراز، مجید آقاکریمی، آرش فلاحت‌پیشه، محمدرضا مالکی، مسیح کاظمی، مهدی نصرتی، بهناز نادری، کامبیز مُنصف، لادن نازی، حمید خوش‌نویس، سحر حق‌شناس تیر و مردادماه سال جاری هرشب ساعت 20 در سالن چهارسو اجرا می شود. سالن سایه این مجموعه نیز این روزها نمایش "روزهای بی باران" کاری از امین بهروزى را بر صحنه دارد که تا 29 تیرماه هر شب ساعت 19 اجرا می شود. گفتنی است نمایش "خوشبختی های کوچک سوسک شدن" به کارگردانی آزاده انصاری نمایشی است که با پایان اجراهای "روزهای بی باران" در این سالن به صحنه می رود. مرکز مطالعات قشقایی نیز با پایان پروژه "جشنواحه" از 28 تیرماه میزبان گروه تئاتر "تازه" برای اجرای "پروژه " هملت؛شکسپیر" به سرپرستی یوسف باپیری و اشکان خیل نژاد می شود.

نمایش کمدی "شیش و بش" به نویسندگی محمد چرم شیر و کارگردانی سید جواد روشن با حضور بازیگرانی چون وحید نفر، مرضیه صدرایی، مهسا ایرج پور، علی باروتی، صدف بختیاری، امیرعباس حسینی، مهدی ذاکر حسینی، محسن زرآبادی، مرتضی شاه کرم، حسین شفیعی، الهه شه پرست، کامبیز طلایی، بهرنگ فرهنگ دوست هر شب ساعت 19 در تماشاخانه سنگلج به صحنه می رود.

تالار وحدت نیز این روزها میزبان تعدادی از هنرمندان شناخته شده تئاتر، سینما و تلویزیون در نمایش "راپورت‌های شبانه دکتر مصدق" نوشته و کار اصغر خلیلی است. فرهاد آئیش، ایرج راد، خسرو احمدی، رضا بهبودی، رویا میرعلمی، نرگس محمدی، علیرضا آرا، علی نیکزاد، پیمان شیخی، منوچهر علیپور، خسرو امیری، علیرضا زمانی‌نسب، حمیدرضا کاظمی‌پور، نگین ابدالی، یزدان منصوری و تعداد دیگری از هنرمندان تئاتر در این اثر به صحنه می‌روند.

سالن حافظ یکی دیگر از سالن های نمایش نیز دو اجرای "این آهنگ را دوباره بزن سم" به کارگردانی داوود بنی اردلان و نمایش "مستاجر" به کارگردانی ستاره امینیان را بر صحنه دارد. امیر مهدی ژوله، الناز حبیبی، پژمان جمشیدی، بهاره رهنما، آندِریا نوشاد در نمایش "این آهنگ را دوباره بزن سم" و مرتضی اسماعیل کاشی، افشین غفاریان، سارا علیا، منا شریفی، سمیرا طلوعی، برنا اعتمادی، سعید اویسی و رحیم نوروزی در نمایش "مستاجر" نقش آفرینی می‌کنند.

صابر ابر کارگردان و بازیگر شناخته شده تئاتر و سینما با همراهی بازیگرانی چون پانته آ پناهی ها، لیلی رشیدی، سعید چنگیزیان، الهام کردا، مهدی کوشکی، ستاره پسیانی، بهاره مصدقیان، مرضیه بدرقه، نمایش "پرتقال های کال" را هر شب ساعت 19:15 در سالن استاد ناظرزاده کرمانی به صحنه می برد. شایان ذکر است این سالن نمایش ساعت 21:30 میزبان نمایش دیگری با عنوان " یادم تورا فراموش" به کارگردانی ژاله صامتی است. در این نمایش فاطمه گودرزی، ژاله صامتی، ایرج سنجری و پژمان جمشیدی بازی می کنند.

نمایش "آدامس خوانی" نوشته و کار محمد رحمانیان نیز از 25 تیرماه در دو ساعت 19:30 و 21:30 در سالن استاد سمندریان مجموعه ایرانشهر به صحنه می رود. مهتاب نصیرپور، هومن برق نورد، حبیب رضایی، اشکان خطیبی، سینا رازانی، بهنوش طباطبایی، سها سناجو، پرستو رحمانیان بازیگران این نمایش اند.

سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان نیز سه نمایش "ترنسمیتر ها" به کارگردانی حمیدرضا مهنانی، نمایش "سزارین" به محمد رضا تک زارع و نمایش "خواهران پاپن" به کارگردانی مریم مالمیر را بر صحنه دارد.

تالار هنر به عنوان سالن ویژه نمایش های کودکان و نوجوانان نمایش "لاکی" به کارگردانی آناهیتا غنی زاده و نمایش "پدر یک دقیقه ای" نوشته و کار رضا فیاضی را بر صحنه دارد.

تالار محراب یکی دیگر از سالن های نمایشی تهران، در سالن اصلی این مجموعه دو نمایش "سوگواری قبل از مصیبت" نوشته و کار کهبد تاراج و نمایش "بچه تابستان" به کارگردانی دریا نظری را در سالن کوچک این مجموعه به صحنه دارد.

خانه نمایش اداره تئاتر نیز با اجرای نمایش "خرمهره" به کارگردانی محسن قصابیان و بازی محسن قصابیان، پژمان عبدی، میلاد آرین، بنیامین صیادی نیا از 27 تیرماه هر شب ساعت 20 میزبان علاقمندان به هنرهای نمایشی خواهد بود.

سالن ارغنون نمایش های "مجلس سنگ" به کارگردانی پویش فروزنده، "اجراخوانی کمدی خرس" و "نمایش شاد و خاطرانگیز علیمردان خان" به کارگردانی سینا نورائی و نمایش "کبوتری ناگهان" به کارگردانی نگین ضیائی را بر صحنه دارد.

سالن تئاتر مستقل تهران نیز از 27 تیرماه با نمایش "رویای یک شب نیمه تابستان" به کارگردانی مصطفی کوشکی میزبان علاقمندان خواهد بود. آزاده صمدی، محمد صادق ملک، سجاد باقری، شهروز دل افکار، روشنک گرامی، مجید نوروزی، نازآفرین کاظمی، هومن کیایی، علیرضا کیمنش، خاطره حاتمی، غزل شجاعی بازیگران این اثرند.

نمایش "کروماکی" به طراحی و کارگردانی مارین ون هولک با نقش آفرینی بابک بیگ زاده، خسرو پسیانی، نگین تبرا، حدید تقی یار، دیبا خاتمی، مینا درودیان، امیرحسین طاهری، شهریار فرد، پریسا مقتدی، مینا ملک محمدی، میثم میرزایی در دو ساعت ۱۹:۳۰ و ۲۱:۳۰ در تماشاخانه دا اجرا می‌شود.

نمایش "کشتن کفتر چاهی" نوشته محمد چرمشیر و کارگردانی رضا حداد نیز با حضور بازیگران جوان آن هر شب ساعت 20:30 در سالن آفتاب به صحنه می‌رود.

نمایش "هنگامی که ..." به نویسندگی نشمینه نوروزی و کارگردانی حمیدپورآذری تازه ترین تولید گروه "پاپتی ها" است که از 20 تیرماه سالن 19 در سالن خانه امید مهر به صحنه می‌رود.



 

صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater

 

اخبار تئاتر:

آخرین مهلت برای شرکت در بخش «جایزه استاد جواد ذوالفقاری» اعلام شد

محمد چرمشیر کارگاه نمایشنامه‌نویسی برپا می‌کند

چهارمین پاراگراف برای داود رشیدی منتشر شد

رحمانیان «آدامس‌خوانی» را کوتاه می‌کند

میثم عبدی «36 ژانویه‌ی 2005» را آماده اجرا می‌کند

اجرای «خوشبختی های کوچک سوسک شدن» از 30 تیر در تئاتر شهر

«شاه اوبو» در تئاتر باران اجرا می‌شود

«ویتسک» رضا ثروتی به اروپا می‌رود

رضا بابک زنگ پهلوانی را برای "قصه های من و تو و شاهنامه" به صدا در آورد

معرفی هیات انتخاب آثار فضای باز جشنواره تهران-مبارک

«من، تو، ما، شما» در تماشاخانه مشایخی روی صحنه است

اعلام آمار مخاطبان دو نمایش‌ «صور اسرافیل » و «بیرون پشت در»

«کوکاکولا» به مولوی می‌رود

گروه بازیگران و عوامل نمایش "خروس می خواند" تکمیل شد

جواد انصافی کارگاه آموزش سیاه بازی برگزار می‌کند

دلایل حضور امیر مهدی ژوله در تئاتر بیان شد

«تا یک بشمار» در بولونیا به صحنه رفت

رویا افشار بازیگر تئاتر شهرام کرمی شد

تمديد نمايش «پچپچه هاي پشت خط نبرد » تا پايان تيرماه

کارگاه‌های نمایش‌نامه‌نویسی موسسه­ اکبر رادی برگزار می‌­شود

اجرای «شک» در تماشاخانه سه‌نقطه

ژان‌لویی اکل در ایران کارگاه آموزشی تئاتر برگزار می‌کند

معرفی اعضای هیات انتخاب جشنواره تئاتر عروسکی تهران- مبارک

«سقراط» باز هم به تالار وحدت می‌رود

سام قریبیان از بازی در نمایش حمید امجد انصراف داد

حمید پورآذری نمایش «هنگامی که... » را در بنیاد امید مهر به روی صحنه می‌برد