هدایت هاشمی که به تازگی بازی‌اش در نمایش «افسانه ببر» به پایان رسیده است، از دلیل علاقه‌اش به این نمایش گفت و ابراز امیدواری کرد این نمایش در دیگر شهرها و کشورها به صحنه برود

 

سایت خبری تئاتر از ایسنا: این بازیگر گفت: من و دیگر اعضای گروه بسیار علاقه‌مندیم این نمایش را در شهرهای دیگر هم اجرا کنیم و علاقه‌مندان زیادی در دیگر شهرها اعلام آمادگی کرده‌اند تا این نمایش در شهرهای آنان نیز به صحنه برود اما این موضوع مستلزم برنامه‌ریزی درستی است که هم برای گروه حرفه‌ای ما به صرفه باشد و هم هماهنگی‌های لازم میان این برنامه و دیگر پروژه‌های کاری ما انجام شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر پیشنهاد اجرای این نمایش در شهرها و مناطقی مانند کاشان، تبریز، مشهد، اروند، کیشف قشم و ... مطرح شده است اما هنوز هیچ کدام قطعی نشده و به مرحله امضای قرارداد نرسیده است ولی حتما این اجراها امسال باید انجام شود تا زمانیکه در حال و هوای اجرا هستیم و از فضای آن دور نشده‌ایم، نمایش در دیگر شهرها هم به صحنه برود.

عضو گروه تئاتر «پاپتی‌ها» اضافه کرد: باتوجه به نو بودن بحث مسئولیت‌پذیری اجتماعی که در بطن این متن وجود دارد، امکان اجرای آن به صورت رپرتواری در سال‌های دیگر هم هست. از سوی دیگر  هنوزعلاقه‌مندان زیادی در تهران موفق نشده‌اند این نمایش را بینند. ما بیش از 7 هزار تماشاگر داشتیم اما تعداد بسیار بیشتری همچنان خواهان اجرای این اثر هستند. بنابراین امکان اجرای آن در قالب رپرتوار و بازتولید در گروه ما وجود دارد.

هاشمی که همواره علاقه و دغدغه خود را برای اجرای این نمایش نشان داده و علیرغم آسیب‌دیدگی‌اش همزمان با بخشی از اجراهای این نمایش، بازهم بازی در آن را از سر گرفت، درباره جایگاه خاص این نمایش در کارنامه بازیگری‌اش توضیح داد: بزرگترین دلیل بازی من در این نمایش، تاثیر متقابلی است که از مخاطب می‌گیرم و فکر می‌کنم من نیز همان تاثیر را به او منتقل می‌کنم. چنین تعامل صادقانه‌ای هر بازیگری را به وجد می‌آورد.

وی اضافه کرد: در این نمایش بخش زیادی از قابلیت‌های بدنی من به کار گرفته می‌شود و در مجموع اجرای بدیعی داریم که کمتر در سطح کشور با آن روبرو بوده‌ایم. به همین دلیل دوست دارم گاهی به آن رجوع کنم چون هر شب و در هر اجرا دستاوردهای زیادی برایم دارد که بسیار ارزشمند است و همچنان نو بودن کار را حفظ می‌کند.

بازیگر نمایش‌های «مرگ فروشنده»،«دن‌کیشوت» و «تیغ کهنه» اضافه کرد: جالب است که عموم تماشاگران هم در این احساس شریکند و از آن لذت می‌برند و همین موضوع باعث شده علاقه‌مند به اجرای دوباره این نمایش باشم چون به قابلیت‌های من به عنوان بازیگر می‌افزاید.

هاشمی با اشاره به دیگر ویژگی‌های این نمایش افزود: از سوی دیگر تازه بودن حرف نمایشنامه و موضوع آن یعنی مسئولیت‌پذیری اجتماعی بزرگترین دغدغه من در این سال‌ها بوده که در قالب اثری کمدی به روشنی و صراحت بیان شده است.

وی درباره احتمال اجرای این نمایش در کشورهای خارجی نیز گفت: پیشنهاداتی از چند کشور داریم و در حال بررسی هستیم. خیلی دوست دارم  هموطنان‌مان در کشورهای دیگر هم این نمایش را ببینند چون به تکوین و کامل کار کمک می‌کند.

این بازیگر درباره دیگر پروژه‌های هنری‌اش توضیح داد: فعلا قرارداد قطعی با سریال آقای جلیل سامان دارم که بازی من از شهریور ماه آغاز می‌شود. همچنین در نمایش «سردار» کار نادر برهانی‌مرند هم بازی می‌کنم که نیمه مرداد ماه در جشنواره تئاتر رضوی اجرا می‌شود و بعد از آن هم در تهران به صحنه می‌رود.

هدایت هاشمی در پایان درباره پروژه‌های سینمایی‌اش به ایسنا گفت: پیشنهاداتی مطرح شده که هیچ یک قطعی نیست اما امسال در جشنواره فجر حتما یک فیلم خواهم داشت.

«افسانه ببر» بر اساس نمایشنامه داریو فو و با کارگردانی هادی عامل هاشمی در تماشاخانه «باران» روی صحنه بود و هدایت هاشمی تک‌ بازیگر این اثر کمدی و مونولوگ بود.



 

صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater

 

اخبار تئاتر:

آخرین مهلت برای شرکت در بخش «جایزه استاد جواد ذوالفقاری» اعلام شد

محمد چرمشیر کارگاه نمایشنامه‌نویسی برپا می‌کند

چهارمین پاراگراف برای داود رشیدی منتشر شد

رحمانیان «آدامس‌خوانی» را کوتاه می‌کند

میثم عبدی «36 ژانویه‌ی 2005» را آماده اجرا می‌کند

اجرای «خوشبختی های کوچک سوسک شدن» از 30 تیر در تئاتر شهر

«شاه اوبو» در تئاتر باران اجرا می‌شود

«ویتسک» رضا ثروتی به اروپا می‌رود

رضا بابک زنگ پهلوانی را برای "قصه های من و تو و شاهنامه" به صدا در آورد

معرفی هیات انتخاب آثار فضای باز جشنواره تهران-مبارک

«من، تو، ما، شما» در تماشاخانه مشایخی روی صحنه است

اعلام آمار مخاطبان دو نمایش‌ «صور اسرافیل » و «بیرون پشت در»

«کوکاکولا» به مولوی می‌رود

گروه بازیگران و عوامل نمایش "خروس می خواند" تکمیل شد

جواد انصافی کارگاه آموزش سیاه بازی برگزار می‌کند

دلایل حضور امیر مهدی ژوله در تئاتر بیان شد

«تا یک بشمار» در بولونیا به صحنه رفت

رویا افشار بازیگر تئاتر شهرام کرمی شد

تمديد نمايش «پچپچه هاي پشت خط نبرد » تا پايان تيرماه

کارگاه‌های نمایش‌نامه‌نویسی موسسه­ اکبر رادی برگزار می‌­شود

اجرای «شک» در تماشاخانه سه‌نقطه

ژان‌لویی اکل در ایران کارگاه آموزشی تئاتر برگزار می‌کند

معرفی اعضای هیات انتخاب جشنواره تئاتر عروسکی تهران- مبارک

«سقراط» باز هم به تالار وحدت می‌رود

سام قریبیان از بازی در نمایش حمید امجد انصراف داد

حمید پورآذری نمایش «هنگامی که... » را در بنیاد امید مهر به روی صحنه می‌برد