علی سرابی از برگزاری کارگاه تخصصی بازیگری با عنوان "ساخت و ساز نقش" با حضور بازیگران جوان فعال در عرصه سینما و تئاتر خبر داد و تأکید کرد: هدف از برگزاری این کارگاه بازیگری، پرورش استعدادهای خلاق و جوان کشور در حیطه سینما و تئاتر است.

پایگاه خبری تئاتر: سرابی که سابقه بازیگردانی دو فیلم سینمایی "دهلیز" و "ملبورن" را در کارنامه کاری خود دارد، درباره انگیزه خود برای برگزاری کارگاه آموزش بازیگری به خبرنگار مهر گفت: حدود 2 سال است که در عرصه سینما به آموزش بازیگری و بازیگردانی مشغول هستم که تجربه خوبی بوده است. طی این دو سال تصمیم داشتم که کارگاه بازیگری برگزار کنم و از این رو اقدام به برگزاری کارگاه تخصصی بازیگری با عنوان "ساخت و ساز نقش" کردم.

بازیگر برگزیده تئاتر در بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با اشاره به اینکه شرکت‌کنندگان در این کارگاه آموزشی بازیگران فعال در حوزه سینما و تئاتر هستند و یا کسانی که در دانشگاه‌ یا آموزشگاه‌ها دوره‌های بازیگری را گذرانده‌اند، یادآور شد: کارگاه بازیگری "ساخت و ساز نقش" برای کسانی که قصد دارند از پایه بازیگری را یاد بگیرند، مناسب نیست و حتما کسانی در این کارگاه پذیرفته می‌شوند که در این عرصه فعالیت کرده باشند.

این هنرمند عرصه تئاتر و بازیگری درباره حامیان برگزاری کارگاه تخصصی بازیگری "ساخت و ساز نقش" گفت: خوشبختانه برج میلاد و خانه هنرمندان ایران دو مرکزی هستند که حمایت خیلی خوبی در برگزاری این کارگاه بازیگری انجام دادند و قرار است که بهترین سالن‌های خود را به صورت رایگان به برگزاری کارگاه اختصاص دهند. این اقدام به دلیل لطفی که مدیران این دو مرکز فرهنگی و هنری به بنده داشتند صورت گرفت و در عین حال نشانگر بذل توجه مدیران این مرکز به کارهای فرهنگی و هنری است. البته بنیاد رودکی نیز سالن رودکی را به صورت رایگان برای برگزاری جلسه تست و آموزن متقاضیان حضور در این کارگاه بازیگری در اختیار بنده قرار داد.

سرابی درباره نحوه اطلاع رسانی و فراخوان کارگاه بازیگری "ساخت و ساز نقش" افزود: حدود 20 روز پیش فراخوانی شفاهی را در خصوص برگزاری این کارگاه اعلام کردیم و حدود 100 نفر برای حضور در جلسه آزمون کارگاه ثبت نام کردند. از این بین حدود 42 نفر برای حضور در جلسه تست و مصاحبه که روز شنبه 9 آذرماه در سالن رودکی طی 5 ساعت برگزار شد، انتخاب شدند. در نهایت قرار است از بین متقاضیان 14 نفر برای حضور در کارگاه که از اواخر هفته جاری آغاز می‌شود، انتخاب می‌شوند.

وی درباره نحوه برگزاری و مدت زمان کارگاه بازیگری "ساخت و ساز نقش" توضیح داد: قرار است این کارگاه طی 2 ماه در 16 جلسه برگزار شود؛ یعنی هفته‌ای 2 جلسه که هر جلسه 4 ساعت زمان خواهد داشت. در جلسه 9 و 12 کارگاه "ساخت و ساز نقش" دو استاد مهمان خواهیم داشت. جلسه 9 با عنوان "شناخت دوربین و سینما" با حضور یکی از فیلمبرداران برجسته سینمای ایران برگزار می‌شود و جلسه 12 نیز با عنوان "بازیگری حرفه‌ای" توسط یکی از برجسته‌ترین بازیگران سینما و تئاتر ایران برگزار خواهد شد. 12 جلسه دیگر نیز توسط بنده برگزار می‌شود.

بازیگر نمایش‌های متعددی از جمله "خشکسالی و دروغ"، "برهان" و "مرد بالشی" ادامه داد: قرار است شرکت‌کنندگان در این کارگاه یاد بگیرند که چگونه شخصیتی را در نمایش یا فیلم بسازند که تبدیل به کاراکتری ماندگار شود.

سرابی درباره مرجع اصلی مدنظر قرار گرفته شده برای برگزاری کارگاه "ساخت و ساز نقش" گفت: بخشی از آموزش‌های مدنظر در کارگاه "ساخت و ساز نقش" از کتابی انگلیسی که در دست ترجمه است، استفاده شده است. این کتاب مختص بازیگران سینما و تئاتر و شامل 33 تمرین برای هر چه بهتر ساخت و پرداختن نقش است.

بازیگردان فیلم‌های "دهلیز" و "ملبورن" یادآور شد: قصد دارم با برگزاری این کارگاه، بازیگران مشغول کار را آماده‌تر کنم. می‌خواهم بازیگری در مکتب ناتورالیزم را بیشتر با بازیگران سینما و تئاتر کار کنم.

وی تأکید کرد: قصد دارم 14 بازیگر مستعد زن و مرد را به جامعه سینما و تئاتر ایران معرفی کنم. هدف اصلی من از برگزاری کارگاه "ساخت و ساز نقش" پرورش استعدادهای خلاق و جوان کشور در حیطه سینما و تئاتر است.

سرابی در پایان از تداوم برگزاری این کارگاه آموزشی در اوسط سال آینده و با موضوعی دیگر خبر داد.