یک کارگردان تئاتر گفت: مشکلات تئاتر اصفهان کارگردانان نمایش را به سمت مشاغل دیگر کشانده است و به جرئت می‌توانم بگویم تعداد کارگردانانی که تنها مشغله آن تئاتر است و با عشق این هنر را زنده نگه داشته‌اند به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد.

پایگاه خبری تئاتر: پویان عطایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با انتقاد از وضعیت بودجه تئاتر اصفهان اظهار کرد:  به یاد دارم هشت تا 9 سال پیش برای هر کار تئاتر 20 تا 30 میلیون تومان اختصاص پیدا می‌کرد اما پس از گذشت این مدت و افزایش تورم بهترین سالن تئاتر  اصفهان برای هر اجرا 2 تا 5 میلیون تومان هزینه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مخارجی که برای تئاتر می‌شود، بازگشت سرمایه ندارد، تصریح کرد: کارگردان تئاتر مجبورند با بازیگران قرارداد درصدی ببندند چرا که کارگردان نمی‌داند چقدر از هزینه‌ای که باید صرف دکوراسیون، موسیقی، بروشور و موارد دیگر کند پس از اجرای تئاتر بازگشت می‌شود.

کارگردان تئاتر تصریح کرد: این مسئله در کنار مشکلات دیگر باعث شده است که بسیاری از کارگردانان  تئاتر در طول سال مشاغل دیگری داشته باشند و در سال یکی دو تئاتر کار کنند و به جرئت می‌توانم بگویم کارگردانانی که تنها شغل آنها کارگردانی تئاتر است و با عشق و علاقه تئاتر اصفهان را پویا نگه داشته‌اند به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسند.
گرفتار شدن آدم‌های تئاتر«شله‌پزان» در لازمان و لا مکان

وی در ادامه با اشاره به اینکه تئاتر شله‌پزان را در دست تولید دارد، تصریح کرد: این تئاتر داستان پنج نفر است که سوار تاکسی می‌شوند تا به مشهد سفر کنند اما در راه تصادف می‌کنند و در لامکان و لازمان گرفتار می‌شوند.

عطایی ادامه داد: این افراد آن قدر به گناهان گذشته خود می‌اندیشند که به مرحله توبه می‌رسند اما یکی از این افراد به نام عطا از گناهان خود توبه نمی‌کند و در نهایت تنها همین فرد است که زنده می‌ماند.

وی تاکید کرد: در پایان داستان مشخص می‌شود که تمام این اتفاقات در ذهن عطا که در بیمارستان بستری بوده رخ داده است.
این کارگردان تئاتر با اشاره به اینکه نام این تئاتر به واسطه نوع نذری که هر کدام از این افراد در زندگی خود داشته‌ا‌ند، انتخاب شده است، گفت: تمرین این تئاتر 5 تا 6 جلسه است که آغاز شده است و شهریورماه برای اجرای عمومی آماده می‌شود.

وی با بیان اینکه نویسندگی این کار را مهدی نصیری برعهده داشته است، گفت: مرتضی خانجانی، امین پناهی، زهرا دشتی، مریم دوستی، مینا حدادی نسب و مریم ملکی در این تئاتر به ایفای نقش می‌پردازند که امیدواریم از شهریورماه بر روی  صحنه یکی از سالن‌های تئاتر اصفهان برود