فیلم تئاترهای ˝عامدانه، عاشقانه، قاتلانه˝، ˝مانیفست چو˝، ˝بیداری خانه نسوان˝ و ˝بالاخره این زندگی مال کیه˝ از سوی مرکز موسیقی بتهون به بازار عرضه می‌شود.

 

سایت خبری تئاتر: بابک چمن آرا مدیر مرکز موسیقی بتهون از انتشار فیلم تئاترهای "عامدانه، عاشقانه، قاتلانه" به کارگردانی ساناز بیان، "مانیفست چو" به کارگردانی محمد رحمانیان، "بیداری خانه نسوان" به کارگردانی حسین کیانی و "بالاخره این زندگی مال کیه" به کارگردانی اشکان خیل نژاد در آینده نزدیک خبر داد.

"عامدانه، عاشقانه، قاتلانه" نمایشی است با ساختار مستند که به زندگی سه زن جنایتکار ایرانی می‌پردازد و بهاره رهنما، نسیم ادبی، گیتی قاسمی و آیه کیانپور در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند. حمیدرضا آذرنگ مشاور کارگردان این نمایش را بر عهده دارد.

"مانیفست چو" به کارگردانی محمد رحمانیان به واقعه‌ای مستند می‌پردازد که آوریل 2007 در آمریکا رخ داد و یک دانشجوی اهل کره جنوبی دانشگاه ویرجینیا یکی از بزرگترین کشتارهای تاریخ معاصر را رقم زد و 32 نفر از دانشجویان دانشگاه را به قتل رساند. احمد آقالو، علی عمرانی، مهتاب نصیرپور، سیما تیرانداز، افشین هاشمی، اشکان خطیبی و ترانه علیدوستی به عنوان بازیگر در نمایش "مانیفست چو" نوشته رحمانیان به ایفای نقش می‌پردازند.

"بیداری‌خانه نسوان" به نویسندگی و کارگردانی حسین کیانی در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفت. حمیدرضا آذرنگ، شهرام حقیقت‌دوست، امیررضا دلاوری، آزاده صمدی، پونه عبدالکریم‌زاده، آیدا کیخایی، افسانه ماهیان و رویا میرعلمی بازیگران در این نمایش نقش آفرینی کردند.

نمایش "بالاخره این زندگی مال كیه" نوشته برایان كلارك است كه ترجمه آن را احمد كسایی‌پور برعهده داشت و توسط اشکان خیل‌نژاد به صحنه رفت. بازیگرانی چون نوید محمدزاده، هومن كیایی، معصومه رحمانی، محمد هادی عطایی، الهه شه‌پرست، ندا گلرنگی، كیوان ساكت‌اف، فرانك كلانتر، روزبه حصاری، محمد اشکان‌فر، نگین خامسی، ارنواز صفری در اجرای گذشته این اثر نمایشی به ایفای نقش پرداختند.

همچنین مدیر مرکز موسیقی بتهون توضیح داد: متاسفانه اخیرا شایع شده فیلم‌هاى مستند و فیلم تئاترهاى منتشر شد مركز موسیقى بتهوون، در برخى از فروشگاه هاى تهران و شهرستان بصورت كپى عرضه مى شود. با توجه به ضعف فرهنگ اجتماعى و عدم آموزش و آگاهى عمومى از نتایج نامناسب این عمل؛ براى برخورد قانونى به این همراهی همشهریان‌مان نیاز داریم: بر این اساس در اطلاع رسانى این مساله ما را یارى دهید. به همین منظور از شما درخواست می‌كنیم؛ در صورت برخورد با محصولات ما بصورت كپى در هر جاى ایران؛ ضمن خرید یك نمونه، حتما از فروشنده فاكتور با مهر فروشگاه را بخواهید. ما در ازاى دریافت هر یك عدد فیلم تیاتر كپى به همراه فاكتور مهردار و معرفى فروشنده ى متخلف؛ دو عدد فیلم-تیاتر به شما اهدا مى كنیم.

آنچه با این کار انجام مى دهید، تایید حقوق شهروندى و اثبات رفتار شرافتمندانه، مدنی و مبتنی بر همه آن مشخصاتی است که نشانگر یک "شهروند" خواهد بود؛ و نقطه مقابل همشهریانى بى تفاوت به آنچه در دنیایشان رخ مى دهد، در جوامع امروزى!!

او افزود: قیمت تكفروشى و مصرف كننده فیلم هاى مستند و فیلم تیاترهاى تولید شده مركز موسیقى بتهوون براى بسته‌هاى حاوى یك لوح فشرده ١٥٠٠٠تومان و براى فیلم‌تیاترهاى حاوى دو لوح فشرده ٢٠٠٠٠تومان است.. ارزان‌تر و گران‌تر بودن محصول فقط و فقط دلیل عدم صداقت فروشنده است و هر تغییر قیمتى از طریق شبكه‌هاى اجتماعى مرتبط و رسانه هاى رسمى به اطلاع شما خواهد رسید.

چمن آرا خاطرنشان کرد: منظور از كپى این است كه پشت حلقه dvd مانند آیینه و نقره اى نیست (معمولا سبز یا آبى است) و در كارخانه تولید نشده و با دستگاه writer معمولى تكثیر گردیده؛ كاغذ جلد این محصولات كپى عموما كاغذى نازك تر از محصولات اصل بوده و با دستگاه كپى رنگى معمولى یا پرینتر چاپ مى شوند.



 

صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater

 

اخبار تئاتر:

˝آوینیون˝ امسال چه نمایش‌های به خود می‌بیند‌

اجراي نمايش «پري» در تالار حافظ

پیمان شریعتی رئیس مجموعه تئاتر شهر شد

ترانه علیدوستی به تماشای تئاتر «کروماکی» نشست

اجرای تئاتر «همسایه ها» پس از ده سال

فتحعلی بیگی با «انسانم آرزوست» به سنگلج می آید

مدیر تالار وحدت تغییر می‌کند

بخش عکس پنجمین جشنواره تئاتر شهر فراخوان داد

3430 نفر در 3 روز به تماشاخانه ایرانشهر رفتند

اجرای «افکار تو گچ بگیر» در موزه صلح تهران

ثبت نام کارگاه نمایشنامه نویسی عطاءالله کوپال آغاز شد

آغاز اجرای تئاتر «سه خواهر و دیگران» در تالار اصلی تئاتر شهر

بلاتکلیفی «یرما» در مسعودیه

فراخوان تخصصی بخش «به علاوه فجر» (+فجر)

˝قلعه انسانات ˝ به فستیوال ˝فرینج˝ می‌رود

فراخوان هشتمین جشنواره دانشجویی تئاتر دانشگاه سوره

نسیم ادبی: بانوان در تئاتر جایگاه مشخص و محکمی پیدا کرده‌اند

نیما دهقان با فرزین صابونی در «جاودانگی»

پوستر یازدهمین جشنواره تئاتر رضوی رونمایی شد

اعلام 27 نمایش راه‌یافته به جشنواره‌ی مبارک + پیام مرضیه برومند

نوید محمدزاده به ˝دیابولیک: رومئو وژولیت˝ پیوست

حمله روزنامه «کیهان» به بیضایی و رحمانیان

کارگردان هندی از اولین تجربه‌‌اش در ایران گفت

10 نمایشنامه به چاپ رسید