سیما تیرانداز با اعلام خبرهایی از نمایش جدیدی که قصد دارد پاییز به صحنه ببرد، از وضعیت این روزهای تماشاخانه‌ها تعبیر به رشد قارچ‌گونه آنها کرد و گفت:این تماشاخانه‌ها که باید خوراکی برای اجرا داشته باشند، هر متنی را بدون پیشینه خاصی به صحنه می‌برند.

 

پایگاه خبری تئاتر از ایسنا: این بازیگر و کارگردان تئاتر ابتدا درباره‌ی تئاتر جدیدش توضیح داد: قرار است از مهرماه نمایشی را با همراهی هنرجویان کارگاه آوا که دوره‌ی"از متن تا اجرا" را پشت سر گذاشته‌اند، روی صحنه ببریم. این نمایش که در پنج اپیزود اجرا می‌شود و هنوز اسمی برای آن تعیین نشده، کاری براساس بداهه‌پردازی هنرجویان است.

وی با اشاره به اینکه گروه در حال تمرین این نمایش است، افزود: متن نمایش را نوشین تبریزی نوشته و آن را در سالن "کنش معاصر" که یک سالن بلک‌باکس با شرایط مناسب برای کار ما است، اجرا می‌کنیم.

تیرانداز همچنین درباره متن نمایش اظهار کرد: این نمایش پنج اپیزودی مانند همه کارهای من نوعی انتقاد اجتماعی است که در آن مسائلی همچون نوع روابط نسل امروز، بی‌عیب و نقص نبودن همه آدم‌ها، هیجان بازیگر شدن و پرداختن به جنبه اخلاقی ایرانی‌ها مطرح می‌شود.

بازیگر نمایش «بهمن» درباره اینکه قصد ندارد در نمایشی بازی کند؟ گفت: در یکی از اپیزودهای این کار نقش کوتاهی دارم اما واقعیت این است که با وجود پیشنهادهایی که داشته‌ام تمایلی به بازی در هیچ کدام از آن کارها نداشتم، چون به نظرم کیفیت بسیاری از کارهایی که پیشنهاد می‌شود پایین آمده است و این مسئله فقط در حوزه تئاتر نیست.

او اضافه کرد: در فیلم‌های سینمایی و سریال‌های پیشنهاد شده نیز مبلغ دستمزدهای بسیار پایینی نسبت به آنچه در این سال‌ها وجود داشته، پیشنهاد می‌شود و به همین دلیل برخی پروژه‌ها را به لحاظ مالی به توافق نرسیدم.

تیرانداز ادامه داد: بعد از دو نمایشی که آخرین بار در آن‌ها بازی کردم پیشنهادهای زیادی ارائه شد، اما به نظر می‌رسد با وجود تماشاخانه‌هایی که مثل قارچ رشد کرده‌اند یکی از معضلات امروزی تئاتر ما این است که این تماشاخانه‌ها که باید خوراکی برای اجرا داشته باشند، هر متنی را بدون پیشینه خاصی به صحنه می‌برند و در واقع حساسیتی روی انتخاب متن‌ها وجود ندارد.

او گفت:‌ علاوه بر کم شدن حساسیت‌ها، یکی از مسائل دیگر عجله و شتابی است که در کارهای ما وجود دارد، در حالی که می‌توان با یک برنامه‌ریزی بهتر بدون عجله شرایط بهتری را برای کار فراهم کرد.



 

صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater




اخبار تئاتر

مجید مظفری: نمايش «همسايه ي آقا» تاريخ انقضا ندارد

نمایش‌های راه یافته به بخش مسابقه تئاتر خیبانی معرفی شدند

اجرای تئاتر در حیاط

برگزیدگان یازدهمین جشنواره تئاتر رضوی معرفی شدند

سالن‌های میزبان و نمایش‌های خارجی جشنواره عروسکی اعلام شد

ایرج راد: نمی‌خواهم تماشاگرانم را گول بزنم

نبرد گالیله در مولوی

۱۰ نمایشنامه از آرام محضری به چاپ رسید

سید محمد خاتمی با دخالت دادستانی نتوانست تئاتر ببیند

سفرا و نمایندگان 7 کشور از نمایش کروماکی دیدن کردند

عاطفه تهرانی با «کافه لِته» در تئاتر شهر

مدیر مسابقه نمایشنامه‌نویسی سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر مشخص شد

˝یک دقیقه سکوت˝ در فستیوال سامرورکس˝ به صحنه می‌رود

اصغر همت از مشکلات تئاتری‌ها گفت

مرضیه برومند به خبرنگاران پیام داد

گزارش تصویری نمایش «خروس می‌خواند» کارگردان : شهرام کرمی

شماره 203 ماهنامه تخصصی نمایش منتشر می‌شود

علی رفیعی «آشپزخانه» را در ایرانشهر اجرا می‌‌کند

غریب‌پور با اپرای «سعدی» در جشنواره نمایش عروسکی

معرفی نمایش‌های راه‌ یافته به هفته تئاتر باران

فیلم تئاترهایی که به بازار می‌آیند