رضا گوران نمایش « مرداب روی بام» را با بازی بهناز جعفری،‌ پانته‌آ پناهی‌ها،‌ ستاره پسیانی و مرتضی اسماعیل کاشی اجرا می‌کند.

پایگاه خبری تئاتر: تمرین این نمایش از اوایل مهرماه امسال آغاز شده و گروه اجرایی امیدوارند نمایش‌شان تا بهمن ماه آماده اجرا شود و در سی و دومین جشنواره تئاتر فجر به صحنه برود.

گوران سال گذشته نمایشنامه «هملت» را با متنی از محمد چرم‌شیر اجرا کرد اما نمایش جدیدش را با متنی از خودش به صحنه می‌برد.

او در ادامه نگارش نمایشنامه‌های اقتباسی‌اش‌، متن نمایش «مرداب روی بام» را براساس نمایشنامه «دونا رزیتا» ی فدریکو گارسیا لورکا نوشته اما آن طور که خودش می‌گوید متن او با متن لورکا تفاوت زیادی دارد و با نگاهی کاملا آزاد به آن نمایشنامه نوشته شده است.

رضا گوران آخرین‌بار دو نمایشنامه «ابرهای پشت حنجره‌» را براساس «ماریا پیندا» لورکا و «خاموشی دریا» را براساس رمانی به همین نام اثر ورکور نوشت که نمایشنامه اول با کارگردانی خودش و نمایشنامه دوم با کارگردانی نیما دهقان به صحنه رفت.


نمایش «مرداب روی بام» که کاری از گروه تئاتر «یرما» است، بهار سال 93 در تالار دکتر ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر به صحنه خواهد رفت.

گفتنی است نفیسه زارع‌، دایانا فتحی و جواد پولادی دیگر بازیگران این نمایش هستند.

رضا گوران‌، نویسنده و کارگردان تئاتر تاکنون نمایش‌های «یرما» و «ابرهای پشت حنجره» را براساس نمایشنامه‌های لورکا شاعر و نمایشنامه‌نویس اسپانیایی نوشته و اجرا کرده است و نمایش« مرداب روی بام» سومین اثری است که او براساس آثار لورکا به صحنه می‌برد.

 نمایشنامه «ابرهای پشت حنجره» سال 89 تندیس نمایشنامه برگزیده بخش مسابقه بین الملل جشنواره تئاتر فجر را دریافت کرد.