پایگاه خبری تئاتر: کمپانی تئاتر امید ایران که چندی قبل پیش تولید نمایش «افسون معبد سوخته» به نویسندگی نغمه ثمینی و کارگردانی کیومرث مرادی را آغاز کرده است، اولین بازیگر خود را شناخت و پانته آ بهرام به عنوان تنها بازیگر زن نمایش با این کمپانی همکاری خواهد کرد. او تنها بازیگری است که در اجرای ۱۶ سال پیش نیز حضور داشته است و دو بازیگر مرد این نمایش نیز تغییر خواهند کرد.
پانتهآ بهرام برای بازی در نمایش «افسون معبد سوخته» در سال ۱۳۷۹ جایزه بهترین بازیگری زن را از جشنواره فجر دریافت کرد. همچنین در همان جشنواره جایزه بهترین کارگردانی به کیومرث مرادی و بهترین نمایشنامه به نغمه ثمینی رسید. این نمایش در سال ۱۳۸۰ در تالار چهارسوی مجموعه تئاتر شهر اجرا شد و با نقدهای مثبت هنرمندان، منتقدان و روزنامه نگاران همراه بود.
آخرین نمایش اجرا شده کیومرث مرادی در ایران دو سال پیش به نام «شکلک» در تالار شمس (اکو) روی صحنه رفت که پانته آ بهرام نقش اصلی این نمایش را نیز به عهده داشت.
«افسون معبد سوخته» از اواسط مهر ماه ساعت ۲۰ در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه خواهد رفت و این اولین باری است که کیومرث مرادی در این تماشاخانه اجرا می رود. با تکمیل شدن بازیگران این نمایش به زودی تمرینهای آن نیز شروع خواهد شد.
پیام فروتن (طراح صحنه) و ندا نصر (طراح لباس)، مرادی را در این نمایش همراهی خواهند کرد.
صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام
https://telegram.me/onlytheater
آغاز دور جدید «دوشنبههای نقد تئاتر» با نمایش «خروس میخواند»
عروسکهای روباتیک در شانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی
همکاری مجدد مهدی پاکدل و ایمان افشاریان در ˝فرانکشتاین˝
تخفیف تئاتر «امشب فقط برای تو» برای دانشجویان
«خسرو حکیم رابط» در بیمارستان بستری شد
دیدار سید حسن خمینی با عزت الله انتظامی
جدول اجراهای شانزدهمین جشنواره بینالمللی نمایش عروسکی تهران – مبارک
برگزاری کارگاه منطقهای نمایشنامه نویسی
حمیدرضا آذرنگ مقابل دوربین کیمیایی رفت
سکوت در تماشاخانه سه نقطه
اجرای نمایش «کروماکی» تمدید شد
مدیر بخش عکس جشنواره تئاتر فجر معرفی شد
نگار فروزنده و بازی در تئاتر « زنانی كه به بزها خیره شدند»
نمایش "هنر"در کنش معاصر روی صحنه میرود
همایون غنیزاده با «میسیسیپی نشسته میمیرد» در تالار وحدت
«جای خالی» در تماشاخانه همای سعادت
«صبح ب خیر» به صحنه میرود
معرفی طرحهای منتخب دو بخش مسابقه تئاتر خردسال و تئاتر خیابانی
قطبالدین صادقی: تئاتر حرفهای فرصت ماجراجویی ندارد
سمانه زندینژاد «نسبیت خاص» را به زوریخ میبرد
ایدههای اجرایی بخش اجراهای محیطی تئاتر فجر ارزیابی شدند
انتقاد سیما تیرانداز از تماشاخانههای خصوصی