کارگردان شاخص تئاتر سایه ای آلمان به ایران می آید تا نمایش «سفر جهانی» خود را برای ۴۰۰ کودک و نوجوان ایرانی نیز اجرا کند.

 

پایگاه خبری تئاتر: پیتر مولر در این نمایش با طراحی ۶۰ چهره سایه ای نمونه ای دیدنی از اجرای سایه ای را پس از سفر به بسیاری از کشورهای جهان در تهران نیز اجرا می کند تا دو گروه ۲۰۰ نفره از کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۳ ساله تهرانی هم پای هنرنمایی این کارگردان، بازیگر، عروسک گردان و موسیقیدان و همکارش ماری فلت بنشینند.

آن ها در عین حال علاوه بر اجرای نمایش برای کودکان مهدکودک ها، اعضای مراکز کانون و افراد آزاد در روزهای دوم و سوم شهریور در سینما تئاتر کانون، در همین محل و در روزهای چهارم و پنجم شهریور دو کارگاه برای آموزش مربیان کانون و برخی فعالان عرصه تئاتر و تئاتر عروسکی برپا می کنند.

حضور این دو هنرمند آلمانی نتیجه همکاری مرکز ملی اسیتژ ایران و بخش فرهنگی سفارت آلمان در تهران است. دو هنرمندی که تاکنون در کشورهای: فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، لهستان، مجارستان، دانمارک، سوییس، اتریش، صربستان، اسلواکی، اسکاتلند، بلژیک، انگلستان، کانادا، ژاپن، ایرلند، یونان، هند، سریلانکا، هندوراس، نیکاراگوئه، مکزیک، پاناما، السالوادور، آمریکا، ترکمنستان، تایلند، الجزایر، کامبوج و میانمار به اجرای نمایش پرداخته اند و کارگاه آموزشی برپا کرده اند.

داستان نمایش «سفر جهانی» با تکنیک سایه ای و با استفاده از ابزارهایی ساده و معمولی در یک کشور خاص اتفاق می افتد. کشوری که در آن همه شهروندان بارانی پوشیده اند و همه آن ها چتر در دست دارند؛ در روزهای هفته و حتی در تعطیلات آخر هفته، در هر زمان و در هر مکان. قانون این کشور خاص است. این کشور یک پادشاه دارد که کاملاً قابل توجه است. او پیش از این هیچوقت قلعه خود را ترک نمی کرد ولی یک روز برج او تکانی می خورد و پایش می لغزد و از یک طرف زمین به سمت دیگر پرتاب می شود. خانمی نیز به همین روزگار دچار می شود. هر دوی آن ها دوست دارند که به خانه خود برگردند. اما این کار برای پادشاهِ داستان ما کاری آسان نیست. تقریباً غیرممکن است. آنها برای نجات خود فقط یک چتر و یک تاج دارند. در این سفر آن ها بسیاری از مکان های هیجان انگیز را می بینند و داستانی بسیار ماجراجوایانه را رقم می زنند. پایان این داستان بسیار عجیب است!

یتر مولر متولد ۱۹۶۰ (۱۳۳۹) در آلمان کارگردان، بازیگر، عروسک گردان و موسیقیدانی است که فعالیت های تئاتری خود را از سال ۱۹۸۰ (۱۳۵۹) آغاز کرده و دانش آموخته دانشگاه هنرهای دراماتیک آلمان است.

در سوابق کاری همکارش ماری فلت نیز از او به عنوان متولد سال ۱۹۸۳ (۱۳۶۲) در آلمان، بازیگر وعروسک گردان و دانش آموخته دانشگاه هنرهای دراماتیک آلمان نام برده شده است که در کشورهایی مانند فرانسه، سوییس، اتریش، ‌آمریکا، کرواسی و الجزایر به اجرای نمایش پرداخته است.

سینما تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان خالد اسلامبولی تهران قرار دارد.



 

صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater



اخبار تئاتر

آغاز دور جدید «دوشنبه‌های نقد تئاتر» با نمایش «خروس می‌خواند»

عروسک‌های روباتیک در شانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی

همکاری مجدد مهدی پاکدل و ایمان افشاریان در ˝فرانکشتاین˝

تخفیف تئاتر «امشب فقط برای تو» برای دانشجویان

«خسرو حکیم رابط» در بیمارستان بستری شد

دیدار سید حسن خمینی با عزت‌ الله انتظامی

جدول اجراهای شانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران – مبارک

برگزاری کارگاه منطقه‌ای نمایشنامه نویسی

حمیدرضا آذرنگ مقابل دوربین کیمیایی رفت

سکوت در تماشاخانه سه نقطه

اجرای نمایش «کروماکی» تمدید شد

مدیر بخش عکس جشنواره تئاتر فجر معرفی شد

نگار فروزنده و بازی در تئاتر « زنانی كه به بزها خیره شدند»

نمایش "هنر"در کنش معاصر روی صحنه می‌رود

همایون غنی‌زاده با «می‌سی‌سی‌پی نشسته می‌میرد» در تالار وحدت

«جای خالی» در تماشاخانه همای سعادت

«صبح ب خیر» به صحنه می‌رود

معرفی طرح‌های منتخب دو بخش مسابقه تئاتر خردسال و تئاتر خیابانی

قطب‌الدین صادقی: تئاتر حرفه‌ای فرصت ماجراجویی ندارد

سمانه زندی‌نژاد «نسبیت خاص» را به زوریخ می‌برد

ایده‌های اجرایی بخش اجراهای محیطی تئاتر فجر ارزیابی شدند

انتقاد سیما تیرانداز از تماشاخانه‌های خصوصی