نمایش عروسکی «چه کسی گربه را جا به جا کرد؟» با فضایی شاد و خانوادگی، در اجراهای روز دوم جشنواره‌ی نمایش عروسکی تهران-مبارک، بازهم میزبان بچه‌ها و بزرگترها است و در این اجرا افشین هاشمی نیز به عنوان بازیگر میهمان به صحنه می‌رود

 

پایگاه خبری تئاتر: یک زوج عاشق به نام‌های آقای شعبده‌باز و خانم دلقک زندگی شیرینی را سپری می‌کنند تا اینکه یک روز خرگوش کلاه آقای شعبده‌باز، طی نامه‌ای استعفای خود را اعلام می‌کند و از کلاه او می‌رود به پیشنهاد خانم دلقک، آنها به جای خرگوش یک گربه برای کلاه شعبده‌باز استخدام می‌کنند اما از آنجا که این‌دو بچه‌دار نمی‌شوند، خانم دلقک به گربه دلبسته‌ می‌شود اما شعبده باز اصلاً از این وضع راضی نیست تا اینکه یک روز گربه به‌طرز مرموزی ناپدید می‌شود و کار این زوج خوشبخت به جدایی می‌کشد!

محمد لقمانیان در نمایش عروسکی «چه کسی گربه را جا به جا کرد؟» با نقش‌آفرینی خودش و آنالی شکوری داستان این زوج نمایشگر را روایت می‌کند و برای مرور خاطرات گذشته‌ی شخصیت‌های داستانش نیز از عروسک‌های آقای شعبده‌باز و خانم دلقک استفاده کرده است.

در این نمایش که با عروسک‌های دستکشی و با کمترین لوازم صحنه و دکور اجرا می‌شود، تکنیک‌های شعبده‌بازی نیز به کار رفته است؛ تکنیک‌هایی ساده که با حداقل امکانات اجرا می‌شوند اما ترکیب آنها با فضای شاد نمایش و بازی‌های دلنشین بازیگران تماشاگر را سر ذوق می‌آورد.

«چه کسی گربه را جا به جا کرد؟» نمایشی پنجاه‌وپنج دقیقه‌ای به نویسندگی علی امیرریاحی است که اول شهریور ماه در قالب «شانزدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک» دو اجرا داشت، در این اجراها که در سالن قشقایی مجموعه‌ی تئارشهر به صحنه رفت، تماشاگران هم استقبال خوبی داشتند و با پر شدن سالن روی زمین نشستند و نمایش را تماشاکردند.

همانطور که کارگردان نمایش پیش‌تر گفته بود: فضای این کار به گونه‌ای است که تمامی اعضای یک خانواده می‌توانند از دیدن آن لذت ببرند و محدود به گروه سنی خاصی نیست.

در اجرای روزگذشته هم حضور خانوادگی افراد و حضور پرتعداد بچه‌ها،جلب توجه می‌کرد. 

این نمایش که در دو اجرای اولش با حضور کوتاه و افتخاری کاظم سیاحی و آزاده مؤیدی‌فر همراه بود، در دو اجرایی که امروز 2 شهریور ماه ساعت ۱۸/۳۰ و ۲۰/۳۰ خواهد داشت، آزاده مؤیدی‌فر و افشین هاشمی را به عنوان بازیگر میهمان دارد.


 

صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater



اخبار تئاتر

آغاز دور جدید «دوشنبه‌های نقد تئاتر» با نمایش «خروس می‌خواند»

عروسک‌های روباتیک در شانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی

همکاری مجدد مهدی پاکدل و ایمان افشاریان در ˝فرانکشتاین˝

تخفیف تئاتر «امشب فقط برای تو» برای دانشجویان

«خسرو حکیم رابط» در بیمارستان بستری شد

دیدار سید حسن خمینی با عزت‌ الله انتظامی

جدول اجراهای شانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران – مبارک

برگزاری کارگاه منطقه‌ای نمایشنامه نویسی

حمیدرضا آذرنگ مقابل دوربین کیمیایی رفت

سکوت در تماشاخانه سه نقطه

اجرای نمایش «کروماکی» تمدید شد

مدیر بخش عکس جشنواره تئاتر فجر معرفی شد

نگار فروزنده و بازی در تئاتر « زنانی كه به بزها خیره شدند»

نمایش "هنر"در کنش معاصر روی صحنه می‌رود

همایون غنی‌زاده با «می‌سی‌سی‌پی نشسته می‌میرد» در تالار وحدت

«جای خالی» در تماشاخانه همای سعادت

«صبح ب خیر» به صحنه می‌رود

معرفی طرح‌های منتخب دو بخش مسابقه تئاتر خردسال و تئاتر خیابانی

قطب‌الدین صادقی: تئاتر حرفه‌ای فرصت ماجراجویی ندارد

سمانه زندی‌نژاد «نسبیت خاص» را به زوریخ می‌برد

ایده‌های اجرایی بخش اجراهای محیطی تئاتر فجر ارزیابی شدند

انتقاد سیما تیرانداز از تماشاخانه‌های خصوصی