پایان شانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک، سرآغاز فصل جدیدی در سالن‌های نمایشی کشور خواهد شد.

 

پایگاه خبری تئاتر: با پایان روزهای پرهیاهوی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک و کوچ دو ساله عروسک‌ها، سالن‌های اجرایی تهران میزبان آثار تازه‌ای خواهند شد.

مجموعه تئاترشهر به عنوان قلب تپنده تئاتر در مرکز شهر سالن‌هایش، اجراهای خود را از سر خواهند گرفت و علاقمندان به هنرهای نمایشی می‌توانند با مراجعه به این سالن‌ها به تماشای آثار مورد علاقه خود در ژانرهای متفاوت بنشینند.

سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر که پیش از آغاز جشنواره میزبان حمید امجد بود، مجددا اجراهای عمومی خود از سر خواهد گرفت و شاهد اجرای هنرمندی خواهد بود که پس از دوازده سال با نمایش "سه‌ خواهر و دیگران" به صحنه تئاتر بازگشته است. بدون شک این نمایش جدا از حضور بازیگران باتجربه‌ای چون افشین هاشمی، ریحانه سلامت، معصومه رحمانی، مارال آتشی، رامین سیاردشتی، علیرضا ناصحی، داریوش موفق، محسن حسینی، پیام امیرعبداللهیان، سام کبودوند، بهنوش بختیاری و جمشید جهان زاده به واسطه کارگردان آگاهی چون حمید امجد می‌تواند نظر مخاطبان خود را جلب کند. این نمایش که نیمی از اجراهای خود را پیش از برگزاری جشنواره پشت سر گذاشته، بعد از اتمام اجراهای‌ پایانی خود سالن اصلی تئاترشهر را به نادر برهانی مرند واگذار می‌کند.

سایر سالن‌های این مجموعه نیز اجراهای تازه‌ای بر صحنه خواهند داشت. وحید رهبانی با نمایش "پیکرهای آلمانی" به سالن چهارسو خواهد آمد و به مدت 17 شب اجرا خواهد داشت.

سیروس همتی نمایش "صبح بخیر" را به تالار سایه و بابک دقیقی با تازه‌ترین اثر خود در تالار قشقایی به صحنه خواهد رفت. شهرام گیل آبادی نیز پس از ۶ سال دوری از صحنه تئاتر از هشتم شهریور ماه با اجرای نمایشنامه‌ای از محمود استادمحمد به این سالن می‌آید.

نمایش "تک نگاری‌های محمود استاد محمد برای سکوت سپنج رنج و شکنج فرخنده" به گفته گیل آبادی تا ۳۱ شهریور در مجموعه تئاتر شهر به اجرای خود ادامه می‌دهد و سپس به کانادا، آلمان و سوئد برای اجرا خواهد رفت. این نمایش با بازی نوشین حسن‌زاده، رویا فلاحی، نازنین مهیمنی، شمسی صادقی و فریدون محرابی از دوشنبه ۸ شهریور ماه تا ۳۱ در پلاتو اجرای تئاتر شهر روی صحنه می رود.

سالن استاد سمندریان با پایان این اجراها میزبان دو نمایش "جاودانگی" به کارگردانی نیما دهقان و "از زیرزمین تا پشت بام" به کارگردانی افسانه ماهیان خواهد بود. تازه‌ترین اثر ماهیان نوشته مهین صدری است که با حضور بازیگرانی چون الهام کردا، صابر ابر، هوتن شکیبا، مارین ون هولک بر صحنه جان می‌گیرد.

از سوی دیگر "ماتریوشکا" نمایشی است که به کارگردانی پارسا پیروزفر در سالن استاد ناظرزاده اجرا خواهد شد. "ماتریوشکا" بر اساس ۸ داستان کوتاه آنتون چخوف است. این کارگردان و بازیگر شناخته شده تئاتر به تنهایی ایفاگر نقش تمام شخصیت‌های این اثر نمایشی است که مشتمل بر ۸ اپیزود است. این تئاتر که در اجراهای پیشین خود در لس آنجلس، سن دیگو، برکلی، تورنتو، ونکوور و مونترآل مورد اقبال عموم قرار گرفته، از تاریخ ١۵ شهریورماه تا ۱۶ مهرماه ٩۵ هر شب ساعت ١٨:٣٠ در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود.

نمایش "زنانی که به بزها خیره شدند" به نویسندگی ، طراحی و كارگردانی ایوب اقاخانی نیز دیگر نمایشی است که در این سالن اجرا خواهد شد. گفتنی است؛ ایوب آقاخانی در کنار بهاره رهنما، نگار فروزنده و با صدای ناصر طهماسب از ١٦ شهریور ماه این نمایش را در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌برد.

تماشاخانه سنگلج نیز که میزبان نمایش "انسانم آرزوست" به کارگردانی هنرمند پیشکسوت داوود فتحعلی بیگی بود؛ با پایان این اجرا میزبان نمایشی به کارگردانی مشترک آراز بارسقیان و غلامحسین دولت آبادی در مورد زندگی غلامحسین نوشین خواهد شد.

نمایش "رویای یک شب نیمه تابستان" به کارگردانی مصطفا کوشکی این روزها با استقبال بسیارگسترده ای از سوی تماشاگران مواجه شده است دو روز پایانی اجراهای خود را پشت گذاشت. این نمایش با گریم، طراحی لباس و بازی خوب بازیگران اش محمد صادق ملک، سجاد باقری، شهروز دل افکار، روشنک گرامی، مجید نوروزی، نازآفرین کاظمی، هومن کیایی، علیرضا کیمنش، خاطره حاتمی، غزل شجاعی توانست بسیار موفق عمل کند. بعد از این اجرا نمایش "دوشس ملفی" نوشته نغمه ثمینی و کار محمد رضایی راد در این سالن اجرا خواهد شد. این نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر نمایش "دوشس مَلفی" نوشته جان وبستر را به تهیه‌کنندگی باران کوثری به صحنه خواهد برد.

نمایش "پرسه‌های موازی" نوشته و کار پیام لاریان از 19 شهریورماه هم زمان با رونمایی از کتاب این نمایشنامه که اخیراً توسط نشر افراز چاپ و منتشر شده، هر شب ساعت 20:30 در سالن بزرگ تالار مولوی به صحنه می‌رود. در این نمایش که جوایز متعددی را از چند فستیوال داخلی و خارجی دریافت کرده، الهام نامی، آسو بهاری و بهروز خرم به ایفای نقش می‌پردازند.


 

صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater



اخبار تئاتر

فائزه هاشمی به تماشای «هیپولیت» نشست

هنرمندان آلمانی در ایران کارگاه نمایش سایه‌ای برگزار کردند

پایان شانزدهمین جشنواره عروسکی با یادی از داوود رشیدی

تخفیف نمایش «عادل ها» به دانشجویان در هفته اول اجرا

باران کوثری با "بر اساس دوشسِ مَلفى" از ٢٣ شهريور در تئاتر مستقل تهران

حمید پورآذری: «کچلو» پر از انرژی و تصاویر دیدنی است

اعضای هیات بازبین جشنواره تئاتر کردی سقز انتخاب شدند

علی رفیعی: مدیرعامل بنیاد رودکی نه تئاتر می‌شناخت نه تئاتر می‌دید

پیام تسلیت مهدی شفیعی برای درگذشت داود رشیدی

عارف به تماشای نمایش «شمس پرنده» نشست

معرفی گروه‌های بخش تئاتر شورایی جشنواره «تئاتر شهر»

آغاز پیش فروش نمایش «زنانی که به بزها خیره شدند»

اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های اروپا و امریکا مخاطبان «ایوانف» می‌شوند

پیام لاریان با «پرسه های موازی» در تالار مولوی

جشنواره شهروند لاهيجان مي تواند در جذب توريسم ثمربخش باشد

«زندگی برای زندگی» در تالار محراب اجرا می‌شود

طرح «خانواده+تئاتر» در مرکز تئاتر مولوی

یک تئاتر از ایران در نیویورک به روی صحنه می‌رود

معرفی داوران بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر فجر