منیژه حکمت کارگردان سینما با تشکر از فعالان حوزه نمایش عروسکی بیان کرد که از بزرگترها ناامید شده است و این فعالان می توانند برای بچه ها کاری کنند که دنیا را تغییر دهند.

آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک شب گذشته هفتم شهریور ماه در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر برگزار شد. این جشنواره رقابتی نبود اما مرضیه برومند دبیر جشنواره بیان کرد که چند جایزه ویژه برای یک دستاورد و یا کار ویژه اختصاص می دهد.

در بخش اول اهدای جوایز از منیژه حکمت و فرشته طائرپور دعوت شد و با جوایزی از هما جدی‌کار برای تئاتر عروسکی اصیل ایرانی و ارج نهادن به فرهنگ بومی، پوپک عظیم پور برای استفاده از متن ایرانی، منیر مولوی‌زاده کار گروهی و همکاری، مرتضی اسدی‌مرام سخت‌کوشی و ممارست در عرصه نمایش عروسکی، اسماعیلی به کارگیری ادبیات شفاهی در عرصه نمایش تقدیر شد.

همچنین برومند بیان کرد که باید جایزه ای به مرجان پورغلام حسین اهدا کرد که در حوزه دفاع مقدس اثری را ارایه کرده اما چون در ستاد جشنواره حضور داشته است این جایزه به او تعلق نمی گیرد.
 

بعد از اهدای جوایز فرشته طائرپور گفت: امیدوارم جوانان حوزه نمایش عروسکی قدر برومند را بدانند. برومند از این فعالان حمایت می‌کند و امیدوارم شاهد این نگاه تخصصی به عرصه کار عروسکی در سینما باشیم. امیدواریم جشنواره فیلم کودک را هم به همین خوبی برگزار کنیم.

منیژه حکمت نیز اظهار کرد: از تمام فعالان حوزه نمایش عروسکی سپاسگزارم که برای کودکان دنیای بهتری را می سازند و آنها را برای تغییر دنیا آماده می کنند چون از بزرگترها ناامید شده ایم. امیدوارم مسئولان کشور و آقای مرادخانی قدر آنها را بدانند که برای صلح تلاش می کنند.
 

در ادامه این مراسم با حضور زهرا صبری و حمیدرضا اردلان از گروه‌های بخش بین‌الملل تقدیر شد.

یکی از گروه ها از هند بود که اردلان در سخنانی درباره تقدیر از پودامچی و گروهش عنوان کرد: در کنگره بیست و دوم یونیمای جهانی مجمع عمومی پیشنهادی را مطرح کرد که کمیسیونی با نام خلیج اضافه شود من به این پیشنهاد اعتراض کردم اما اگر حمایت های پودامچی نبود این پیشنهاد رد نمی شد و درنهایت اسم کمیسیون به خاورمیانه و آفریقا تغییر پیدا کرد.
 

در این بخش همچنین نماینده هایی از گروه های هلند، افغانستان و روسیه تقدیر شدند.

به دلیل رقابتی نبودن این جشنواره در بخش دیگر برنامه با حضور یوسف صدیق، مریم سعادت و آزاده پورمختار از همه گروه های نمایش‌های خیابانی تقدیر شد.

در پایان مراسم نیز با حضور مهدی شفیعی، ددی پودامجی و غریب‌پور از همه گروه‌های شرکت‌کننده در بخش صحنه‌ای تقدیر به عمل آمد.

 

 

صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater



اخبار تئاتر

فائزه هاشمی به تماشای «هیپولیت» نشست

هنرمندان آلمانی در ایران کارگاه نمایش سایه‌ای برگزار کردند

پایان شانزدهمین جشنواره عروسکی با یادی از داوود رشیدی

تخفیف نمایش «عادل ها» به دانشجویان در هفته اول اجرا

باران کوثری با "بر اساس دوشسِ مَلفى" از ٢٣ شهريور در تئاتر مستقل تهران

حمید پورآذری: «کچلو» پر از انرژی و تصاویر دیدنی است

اعضای هیات بازبین جشنواره تئاتر کردی سقز انتخاب شدند

علی رفیعی: مدیرعامل بنیاد رودکی نه تئاتر می‌شناخت نه تئاتر می‌دید

پیام تسلیت مهدی شفیعی برای درگذشت داود رشیدی

عارف به تماشای نمایش «شمس پرنده» نشست

معرفی گروه‌های بخش تئاتر شورایی جشنواره «تئاتر شهر»

آغاز پیش فروش نمایش «زنانی که به بزها خیره شدند»

اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های اروپا و امریکا مخاطبان «ایوانف» می‌شوند

پیام لاریان با «پرسه های موازی» در تالار مولوی

جشنواره شهروند لاهيجان مي تواند در جذب توريسم ثمربخش باشد

«زندگی برای زندگی» در تالار محراب اجرا می‌شود

طرح «خانواده+تئاتر» در مرکز تئاتر مولوی

یک تئاتر از ایران در نیویورک به روی صحنه می‌رود

معرفی داوران بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر فجر