مشاور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر روز گذشته به تماشای نمایش "سایه سکوت" به کارگردانی محمدرضا عطایی‌فر نشست.

پایگاه خبری تئاتر:  حمید شاه آبادی روز گذشته 10 آذرماه با حضور در تماشاخانه ماه حوزه هنری ضمن تماشای نمایش "سایه سکوت" از هنرمندان این نمایش به خاطر توجه به موضوع مهمی همچون دفاع مقدس از زاویه و نگاهی تازه تقدیر کرد.

وی در این باره گفت: این اثر از نمایشنامه ای قوی برخوردار بود که نگاهی تازه به دفاع مقدس داشت. نویسنده در این نمایش از فضاهای معمول در تئاتر دفاع مقدس فاصله گرفته و با کنار زدن لایه های رویی، موضوعی تازه از واقعه دفاع مقدس را با نگاهی متفاوت به این رویداد روایت کرده است.

شاه آبادی افزود: در واقع این نمایش واقعه ای را روایت می کند که در کوران حوادث دفاع مقدس به آن توجه نشده است و نقطه ای را نشان می دهد که در نقشه دفاع مقدس کمتر دیده شده و این از محاسن کار است.

وی با اشاره به تعلیق موجود در این نمایش عنوان کرد: از ابتدای نمایش تا انتهای آن مخاطب با یک مسئله و سوال مواجه است و همواره در پی آن با نمایش همراه می شود تا اینکه در انتهای نمایش موضوع روشن و مسئله مخاطب حل می شود. البته زیبایی هنر تئاتر هم به همین است که مخاطب را همراه با خود و درگیر می کند.

مشاور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین بر حمایت از این اثر برای اجرای گسترده و حضور در جشنواره ها تاکید کرد. اجرای روز گذشته نمایش "سایه سکوت" به حمید شاه آبادی و ایرج حسابی(فرزند پروفسور حسابی) تقدیم شد. این نمایش امروز دوشنبه 11 آذرماه  آخرین اجرای خود را روی صحنه می برد. کارگردانی "سایه سکوت" را محمدرضا عطایی بر عهده دارد و فرید قبادی، مهتاب باجلان و یعقوب صباحی بازیگران آن هستند.