در شرایطی که وضعیت تعمیرات تالار «مولوی» همچنان نامشخص است، نمایش «خشت خام» نوشته و کار احسان فلاحت‌پیشه با استفاده از لامپ و بدون استفاده از امکانات نوری سالن در تالار اصلی مولوی به صحنه می‌رود.

پایگاه خبری تئاتر: آرش فلاحت‌پیشه هنرمند جوان تئاتر که هفت سال از صحنه دور بوده است به خبرنگار تئاتر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: از یک سال پیش با مدیریت تالار مولوی قرار گذاشتیم نمایش ما امسال در این تالار به صحنه برود و از آنجا که بعد از هفت سال، دوباره دارم کار می‌کنم، هیچ دلم نمی‌خواست اجرایم را عقب بیاندازم.

او درباره شروع احتمالی تعمیرات تالار مولوی توضیح داد: نمایش ما دی‌ماه نوبت اجرا دارد. در حال حاضر هم هر روز در تالار مولوی تمرین می‌کنیم و هیچ خبری از تعمیرات نیست.

فلاحت‌پیشه درباره خطرات احتمالی تالار «مولوی» که پیش از این باعث تعطیلی این تالار شد، گفت: مشکل اصلی این تالار برق است. هر چند مساله فراتر از برق به نظر می‌رسد اما به هر حال چون امکان آتش سوزی وجود دارد، نمی‌توان از پروژکتورها استفاده کرد به همین دلیل قرار است نمایش‌مان را با لامپ اجرا کنیم.

او ادامه داد: ما بدون نور باید اجرا برویم و تصمیم گرفتم حتی اگر مشکل نور سالن هم حل شد، باز هم با همان لامپ به اجرای‌مان ادامه بدهم. خوشبختانه به جز نور، مشکل و محدودیت خاص دیگری نداریم.

فلاحت‌پیشه با اشاره به برنامه پیشین تالار مولوی یادآور شد: در آغاز قرار بود نمایش ما همراه با نمایش دیگری در تالار اصلی مولوی به صحنه برود، اما اجرای آن نمایش دیگر منتفی شد و ما به تنهایی اجرا خواهیم داشت چون به هر حال اجرای‌مان را با این شرایط تطبیق داده‌ایم اما گروه دیگری حاضر نیست بدون نور و با این شرایط به صحنه برود و برای خود ما هم این نمایش تجربه مردافکنی است.

او در ادامه این گفت‌وگو درباره داستان نمایش «خشت خام» توضیح داد: اساس این نمایش بر مبنای موقعیت است. داستان ما همزمان با شب ضرب‌العجل حمله آمریکا به عراق در یک خانواده ایرانی در تهران می‌گذرد.این خانواده نیز مانند دیگر خانواده‌های ایرانی متأثر از جنگ است.

در اجرای این اثر نمایشی مجید آقاکریمی، صادق ملکی، آرش فلاحت‌پیشه، امیر قنبری، سعید زارعی، آرینه سوکیاسیان و فریبا کهنمویی بازی می‌کنند.

صادق حسینی طراحی صدا و مازیار تهرانی طراحی پوستر و بروشور را بر عهده دارند. همچنین علی‌اصغر هاشمی به عنوان عکاس و حمید خوش‌نویس به عنوان دستیار کارگردان با اجرای این اثر نمایشی همکاری می‌کنند. احسان فلاحت‌پیشه علاوه بر نویسندگی و کارگردانی، طراحی این نمایش را بر عهده دارد.

نمایش «خشت خام» دی‌ماه 92 در تالار اصلی مولوی به صحنه خواهد رفت.