پریسا مقتدی که پس از دو سال مدیریت در تئاترشهر به تالار هنر رفته است، می‌گوید، با تجربه‌هایی که بدست آورده تلاش می‌کند دوره و نگاه جدیدی را در تالار هنر برای تئاتر کودک رقم بزند.

 

پایگاه خبری تئاتر از ایسنا: پس از انتشار حکم مدیریت پیمان شریعتی در تئاترشهر، گمانه‌هایی مبنی بر اینکه مقتدی به تالار وحدت می‌رود زده و حتی در برخی رسانه‌ها خبرهایی در این‌باره منتشر شد، اما سرانجام مهدی شفیعی ـ مدیرکل هنرهای نمایشی ـ با فاصله‌ی زمانی نسبتا طولانی طی حکمی پریسا مقتدی را مدیر تالار هنر کرد.

مقتدی در پاسخ به اینکه چه شد مدیریت او از تالار وحدت به تالار هنر رسید؟ اظهار کرد: صحبت‌هایی در این‌باره با مدیران بنیاد رودکی انجام شد ولی به توافق نهایی بر ای همکاری نرسیدیم.

او همچنین درباره‌ بازگشت خود به تالار هنر هم گفت: فعالیت مدیریتی‌ام در سال 79 از همین تالار هنر شروع شد و حکم‌ام را از مدیر وقت یعنی آقای شریف خدایی گرفتم. آن زمان تالار هنر به لحاظ فیزیکی و ساختمانی، فرسوده و قدیمی و به لحاظ مداومت در اجرا به نوعی متروکه محسوب می‌شد، به طوری‌که بیشتر میزبان جشنواره‌های تئاتر بود.

وی افزود: در آن دوران تالار هنر با نظر مدیر وقت هنرهای نمایشی به تئاتر کودک ونوجوان اختصاص پیدا کرد و در آن نمایش عروسکی هم اجرا می‌شد. البته خیلی تلاش کردیم که در وهله‌ی اول این فضا را از شرایط متروکی که داشت دور کنیم و آن را به عنوان یک تالار ویژه‌ی تئاتر کودکان به مخاطب معرفی کنیم، اما امروز با یک تجربه و یک نگاه متفاوت به تالار هنر برگشته‌ام، هرچند در این سال‌ها این مجموعه توسط مدیریت خوب آقایان صادق موسوی و شهرام کرمی فعال بوده و در ذهن مخاطب و هنرمندان تئاتر کودک شناخته شده است .

مقتدی با تاکید به تفاوتی که در نگاه امروزش به تالار هنر وجود دارد، ادامه داد:‌ تجربه‌های که در این مدت به دست آورده‌ام در به وجود آمدن این نگاه متفاوت تاثیر دارد. با این حال یک مسئله‌ که همواره در ذهن من بود و در طی زمان و به دست آوردن تجربه پررنگ‌تر شده، این است که توسعه‌ی فرهنگ یک کشور بر بستر کودکان وآموزش‌های فرهنگی وهنری کودکان شروع می شود  و بدون تردید این ستون مهمی در توسعه‌ی زیر ساختهای فرهنگ و هنر کشور است که معمولا برای کودکان پیش دبستانی و مدارس برنامه‌ریزی‌های مشخصی در این راستا انجام ‌می‌شود.

وی گفت: بر این اساس تلاش می‌کنم یک نگاه و دوره جدیدی را در این تالار برای تئاتر کودک رقم بزنم که این امر نیازمند کمک هنرمندان و پیشکسوتان حوزه‌ی تئاتر کودک و همچنین همیاری مدیران ارشد فرهنگی هنری است.

مقتدی در پاسخ به این که چه الزامی به ادامه‌ی کار مدیریتی داشته و آیا نمی‌خواسته از فرصت بیشتری برای اجرای تئاتر استفاده کند؟ اظهار کرد:‌ زمانی که به تئاترشهر رفتم به آقای طاهری (مدیر کل وقت هنرهای نمایشی) گفتم که می‌خواهم حتما کار هنری خود را در حین مدیریت در تئاتر شهر ادامه دهم، اما در کوران کاری تئاتر شهر دیگر فرصتی برای کارهای هنری نبود. با این حال این ذهنیت همچنان با من است که کار هنری خودم را انجام دهم و وقتی این پیشنهاد (مدیریت تالار هنر) توسط آقای شفیعی مطرح شد فکر کردم شاید در اینجا بتوانم مثمرثمر باشم.

در پایان این گفت‌وگوی کوتاه، مدیر اسبق تئاتر شهر پاسخ به سوالات دیگر ایسنا را درباره مدیریت خود بر تئاترشهر و نیز تالار هنر به زمانی دیگر موکول کرد.


 

صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater



اخبار تئاتر

فراخوان پذیرش اجراهای نیمه دوم سال ۹۵ در تماشاخانه «همای سعادت»

فروش بلیت تراژدی «براساس دوشس ملفی» آغاز شد

مدیر هنری هویت بصری سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر معرفی شد

معرفی آثار راه یافته به یازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان

«نیمروز اسکاتلند» به صحنه می‌رود

پنجمین شماره «پاراگراف» منتشر شد

تجلیل از اکبر زنجانپور و مریم معترف در جشنواره تئاتر شهر

اجرای «عجایب المخلوقات» و «مکبث» در تماشاخانه پالیز

نشریه‌ جدید "نقد هنر" منتشر شد

نیما دهقان «جاودانگى» را به تماشاخانه ایرانشهر می‌برد

معاون رئیس‌جمهور تئاتر ایوب آقاخانی را افتتاح می‌کند

«اُموفاجیا» در تماشاخانه دا روی صحنه می‌رود

فراخوان مسابقه مقاله‌نویسی «صدسالگی تئاتر کودک و نوجوان در ایران»

ناصر حسینی‌مهر با «بوف کور» در تئاتر شهر

کیومرث مرادی: قطعا نمایشم باز تولید نیست

مرضیه برومند به عنوان دبیر هفدهمین جشنواره تهران- مبارک منصوب شد

مسابقه عکس و پوستر جشنواره تئاتر کودک بین‌المللی شد+فراخوان

چخوف هم می‌تواند عده‌ای را «دلواپس» کند