چهارمین جشن آکادمی سمندریان شامگاه جمعه ۲ مهرماه با اهدای نشان این آکادمی به علی رفیعی برگزار شد.

 

پایگاه خبری تئاتر: چهارمین دوره جشن اهدای نشان آکادمی سمندریان شامگاه جمعه ۲ مهرماه در گالری باروک برگزار شد. این دوره از جشن به دلیل درگذشت هما روستا، بر خلاف ۳ دوره پیشین که در سالروز تولد حمید سمندریان برگزار می‌شد در آستانه سالروز هما روستا برگزار شد.

در ابتدای این جشن که اجرای آن بر عهده محمودرضا رحیمی بود، نمایشی به کارگردانی رحیمی و با حضور هنرجویان آموزشگاه سمندریان و بر اساس نمایش «بازی استریندبرگ» اجرا شد. 

سپس فیلم یادبودی از حمید سمندریان و هما روستا پخش شد و گروه موسیقی «امیان» به اجرای چند قطعه پرداختند که در اجرای یکی از این قطعات، هانا کامکار به عنوان هنرمند مهمان حضور داشت.

در ادامه محمودرضا رحیمی با اشاره به حضور احترام برومند و لیلی رشیدی در این جشن، از حاضران خواست تا بایستند و با تشویق خود ادای احترامی به زنده‌یاد داوود رشیدی داشته باشند.

پس از این بخش، فیلمی از ۳ دوره گذشته جشن آکادمی سمندریان پخش شد و کاوه سمندریان به قرائت بیانیه آکادمی برای جشن چهارم پرداخت.

در بخش پایانی چهارمین جشن اهدای نشان آکادمی سمندریان نیز برگزیدگان این دوره از جشن معرفی شدند.

در ابتدا لوح تقدیر آکادمی به امیررضا کوهستانی اهدا شد که حسن معجونی عضو هیأت امنای آکادمی روی صحنه حضور پیدا کرد و گفت: امیررضا کوهستانی برای اجرای تئاتر به کشور آلمان سفر کرده است. این لوح تقدیر برای فعالیت مستمر در عرصه بین‌المللی تئاتر و همچنین اجرا در بخش اصلی فستیوال آوینیون به کوهستانی تعلق گرفته است.

سپس با حضور ابراهیم حقیقی و بهمن فرمان‌آرا نشان آکادمی سمندریان به پاس سال‌ها فعالیت و تأثیرگذاری در عرصه تئاتر به علی رفیعی اهدا شد.

فرمان‌آرا در این بخش از جشن آکادمی سمندریان گفت: من با علی رفیعی دوستی هزار ساله دارم. وقتی به من گفته شد که قرار است در این جشن از علی رفیعی تجلیل شود، پذیرفتم که در مراسم اهدای نشان به او حاضر شوم چون هنرمند شایسته‌ای است. 

سپس علی رفیعی یادآور شد: در سال ۵۴-۵۳ که برای اولین بار بعد از سال‌ها به ایران آمدم، اولین دوست من در دانشگاه حمید سمندریان بود. به دوستی با سمندریان بالیدم و از کار کردن‌اش دلگرم بودم. 

این کارگردان تئاتر ایران افزود: افتخار داشتم تا در نمایش «دایره گچی قفقازی» در مقام طراح صحنه با حمید سمندریان همکاری داشته باشم. قرار بود در نمایش «گالیله» هم به عنوان طراح صحنه در کنار سمندریان باشم که این نمایش هرگز به صحنه نرفت. 

رفیعی در پایان تأکید کرد: خوشحالم که به یاد حمید سمندریان و هما روستا این هدیه ارزشمند را دریافت می‌کنم و در سال‌های باقیمانده عمرم، این شب را فراموش نخواهم کرد.



 

صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater



اخبار تئاتر

اجرای نمایش " استثنا و قاعده " در خانه موزه انتظامی

منوچهر والی زاده زنگ افتتاح نمایش «جايي كه پياده رو تموم ميشه»را نواخت

اجرای دو نمایش در تالار حافظ

فراخوان دومین جایزه محمود استادمحمد منتشر شد

نمایش " علی کوچیکه " توسط جمشید مشایخی افتتاح می‌شود

آغاز سیزدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز

مقاله‌های ایرانی درباره تئاتر به کنگره جهانی اسیتژ ارسال شدند

"کلارینت" در تالار سایه روی صحنه می‌رود

کوشک‌جلالی نمایشی را به زبان ترکی در استانبول اجرا می‌کند

معرفی راه‌یافتگان به مرحله کشوری جشنواره نمایش عروسکی کانون

برگزاری کارگاه‌های «بدن دیوانه»

معرفی شورای داوری نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

برگزاری دوره‌های نمایشنامه‌خوانی در نیاوران

مریم سعادت با «کنسرت حشرات» روی صحنه می‌آید

فراخوان هشتمین جشنواره دانشجویی تئاتر سوره

«خدای کشتار» بهمن‌ماه راهی کانادا می‌شود

بهزاد فراهانی با «بدخیم» در سالن انتظامی خانه هنرمندان ایران

مقتدی: برای مدیریت تالار وحدت به توافق نرسیدیم

نمایشنامه‌خوانی و کارگاه بازیگری محمد یعقوبی در آمریکا

پوسترهایی که شبیه آگهی هستند