نمایش «قاتل بی‌مزد» اثر اوژن یونسکو‌ به کارگردانی محمد فاتحی در تماشاخانه‌ی «سه نقطه» به صحنه می‌رود.

پایگاه خبری تئاتر: فاتحی گفت: این متن یکی از قوی‌ترین آثار یونسکو است و به لحاظ محتوایی با دیگر آثار او متفاوت است، شخصیت اصلی نمایشنامه «کرگدن» در اینجا هم به نوعی تکرار می‌شود شخصیتی که حقیقت را جست وجو می‌کند.

او درباره نوع اجرای این متن ادامه داد: این متن حدود 70 سال پیش نوشته شده است و به لحاظ محتوایی فرم اجرایی سختی دارد‌. اصل خود متن برای اجرا حدود سه ساعت زمان می‌برد ولی تماشاگران سالن‌های ما ظرفیت چنین اجرایی را ندارند به همین دلیل،تا حد ممکن زمان نمایش را کوتاه کردیم و آن اضافاتی را که حذفشان لطمه‌ای به داستان نمی‌زند را انجام دادیم.

فاتحی در عین حال گفت: تمام دیالوگ‌های یونسکو دقیقا در اجرای ما حفظ شده است و می‌توان گفت خدشه‌ای به ادبیات متن وارد نشده است اما نمایش محتوای مستقل خود را پیدا کرده است.

این کارگردان درباره‌ی فضای نمایش «قاتل بی‌مزد» ادامه داد: فضا کار تا حدودی به سمت فضای اسکپر سیونیستی رفته است و همچنین از عناصر گروتسک هم استفاده کرده‌ایم.

این کارگردان درباره اجرای این نمایش در تماشاخانه«سه نقطه» عنوان کرد: ما دو سال پیش این متن را برای اجرا در جشنواره فجر دادیم اما کار ما از اساس پذیرفته نشد و به ما گفته شد که قابلیت اجرای آثار یونسکو در جشنواره و جود ندارد. بعد از آن هم به دنبال اجرای عمومی نمایش بودیم و با سالن مختلفی صحبت کردیم و با اجرایمان هم موافقت می‌کردند اما زمان مشخصی به ما اعلام نمی‌کردند.

او افزود: اما در نهایت مرداد ماه با مدیریت تماشاخانه «سه نقطه» وارد مذاکره شدیم و قرار شد از آذر ماه اجرای‌مان را شروع کنیم.

نمایش «قاتل بی‌مزد» از 17 آذر در سالن استاد رکن‌الدین خسروی تماشاخانه «سه نقطه» ساعت 19 و 15 دقیقه اجرا می‌شود.

در این نمایش پرنده علایی‌، مجتبی قربانی‌، علی کوشا‌، الهه حاجی زاده‌، مهشید نوروزی،‌ امیر سلیمانی‌، شیما فرشتیان،‌ پدرام پیراسته‌، محمد حمیدی، حسام شریفی‌ به عنوان بازیگر حضور دارند.

تماشاخانه «سه نقطه» در میدان ولیعصر‌، بلوار کشاورز بعد از خیابان فلسطین‌، خیابان کبکانیان‌، نبش کوچه مرتضی زاده ‌، پلاک 12‌، طبقه اول واقع است.