خواهر و فرزند زنده‌یاد رضا رضامندی با اشاره به اینکه ساعت فوت این هنرمند تئاتر ساعت 11 شب 14 آذر بوده ولی ساعت 7 صبح 15 آذر خبر درگذشت او از سوی بیمارستان به خانواده اعلام شده است، تأکید کردند: پزشک معالج و پرسنل بیمارستان "م" در درمان رضا رضامندی کوتاهی کردند و ما برای رسیدگی به این موضوع و مشخص شدن علت فوت به مراجع قانونی شکایت کردیم.

پایگاه خبری تئاتر:  زنده‌یاد رضا رضامندی از فعالان با سابقه نمایش‌های آزاد شامگاه 14 آذرماه در بیمارستان "م" در تهران چشم از جهان فروبست و این در حالی است که اعضای خانواده این هنرمند فقید صبح روز 15 آذرماه از مرگ او مطلع شده‌اند. خواهر زنده‌یاد رضامندی در این‌باره در جمع خبرنگاران گفت: برادر من تا چند روز قبل سرحال بود و از بیمارستان امام حسین (ع) به خواست پزشک معالج‌اش او را به بیمارستان "م" منتقل کردند. برادر من روی پای خود به بیمارستان مدرس آمد اما در این بیمارستان وضعیت جسمانی برادرم تغییر پیدا کرد.

وی با اشاره به بستری شدن زنده‌یاد رضامندی در بخش I.C.U بیمارستان "م" تأکید کرد: آقای مسئول این بخش به ما گفتند که برادرم نیاز به دیالیز دارد اما در این بیمارستان مواد مورد نیاز برای دیالیز و پرستاری که بتواند این کار را انجام دهد، وجود ندارند و ما خودمان باید برای این کار اقدام کنیم. ضمن اینکه به ما گفته بودند شرایط جسمی برادرم حاد نیست و مشکلی برای او وجود ندارد.

خواهر رضا رضامندی معتقد است وخیم شدن شرایط جسمانی این هنرمند عرصه نمایش به دلیل بی‌توجهی و اهمیت ندادن پزشکان و پرسنل بیمارستان "م" بوده است. وی تصریح کرد: دختر کوچک برادرم و همچنین دیگر بستگان تا ساعت 10:30 شب روز پنجشنبه 14 آذرماه در بیمارستان بودند که آن‌ها را از بیمارستان بیرون کردند و گفتند به خانه بروند. این در حالی است که حال برادرم خوب نبوده و ساعت 11 شب فوت می‌کند اما از بیمارستان ساعت 7 صبح جمعه 15 آذرماه به دختر کوچک برادرم زنگ می‌زنند و خبر درگذشت او را اعلام می‌کنند.

وی تصریح کرد: وقتی به بیمارستان مراجعه کردیم و پیگیر ماجرا شدیم ما را به سوپروایزر بیمارستان است، ارجاع دادند. اما سوپروایزر بیمارستان نه تنها پاسخی به ما نداد بلکه اتاق خود را ترک کرد و رفت. همچنین پزشک نماینده پزشکی قانونی در بیمارستان مدرس است هم پاسخ مناسبی به ما نداد و وقتی ما اعلام کردیم که قصد شکایت برای رسیدگی به این وضعیت را داریم، سوپروایزر بیمارستان به ما گفت که کاغذ شکایت خود را از زیر در اتاق به داخل بیاندازیم تا هر وقت که برگشت آن را بردارد. پزشک معالج برادرم هم هیچ پاسخی به ما نمی‌دهد و هیچ مسئولی نیز در بیمارستان نیست که پاسخی بدهد.

وی با اشاره به از کار افتادن کلیه‌ها و کبد مرحوم رضامندی افزود: این در حالی بود که برادرم تا چند روز قبل هیچکدام از این مشکلات را نداشت و به ناگاه تمام این مشکلات جسمانی برای او ایجاد شد. مسئول بخش I.C.U به ما گفت که معجزه وجود ندارد و نباید برای برادرم به فکر معجزه باشیم ولی برادر من قبل از تمام این حرف‌ها با ما صحبت می‌کرد و حتی از کار کردن نمایشی جدید روی صحنه صحبت می‌کرد. نمی‌دانیم چطور و چگونه در عرض چند ساعت به این وضعیت رسید.

اعضای خانواده مرحوم رضا رضامندی نسبت به شرایط موجود و نحوه برخورد پرسنل و پزشکان بیمارستان با آن‌ها و نبود پاسخگویی مناسب درباره شرایط پیش آمده، از طریق پلیس 110 و کلانتری شهرک قدس از این بیمارستان شرایط موجود شکایت کردند.

این در حالی است که بی‌توجهی و نبود پاسخگویی لازم از سوی پرسنل و عوامل بیمارستان به اعضای خانواده داغدار زنده‌یاد رضامندی در مقابل خبرنگاران حاضر در بیمارستان هم وجود داشت و هیچ فعالی در بیمارستان مذکور خود را ملزم به پاسخگویی نمی‌دانست.

ضمن اینکه سوپروایزر بیمارستان وقتی در مقابل سؤال خبرنگاران حاضر در بیمارستان در خصوص شرایط موجود قرار گرفت بدون پاسخگویی دفتر خود را ترک کرد. پزشک نماینده پزشکی قانونی در بیمارستان نیز در سخنانی کوتاه گفت: چون بیمار در اتاق عمل فوت کرده است، پیکر او به پزشکی قانونی منتقل می‌شود تا علت فوت مشخص شود.

مرحوم رضا رضامندی از فعالان با سابقه نمایش‌های آزاد بود که به دلیل گرفتگی یکی از رگ‌های قلب در بیمارستان بستری و جراحی روی او صورت گرفت. اما بعد از وخیم شدن وضعیت جسمانی این نویسنده، کارگردان و بازیگر عرصه نمایش ساعت 11 شامگاه 14 آذرماه در بیمارستان "م" در تهران درگذشت.

وی در سال‌های پایانی عمر مرحوم سعدی افشار همواره همراه این بازیگر مطرح نمایش‌های آیینی و سنتی بود.