محمود دولت آبادی بعد از تماشای نمایش «قدم زدن با اسب» به کارگردانی مسعود شامحمدی، این اثر را نمایشی تاثیرگذار در حوزه‌ بیان دغدغه‌های دوره‌ای از تاریخ معاصر ایران توصیف کرد.

 

پایگاه خبری تئاتر: بعد از پایان اجرای دوشنبه 26 مهرماه نمایش«قدم زدن با اسب» که به کارگردانی مسعود شامحمدی روی صحنه است، محمد مهدی عسگر پور،حمیدرضا نعیمی، قطب الدین صادقی و محمود دولت آبادی بود به ایراد سخن پیرامون این اثر پرداختند.

محمود دولت آبادی در سخنانی گفت: نمایش «قدم زدن با اسب» با دقت نظری که گروه اجرایی در زمینه کارگردانی و بازیگری داشتند، در من به عنوان تماشاگر کششی را ایجاد کرد که از ابتدا تا انتهای کار با اثر همراه باشم و از این حضور لذت ببرم.

وی خاطرنشان کرد: این اثر نمایشی به درستی توانسته دغدغه‌های زندگی انسان‌هایی را روایت کند که تماشاگر می‌تواند به درستی متوجه شود آنچه در همین مناسبات هم پیروز شد «عشق» بوده است.

وی با اشاره به استفاده از میکروفون و سینک شدن همزمان تصاویر ضیبط شده با اجرای بازیگران گفت: به زعم من یکی از استفاده‌های درست از تکنولوژی در این نمایش دیده می‌شد و بازی روان بازیگران در تئاتری که حرکت نداشت بسیار ماهرانه بود.

دولت آبادی با اشاره به مقطع تاریخی حساسی که بستر نمایش «قدم زدن با اسب» است متذکر شد: این نمایش خیلی چیزها را در یادم زنده کرد و با آنکه آن مقطع تاریخی را خوب به یاد دارم ولی جزئیات به کاررفته در این نمایش نظیر نوع زندگی در خانه های تیمی، آهنگ های کاسه ای و نفی عشق در این سازمان چریکی برایم جالب بود.

قطب‌الدین صادقی نیز با تایید حرف‌های دولت‌آبادی کنترل عاطفی در این سازمان ها را مسبب نابودی ارزش‌های انسانی توصیف کرد و گفت: آنچه من شخصا از این اجرا قرائت کردم و از فرای بازی بازیگران توانایش کشف کردم، خشونت حاکم بر فضایی بود که جوانان ما را به این واکنش شدید برای مقابله با یک نظام توتالیتری بی رحم واداشت.

وی با درخشان توصیف کردن ایده ی این اجرا در کارگردانی و بازیگری گفت: نسل جدید ما در هنر به «بیان» رسیده است و خوشحالم که امشب اجرایی دقیق با بازی‌های ظریف را شاهد بودم بازی‌هایی که مخاطب را در لفافه به مفهمومی عمیق می‌رساند اینکه هیچ هدفی جدا از روشش نیست.

نمایش «قدم زدن با اسب» نوشته و کار مسعود شامحمدی با بازی علی عسکری و پریا وزیری تا 30 مهر ساعت ۲۱در سالن ارغنون واقع در خیابان حافظ، نوفل لوشاتو، بعد چهارراه رازی، نرسیده به خیابان ولیعصر، کوچه زیبا، پلاک ۱ به صحنه می‌رود.

 

صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater



اخبار تئاتر
 

وضعیت تعطیلی تئاتر شهر در ایام عزاداری

تالار مولوی «آخرین سفر» را تجربه می‌کند

علی رفیعی سال آینده به سالن استاد سمندریان می‌آید

«زبان کوهستانی» در مولوی روی صحنه می‌رود

فراخوان دومین مسابقه نمایشنامه‌نویسی «شناسایی استعدادهای تازه»

اعلام آمار مخاطبان دو نمایش‌ «از زیرزمین تا پشت‌بام» و «جاودانگی»

سالن انتظامی میزبان «نان سال های جوانی» خواهد شد

اولین جلسه کارگروه هیأت مدیره خانه تئاتر برگزار شد

نگاهي به «درباره تصویرت از من تجدیدنظر کن» / تصاویر و وانموده‌ها

16شهر کشور از عاشورا تا اربعین حسینی میزبان اجرای تئاتر می‌شوند

˝شراره˝ در خانه موزه استاد عزت اله انتظامی

علی سرابی «خدای کشتار» را بهمن‌ امسال روی صحنه می‌برد

جوایز و فرصت ارسال آثار بخش نمایشنامه نویسی سوگواره «خمسه»

آغاز نمایش«آخرین انار دنیا» در سایه

رضا کیانیان برای یک شب بازیگر نمایش دشت آرای شد

اختصاص یک نمایش به اعضای انجمن حمایت از حقوق کودکان

روایت"داستان جالب یک نویسنده"؛ هر روز با نقش آفرینی بازیگران متفاوت

نظر امیر دژاکام درباره «زنانی که به بزها خیره شده‌اند»

بخش نمایشنامه اقتباسی به جایزه بنیاد استاد محمد اضافه شد

بازیگران تازه‌ترین نمایش گروه هنری تئاتر پارکینگ معرفی شدند

تمدید مهلت ارسال مقالات سمینار پژوهشی «شهر، شهروندی و تئاتر»

موج نو میزبان «شکستنى، لطفاً با احتیاط حمل شود»

انتشار نمایشنامه «صدای شکستن سکوت» اثر حامد هوشیاری

تئاتر زرتشیان ایران منتشر شد

سیامک احصایی و حمید پورآذری کارگردانی مشترک می‌کنند

فصلنامه صحنه در دوره جدید فراخوان مقاله نویسی داد

«حکومت نظامی» مجوز اجرا گرفت

«مرگ هوتن» با بازی سحر دولتشاهی

دور جدید اجراها در تماشاخانه ایرانشهر آغاز می‌شود