نوید فرح مرزی مدرس دانشگاه و چهره‌پرداز تئا‌تر، تلویزیون و سینما پس از ماه صفر اپیزود پایانی سه‌گانه‌اش را بانام «امشب، ساعت هفت. آخر» روی صحنه می‌برد.

 

پایگاه خبری تئاتر: طراح و کارگردان «خانه دلقک کجاست؟» و «کارت دعوتی برای افتتاحیه من» در توضیح این خبر گفت: «امشب، ساعت هفت. آخر» نمایشی متفاوت و تراژیک است که فقط یک‌شب در تنها تماشاخانه استاندارد غرب تهران (همای سعادت) روی صحنه می‌رود و خودش مهمانانش را انتخاب می‌کند و برای آن‌ها کارت دعوت می‌فرستد.

وی افزود: فقط کسانی به این نمایش دعوت می‌شوند که دو نمایش قبلی «خانه دلقک کجاست؟» و «کارت دعوتی برای افتتاحیه من» را تماشا کرده‌اند و در اپیزود سوم قرار است با اتفاقات متفاوت‌تری مواجه شوند.

فرح مرزی گفت: بازی امیر طهرانی و ماهان ابراهیم‌پور در این نمایش قطعی است و گروه تمریناتش را پس عاشورا و تاسوعا حسینی در تماشاخانه «همای سعادت» آغاز کرده و در تلاشیم نمایشی را روی صحنه ببریم که به رنج انسان بودن می‌پردازد.

این مدرس دانشگاه درباره انتخاب «همای سعادت» برای اجرای سه‌گانه‌اش گفت: سکونتم در غرب تهران در انتخاب این تماشاخانه مؤثر بود اما باید بگویم همیشه به این‌که چرا اکثر سالن‌های تئا‌تر در مرکز شهر متمرکز هستند و ساکنین مناطق غربی و شرقی تهران نباید در منطقه خودشان شاهد روی صحنه رفتن یک نمایش باشند، اندیشیده‌ام.

وی ادامه داد: جدا از علاقه‌ام به روی صحنه بردن اثری درجایی غیر از مرکز شهر باید بگویم که با توجه به دوره‌های آموزشی گریم که پیش از این در تماشاخانه همای سعادت برگزار کرده‌ام، فرم سالن این تماشاخانه را که بلک باکسی مربع شکل است می‌پسندم و کاملاً با نوع طراحی صحنه نمایش من هماهنگ است.

فرح مرزی گفت: تماشاخانه همای سعادت از فضایی به‌شدت فرهنگی برخوردار است و دغدغه دوری از مرکز شهر با ورود به سالن و دیدن فضای داخلی آن کاملاً مرتفع می‌شود، به‌هرحال ما تا زمانی که دغدغه روی صحنه بردن یک اثر را داریم، هر جا این امکان فراهم شود آستین بالا خواهیم زد.

نمایش سه‌گانه نوید فرح مرزی با «خانه دلقک کجاست؟» آغاز شد، با «کارت دعوتی برای افتتاحیه من» ادامه پیدا کرد و قرار است با «امشب، ساعت هفت. آخر» تمام شود.

 «امشب، ساعت هفت. آخر» عناصر خاصی از اجراهای پیشین را به هم پیوند می‌دهد و می‌کوشد مخاطبانش را به اندیشیدن ترغیب کند.



 

صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater



اخبار تئاتر

خوانش «من، کالیبان» در سالن موج نو

فصل دوم فستیوال میکرولیو آغاز شد

پارسا پیروزفر با «ماتریوشکا» در تماشاخانه پالیز

اجرای «آخرین سفر» آغاز شد

هنرمندان از مالیات ۹% معاف شدند

«آخرین سفر» در تالار مولوی

اجرای «همشهری لیر»در تماشاخانه باران

«نبش قبر خاطرات یک مرد زنده که سال ها پیش مرده بود» در تالار محراب

هیات انتخاب تئاتر خیابانی سومین سوگواره خمسه معرفی شدند

یوسف باپیری: نمی‌توانستم در صف انتظار تئاترشهر و ایرانشهر بمانم

«عروسی خون» در تالار محراب

اجرای «آن که گفت آری، آن که گفت نه» آغاز شد

«قدم زدن با اسب» اثری تاثیرگذار در تاریخ معاصر ایران است

«ویولون تایتانیک» را به ایران می‌آورند

«موسیو ابراهیم» به یاد داوود رشیدی اجرا می‌شود

مراسم تشییع مرحوم سعید کشن فلاح برگرار شد

خوانش «بلندی ملال» به کارگردانی لیلی رشیدی در چارسو

نفیسه روشن بازیگر نمایش «معاشر» شد

˝خاندان مرگ˝در تماشاخانه پالیز

˝چشم های بسته از خواب˝ اجرا می‌شود

روس‌ها «مرد بالشی» یعقوبی را برگزیدند

آغاز فعالیت نخستین مرکز تخصصی مشاوره تئاتر

برنامه‌های نمایشی تئاتر مولوی اعلام شد