نمایش «بانوی دریایی» به کارگردانی تینو صالحی که روایت‌گر زندگی زنی است که دچار ازدواجی ناخواسته شده است، به صحنه می‌رود.

پایگاه خبری تئاتر:  صالحی ، درباره نمایش «بانوی دریایی» که قرار است اوایل دی‌ماه در تماشاخانه «سه نقطه» اجرا شود، گفت: نمایشنامه «بانوی دریایی» براساس متن ایبسن توسط سوزان سانتاک بازنویسی شده است.

او افزود: «بانوی دریایی» یک متن روایی است و با شکلی مدرن به روایت شخصیت‌ها می‌پردازد. البته این روایی‌بودن کاملا در متن تعمدی است برای اینکه شخصیت‌ها با هم ارتباط نداشته باشد.

این کارگردان درباره داستان نمایش «مرغ دریایی» ادامه داد: «مرغ دریایی» داستان زنی است که دچار ازدواجی ناخواسته شده است و برای همین در درون خود احساس اسارت می‌کند و به دنبال رهایی و آزادی است.

صالحی درباره‌ی گروهی که او در این نمایش همراهی می‌کنند، عنوان کرد: این کار با همکاری «تیوال» انجام شد.کارگاهی آموزشی توسط تیوال آماده شد و تمرینات و کار آموزشی را با این گروه برای اجرای این نمایش پیش بردیم.

او با اشاره به اینکه با هدف آموزش این نمایش را به صحنه می‌برد، تصریح کرد: به خاطر اینکه هدف اصلی در این نمایش آموزش است، در اجرا محدودیت‌هایی وجود داشت و اجرایمان کاملا براساس متن پیش رفت و هیچ بازنویسی روی متن انجام نشد، همچنین طراحی کار شکل خاصی دارد ولی نه به گونه‌ای که برای بازیگرانی که اولین‌بار است به صحنه می‌روند، خیلی سخت باشد.

کارگردان نمایش «ترنج» درباره انتخاب تماشاخانه «سه نقطه» برای اجرای «بانوی دریایی» گفت: به هر حال سالن‌های مرسوم تئاتر ما مثل تئاتر شهر، تالار مولوی، خانه نمایش و... درگیر یکسری مناسبات است و در این شرایط اجرا، وجود سالنی مثل «سه نقطه» که نسبت به خیلی سالن‌های خصوصی دیگر از امکانات خوبی برخوردار است، غنیمت است.

نیوشا افخمی، فرهاد اصفیاء، سمیه جهادی، سارا ساسانی، بهار قربانی، خشایار مرادی، نیما هاشمی بازیگران «بانوی دریایی» هستند.

این نمایش از 2 دی‌ماه ساعت 20 و 30 دقیقه در سالن استاد خسرو شکیبایی تماشاخانه «سه نقطه» اجرا می‌شود.