مجلس نقالى سهراب كُشى دومين مجلس از سلسله مجالس نقالى است كه توسط گروه هنرى هزار داستان روزهای 25 لغایت 28 آبان ماه با هدف حمایت از بیماران موسسه خیریه سرای احسان در فرهنگسرای ابن سینا برگزار می شود.

 

 

پایگاه خبری تئاتر: در مجلس سهراب كُشى ، داستان كامل رستم و سهراب توسط شاهنامه خوان، دو تن نقال مرد، يك تن نقال بانو، يك تن هنرمند خردسال اجرا مي شود .

در این مجلس نقالى، رسول نجفيان كه از پيشكسوتان شاهنامه خوان مى باشد كلام استاد فردوسى را همانگونه كه خود حكيم آراسته است، با لحنى زيبا آراسته با صداى دلنشين سه تار، به سمع و نظر باشندگان در مجلس مى رساند.

هنرنمايى ايرج يادگارى، سرپرست گروه موسيقى ، كه از ميراث داران موسيقى مقامى كرمانشاه است همراه با داود يادگارى نوازنده چيره دست تنبور و آرين صدقى نوازنده كم نظير سازهاى كوبه اى، چنان لطافتى به مجلس نقل داده است كه جزؤ جدايى ناپذير مجلس سهراب كُشى شده است .

شيرين امامى ، حسين ظاهرى و شاهو صالحى نقالان شيرين گفتارى كه با بهره از طومارهاى نقالىِ نقالان جاويد نام پيشين ايفاى نقش مى كنند ، جزو نقالان با سابقه در عرصه نقالى مى باشند .

با توجه به اينكه كودكان امروز ، آينده سازان ايران زمين مى باشند و توجه به هدف پروژه كه بر ما است كه كودكانمان را حتى قبل از خواندن و نوشتن با اثر بي نظير استاد فردوسى آشنا كنيم ، اين اقبال در اختيار كودكان با استعداد فراگيرى شاهنانه قرار ميگيرد كه در يكى از پروژه هاى اجرايى هزار داستان در كنار هنرمندان پيش كسوت هنرنمايى كنند .

هنرمند خردسال اما بزرگ انديشه اى كه قسمت هاى از داستان را واگويه مى كند ، ليان قادرى از كودكان پر استعداد اين مرز و بوم است .

ضرب زورخانه ،نماد پهلوانى و يادآور رزم بين پلهوانان است و صداى زنگ نواخته نمى شود مگر اينكه نام يكى از پلهوانان نامى بر زبان مرشد يا نقال جارى شود .صداى ضرب زورخانه اهميت فراوانى در داستانهاى رزمى و عيارى دارد .

در مجلس سهراب كُشى محمد جواد خرمى ، مرشد زورخانه و نوازنده چيره دست ضرب زورخانه ما را همراهى مى كند .

تهيه كننده گروه هزار داستان ، حسين ظاهرى ؛ طراح و كارگردان مجلس سهراب كُشى شاهو صالحى مى باشد .

علاقمندان جهت حضور در برنامه می توانند روزهای مذکور ساعت15/20به فرهنگسرای ابن سینا واقع در شهرک قدس فاز یک خیابان ایران زمین شمالی مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 8-88366366 تماس بگیرند.


 

صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater

اخبار تئاتر:


 

«هاروی» در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود

اعلام برنامه بخش نمایشنامه خوانی جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

دبیر دوازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان منصوب شد

برنامه اجراهای مجموعه تئاتر شهر اعلام شد

«سه خواهر» با «فاستوس» به تالار مولوی می آیند

رونمایی از پوستر «خرسی که می خواست خرس باقی بماند»

معرفی هیات انتخاب بخش نمایش‌های محیطی، تعاملی و شورایی

«جمجمه ای در کانه مارا » خود را برای اجرا آماده می کند

اجرای مشترک سه کشور در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

«راهبان معبد وانگ» در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌روند

اجرای اثر برتر جشنواره تئاتر دانشگاهی در سالن سایه

تمدید زمان ارسال آثار به جشنواره تئاتر بهرام بیضایی

۲ نمایش جدید در تماشاخانه انتظامی ببینید