غلامرضا موسوی تهیه کننده فیلم «کیک محبوب من» درباره حواشی به وجود آمده درباره این فیلم توضیحاتی ارائه داد.
در سالهاي گذشته يكي از مهمترين موضوعاتي كه سرفصل مشترك اكثر رسانههاي هنري بوده و تقريبا بيشتر منتقدان در نوشتههاي خود به اين موضوع پرداختهاند، بحث به ابتذال كشيده شدن فيلمهاي كمدي در سالهاي اخير است. اينكه چرا فيلمهاي كمدي ايران دچار چنين سرنوشتي شده و چگونه به ابتذال تن داده موضوع اين ميزگرد است؛ ميزگردي كه امير پوريا و كيوان كثيريان دو منتقد و كارشناس سينما به بحث و تبادل نظر درباره اين موضوع پرداختهاند.
در ايران داستان طراحي پوستر فيلم متفاوت است، متاسفانه هم براي فيلمهاي سرگرم كننده و هم فيلمهاي انديشهگرا از يك قالب ثابت براي طراحي استفاده ميشود. بيشتر پوسترها عكسمحور هستند، چراكه تهيهكننده و پخشكنندههاي داخلي ميخواهند پوستر با نمايش تصوير درشت سوپراستارها موجب فروش و جذب مخاطب بيشتر شود و تو به عنوان بيننده پوستر نميتواني تشخيص بدهي اين پوستر معرف چه ژانري است و اين همان آدرس اشتباهي است كه قبلا گفتم.
در ۵ سال گذشته بیش از ۵۰ درصد فصل پرفروش اکران در اختیار ۳ دفتر پخش بوده است .
بنیادگرایی و افراطیگری؛ چه بودایی چه به اسم اسلام که داعش نمونه اخیر آن است و تا قلب اروپا هم نفوذ کرده است، الان دغدغه همه دنیاست. ما ابتدا میخواستیم کاری در رابطه با پناهندگان سوری در آلمان انجام دهیم. دو ماه هم تحقیقات کردیم، سوژههایی را هم پیدا کردیم. بعد از مدتی نظر خانم آبیار این بود که بهتر است بتوانیم معادلی در ایران پیدا کنیم؛ یعنی افراطیگرایی به این شکل بنیادگرای داعشیمسلک را اگر در ایران مثال بزنیم، هم در ساخت بهتر است و هم میتواند مزیتهای دیگری هم داشته باشد.
خودشان میگویند فیلمشان درباره عشق به زندگی است و اینکه میتوان در بدترین شرایط هم در کنار هم مشکلات را از سر گذراند اما حواشی پیرامون فیلمشان بیشتر درباره یک سرمایهگذار است و البته واکنش تماشاگرانی که انگار توقعشان از فیلمی با این نامها در مقام کارگردان و تهیهکننده برآورده نشده است.
نتفلیکس در سه ماهه نخست سال ٢٠١٨، بیش از ٧میلیون و ٥٠٠هزار نفر را به جمع کاربران خود افزوده است. از میان این تعداد، ٥میلیون و ٥٠٠هزار نفر غیرآمریکایی بودهاند که از نقاط مختلف جهان به عضویت نتفلیکس درآمدهاند. برای مشاهده فیلمها و سریالهای این شبکه اینترنتی باید حق عضویت ماهانه پرداخت کنید که این حق عضویت بسته به کیفیت تصویری که در خواست میکنید از ٨دلار در ماه به ٢٠ دلار در ماه میرسد.
واقعیت این است که ایران بیشترین تعداد فیلمسازان زن را در دنیا دارد و در سالهای اخیر زنان و دختران فیلمساز توانستهاند فیلمهای مهم و اثرگذاری بسازند.
دستاندرکاران فیلم «ما همه با هم هستیم» به درخواست توقیف این فیلم توسط دادستان کرمان و تشکیل پرونده برای تبریزی و میرکریمی اعتراض کرد.
محمد اطبایی با تاکید براینکه بحران فعلی ما در حوزه بین الملل سینما، کمبود دانش و بینش است، برخی سیاستهای نهادهای رسمی و دولتی سینمایی را عامل مهمی در به راه افتادن سینمای جشنوارهای دانست.
حراج آثار «خانه خوبان» با اجرای بهرام رادان در پردیس ملت برگزار میشود.
فراخوان طراحی پوستر سی و ششمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران منتشر شد.
سایت جدید انجمن مستندسازان سینمای ایران با حضور اعضای این انجمن رونمایی شد.
فیلمبرداری فیلم سینمایی «گواهی امضاء» به کارگردانی شهرام اسدزاده به پایان رسید.
اولین پوستر رسمی فیلم سینمایی «کار کثیف» به کارگردانی خسرو معصومی منتشر شد.
فیلم سینمایی «انتظار» به کارگردانی امیر نادری در بخش سی سال خاموشی جشنواره بینالمللی فیلم پزارو نمایش داده میشود.
اولین دیدار صنفی هیات مدیره ایسفا با کانون کارگردانان سینمای ایران برگزار شد.
تقی علیقلیزاده تهیهکننده باسابقه سینما ضمن انتقاد از وابستگی مدام خانه سینما به حمایتهای مالی دولت، تأکید کرد که نظام ساختاری این نهاد صنفی پیر شده است.
مجسمه قدی مریلین مونرو بازیگر سرشناس سینمای آمریکا از بلوار هالیوود به سرقت رفت.
روز پیش صدها تن از مردم گرد هم آمدند تا در مراسم وداع رسمی با فرانکو زفیرلی فیلمساز برجسته ایتالیایی شرکت کنند.
هفته گذشته مصطفی سماوات، سرپرست شبکه نمایش خانگی در گفتوگو با «فارس» از ممنوعیت فعالیت کارگردان و تهیهکننده سریال «احضار» خبر داده بود. او گفته بود ما از این به بعد در شبکه نمایش خانگی به هیچ عنوان به رامین عباسیزاده (تهیهکننده سریال احضار) اجازه ساختن کاری در این شبکه نمیدهیم. البته این بار اول نبود که سریالهای شبکه نمایش خانگی دچار مشکل میشوند یا تعهد به مخاطبان خود را ناتمام رها میکنند. مسائل فرامتن این سریالها همیشه گریبانگیر فرآیند تولید و توزیع این آثار بوده است.