غلامرضا موسوی تهیه کننده فیلم «کیک محبوب من» درباره حواشی به وجود آمده درباره این فیلم توضیحاتی ارائه داد.
احمدرضا درویش، فیلمساز ایرانی که جدیدترین اثر او «رستاخیز» 5 سال پیش توقیف شد در روزهای ابتدایی سال 98 ابراز امیدواری کرد مشکلات این فیلم حل و فصل شود و شاهد اکران عمومی فیلم در سال جدید باشیم.
همایون اسعدیان، ضمن دفاع از کیومرث پوراحمد، تاکید کرد که او خالق «قصههای مجید» است و این سریال برای تمام کارنامه فیلمسازیاش کافیست.
اولین جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان سینمایی در سال جدید برگزار شد.
فیلم مستند سینمایی «زنی که نام ندارد» در ادامه حضورش در جشنوارههای بینالمللی به جشنواره فیلم حقوق بشر نپال که در شهرکاتماندو برگزار می شود، راه یافت.
فیلم زندگینامه «التون جان» خواننده و ترانهسرای نامدار انگلیسی به احتمال فراوان یکی از فیلمهای هفتاد و دومین دوره جشنواره فیلم کن خواهد بود.
مستند «آخرین روزهای زمستان» به کارگردانی مهرداد اسکویی در برنامهای ویژهای در موسسه ملی تاریخ هنر پاریس به روی پرده میرود.
بازیگر برنده اسکار در سریالی که هر یک از اپیزودهایش به قلم استیون کینگ نوشته میشود جلوی دوربین میرود.
آهنگساز فیلم سینمایی «غلامرضا تختی» ضمن اشاره به جزییاتی از ساخت موسیقی این اثر، از تعامل متفاوت تیم سه نفره آهنگساز، تهیهکننده و کارگردان در این کار گفت.
دیپلم افتخار هیات داوران یازدهمین دوره جشنواره مستند «میلینیوم» بلژیک به رضا فرهمند کارگردان فیلم مستند «زنانی با گوشوارههای باروتی» اهدا شد.
هفته فیلم دانمارک با همکاری انجمن سینمای جوانان ایران و سفارت دانمارک همزمان در ۵ شهر کشور برگزار میشود.
اولین جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان سینمایی در سال جدید برگزار شد.
مدیرکل سینمای حرفهای سازمان سینمایی در پاسخ به برخی ابهامات درباره اخلال در روند برگزاری منظم شورای صدور پروانه ساخت، تأکید کرد کلیه جلسات این شورا طبق برنامه برگزار شده است.
تصویری از فیلم «دونده» از آثار ماندگار سینمای ایران بر پوستر سیوهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر نقش بست.
سه فیلم دیگر از مجموع فیلمهای حاضر در بخش «نمایشهای ویژه – بهترینِ کشورها» در سیوهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر معرفی شد.
اواسط تعطیلات نوروز بود که بحث فروش و اکران نوروزی سینماها با شکل گرفتن موج حمایتی اهالی رسانه و برخی چهرههای سینمایی از فیلم «تختی» داغ شد. در شرایطی که در کنار دو فیلم طنز «رحمان 1400» و «چهارانگشت»، فیلم اجتماعی و جدی «متری شیش و نیم» در رتبه دوم جدول فروش در اکران نوروزی قرار گرفت و حتی فیلم سعید روستایی توانست رکورد فروش روزانه یک فیلم غیرکمدی را هم بشکند، اما فروش کم فروغ فیلم تحسین شده «تختی» و قرار گرفتن آن در انتهای جدول فروش، زنگ خطر و نگرانی دوستداران و علاقهمندان جدی سینما نسبت به کم اقبالی جامعه به یکی از آثار خوب سینمای ایران را به صدا درآورد.
هر فیلم مدرنی را میتوان وام دار تاریخ و آنهایی که مسیر تاریخ را روشن کرده اند دانست و در ادامه این مطلب قصد داریم در مورد برخی از این آثار هنری، به طور ویژه آثار سینمایی، صحبت کنیم که تاثیرگذارترین شاهکارهای تاریخ سینما شناخته میشوند.
آیدین آغداشلو با مرور خاطرهای از زندهیاد جمشید مشایخی در فیلم «کمالالملک»، اظهار کرد: علی حاتمی از من خواست نقاشانه قلمو در دست گرفتن را یادش بدهم، اما وقتی شروع کرد دیدم خودش نقاش تمام و کمال است!
اگرچه برنده شدن دزدها در فیلمهای ایرانی از زمان رضاخان و به عبارتی قبل از سال ۱۳۲۸ که سینما در ایران جدی شود، ممنوع شده بود و تمام حساسیتهای اینچنینی در دهه ۴۰ به صورت بخشنامهای رسمی و بیتعارف ابلاغ شدند و طی ۴۰ سال اخیر هم کمابیش روی بسیاری از این مسائل حساسیتی جدی وجود داشت، اما واقعیت این است که پلیس ایران امروز با سینما خیلی نرمتر شده و مشکل سعید روستایی نه موسسه ناجی هنر سال ۱۳۹۷، بلکه تاریخچه سینمایی است که او در آن فیلمسازی میکند.
اکران «رحمان ۱۴۰۰» که بدون ترس از دچارشدن به مبالغه میشود آن را مبتذلترین فیلم به نمایش درآمده در ۴۰ سال گذشته دانست که حتی اگر شبکههای خبری اروپا بخواهند بخشهایی از آن را در یک گزارش تصویری پخش کنند، پیش از پخش تصاویر باید عبارت «هشدار! دیدن این صحنهها ممکن است برای عدهای مناسب نباشد» را درج کنند، فیلمی که مخاطب پس از تماشای آن وقتی از سالن بیرون آمد بهسختی ابتدای آن را به یاد میآورد و غیر از تهوعآورترین صحنههای جنسی چیزی در خاطره باقی نمیگذارد.
مخاطب ایرانی در زمانی چون تعطیلات نورزوز اگر بخواهد به سینما برود در همان ابتدا باید بین 2 گروه فیلم انتخاب کند فیلمهای کمدی یا غیرکمدی؟