غلامرضا موسوی تهیه کننده فیلم «کیک محبوب من» درباره حواشی به وجود آمده درباره این فیلم توضیحاتی ارائه داد.
پخشکننده فیلم سینمایی «ما همه با هم هستیم» درباره وضعیت تبلیغات تلویزیونی این اثر گفت: با وجود آنکه این فیلم در شورای بازرگانی سیما مورد بازبینی قرار گرفته اما هنوز مجوز پخش تبلیغات آن صادر نشده است.
مدیر عامل موسسه «بهمن سبز» از بازسازی سالن شماره ۲ سینما «بهمن» تهران در ماه محرم خبر داد.
روز گذشته ۲۰ خرداد مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم «نهال» برگزار شد.
شورای صدور پروانه نمایش خانگی با نمایش یک عنوان فیلم سینمایی ایرانی موافقت کرد.
اگر چند فیلم ببینم و بخواهم از میان آنها امتیاز دهم قطعا بالاترین امتیاز را به فیلم داستانگو میدهم، آنهم برای اینکه علاقه و سلیقه من این مدل فیلمهاست و واقعیتش را بخواهید اولویتم در فیلمسازی سینمای داستانگو است و از آنجایی که خودم را فیلمنامهنویس میدانم تا کارگردان این مساله از این جهت برایم پررنگتر میشود.
جاويدي با سرخپوست نشان داد كه ميتواند لحن و امضاي خودش را در سينماي ايران داشته باشد، آن هم لحني كه از قضا جاي خالياش بسيار احساس ميشد. اثر بعدي جاويدي تعيينكننده است كه منتظر مولف شدن او در سينماي ايران باشيم يا خير؟
نيما جاويدي در دومين ساختهاش، خود را در چنبرهاي از عناصر روايي، نمادين و تمثيلي گرفتار ميكند و در نهايت هم موفق نميشود خود را برهاند. با اين حال «سرخپوست» به واسطه كوشش براي متفاوت بودن و تلاش جاهطلبانهاش براي يك بيان تمثيلي قابل ستايش است، هر چند كه لايههاي تمثيل (در فقدان طراحي خط روايي) در نهايت دامان خودش را ميگيرد تا «سرخپوست» با وجود همه جاهطلبياش براي بيان مجموعهاي از مفاهيم و كوششي خستگيناپذير براي سينمايي بودن (كه در ايران معمولا با لفظ متفاوت توصيف ميشود) – در كمال تاسف - چيزي جز يك شكست نباشد.
فیلم کمدی «کاتیوشا» ساخته علی عطشانی به بخش نیمهنهایی جشنواره بینالمللی فیلم «لاو» در کشور آمریکا راه پیدا کرد.
فیلم مستند سینمایی متولد سینما به تهیهکنندگی و کارگردانی مهرشاد کارخانی آماده نمایش شد.
مستند جدید «مارتین اسکورسیزی» درباره «باب دیلن»، خواننده و ترانهسرای برنده نوبل ادبیات از فردا (چهارشنبه) در شبکه نتفلیکس و همزمان با اکران محدود در سینما رونمایی میشود.
حمید جعفری با بیان انتظاراتش از رییس سازمان سینمایی و با ارزیابی عملکرد مالی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی گفت: تا وقتی این مرکز اساسنامه خود را منتشر نکند، هیچ ملاکی برای ارزیابی دقیق عملکرد مالی آن وجود ندارد.
مایکل داگلاس بازیگر سرشناس ادعا کرد اسپیلبرگ برای مخالفت با محصولات اچبیاو نگذاشت تا نخل طلای کن به وی اهدا شود.
«ترور سرچشمه» بيش از آنكه تعبيري از يك رخداد باشد، كوششي است در جهت بازسازي يك دوره به مثابه امري نوستالژيك. از اين طريق است كه او موفق ميشود، ديدگاه سياسياش نسبت به دوره تاريخي مورد نظر را بازسازي و به بيننده منتقل كند. همين رويكرد است كه كموبيش موجب دوقطبي شدن قضاوت در مورد سينما و نوع نگرش او ميشود.
من در زمره فيلمسازان وابسته نيستم. فيلمسازي نيستم كه همسرم يا پدرم تهيهكننده باشد. به همين جهت بايد با شرايط كنار بيايم. در غير اين صورت معلوم نبود كه شرايط بهتري چه زماني برايم فراهم ميشود و آيا اساسا شرايط بهتر براي من و امسال ما وجود دارد يا خير؟ به همين جهت وقتي اين فرصت طلايي براي من پيش آمد از آن نهايت استفاده را بردم و اينجا با تاكيد ميگويم كه شايد استانداردهاي لازم را اين فيلم نداشته باشد ولي فيلم الكن نساختم چون در اين صورت 5 عضو شوراي نمايش به اين فيلم راي اكران نميدادند. حتما سر و شكلي دارد كه روي پرده عريض سينما قرار گرفته است.
نریمان حامد، فرزند فاطمه معتمدآریا هنرمند فیلمساز کشورمان، دست به ساخت مستندی درباره شاهنامه طهماسبی و چگونگی بازگشت آن به ایران زده است، که تهیهکنندگی آن هم برعهده فرزاد پاک است.
چهرهها حق دارند یا نه؟ میتوانند فرزندشان را دور از مرزها به دنیا بیاورند یا به احترام نظر مردم باید از این فکر صرف نظر کنند؟
حتمالاً در شبکههای اجتماعی عکس یا خبری از رامبد جوان و نگار جواهریان درباره سفرشان به کانادا خواندهاید. سفری که در ابتدا گفته شد برای اکران فیلم «قانون مورفی» در تورنتو بوده و در روزهای گذشته هم عکسهایی از این اکران منتشر شده اما به گمان غالب کاربران شبکههای اجتماعی، تنها برای یک مراسم اکران سینمایی نیست.
هیات مدیره انجمن فیلم کوتاه ایران آرمین ایثاریان را بهعنوان دبیر دهمین جشن مستقل فیلم کوتاه معرفی کرد.
فيلم عصر معصوميتِ پيش از جنبش «منهم» را تداعي ميكند؛ زماني كه مخاطبها به فيلمهاي باشكوه جذب ميشدند، وقتي وستوود از سينماروها پر ميشد. ميگويد: «اين فرهنگ ديگر وجود ندارد. حتي اگر يك ميلياردر خلوضع تمام سالنهاي سينماي بلوار هاليوود را بخرد و آنها را به شكوه سابقشان برگرداند، فكر نميكنم كسي قدم در آنها بگذارد. اگر بگذارند، من هم ميروم. من هم سهم خودم را ادا ميكنم. اما آن دوره گذشته است.» تارانتينو در تحقيقاتش تحتتاثير يافتههايش قرار گرفت: از چهرههاي جنبش «من هم» تا نژادپرستيهاي محرز در تبليغات. ميگويد: «به برنامه راديويي KHJ آن سال گوش ميدادم كه به بيل كازبي، جان فيليپس و تقريبا همه اشاره ميكرد. همه اين آدمها، چهرههايي نابغه بودند كه با زمان گره خوردهاند.»
تارانتينو بر پايه شگردي پستمدرنيستي، صداي يك راوي داناي كل را احضار ميكند تا با يك فلاشبك به صحنه پيشين، جنبهاي از نظر پنهان مانده را تصوير كند كه عملا بدل منطق بنيادينِ اثر نميشود؛ يا وقتي در پايان، با حركت تيلت به پايين حضورِ شخصيت پنهان زير مغازه را رو ميكند كه تماما نسبت به حضورش بياطلاع بوديم. اين در حقيقت، ترفندي شوكآور، ضد-تعليقي و يك تروكاژ و رودستزدن به مخاطب است كه راه فرار را براي ادامه داستان باز ميكند.