یکشنبه , ۲ آذر, ۱۴۰۴
سینما | صفحه 1590
موضوع حجاب در فیلم بسیار جدی تلقی شده؛ از ظرفیت‌های که برای خانم‌های مسن در احکام وجود دارد، استفاده کردیم
تهیه‌کننده فیلم «کیک محبوب من»:

موضوع حجاب در فیلم بسیار جدی تلقی شده؛ از ظرفیت‌های که برای خانم‌های مسن در احکام وجود دارد، استفاده کردیم

غلامرضا موسوی تهیه کننده فیلم «کیک محبوب من» درباره حواشی به وجود آمده درباره این فیلم توضیحاتی ارائه داد.

چرا تلویزیون تبلیغات این فیلم را پخش نمی‌کند؟ سه شنبه 21 خرداد 1398 00:00
فرجی، پخش‌کننده «ما همه با هم هستیم»:

چرا تلویزیون تبلیغات این فیلم را پخش نمی‌کند؟

پخش‌کننده فیلم سینمایی «ما همه با هم هستیم» درباره وضعیت تبلیغات تلویزیونی این اثر گفت: با وجود آن‌که این فیلم در شورای بازرگانی سیما مورد بازبینی قرار گرفته اما هنوز مجوز پخش تبلیغات آن صادر نشده است.

سالن شماره ۲ سینما «بهمن» تهران تعطیل می‌شود سه شنبه 21 خرداد 1398 00:00

سالن شماره ۲ سینما «بهمن» تهران تعطیل می‌شود

مدیر عامل موسسه «بهمن سبز» از بازسازی سالن شماره ۲ سینما «بهمن» تهران در ماه محرم خبر داد.

«نهال» آغاز به کار کرد/ نکوداشت بهرام دهقان سه شنبه 21 خرداد 1398 00:00

«نهال» آغاز به کار کرد/ نکوداشت بهرام دهقان

روز گذشته ۲۰ خرداد مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم «نهال» برگزار شد.

صدور پروانه نمایش خانگی «هت تریک» سه شنبه 21 خرداد 1398 19:01

صدور پروانه نمایش خانگی «هت تریک»

شورای صدور پروانه نمایش خانگی با نمایش یک عنوان فیلم سینمایی ایرانی موافقت کرد.

گفت‌وگو با نيما جاويدی، كارگردان فيلم «سرخ‌پوست»/ به قول بيلی وايلدر هيچ‌كس كامل نيست سه شنبه 21 خرداد 1398 00:00

گفت‌وگو با نيما جاويدی، كارگردان فيلم «سرخ‌پوست»/ به قول بيلی وايلدر هيچ‌كس كامل نيست

اگر چند فیلم ببینم و بخواهم از میان آنها امتیاز دهم قطعا بالاترین امتیاز را به فیلم داستان‌گو می‌دهم، آن‌هم برای اینکه علاقه و سلیقه من این مدل فیلم‌هاست و واقعیتش را بخواهید اولویتم در فیلمسازی سینمای داستان‌گو است و از آنجایی ‌که خودم را فیلمنامه‌نویس می‌دانم تا کارگردان این مساله از این‌ جهت برایم پررنگ‌تر می‌شود.

تاملی بر فيلم جديد نيما جاويدی/ چرا «سرخ‌پوست» فيلم مهمی است؟ سه شنبه 21 خرداد 1398 00:00

تاملی بر فيلم جديد نيما جاويدی/ چرا «سرخ‌پوست» فيلم مهمی است؟

جاويدي با سرخ‌پوست نشان داد كه مي‌تواند لحن و امضاي خودش را در سينماي ايران داشته باشد، آن هم لحني كه از قضا جاي خالي‌اش بسيار احساس مي‌شد. اثر بعدي جاويدي تعيين‌كننده است كه منتظر مولف شدن او در سينماي ايران باشيم يا خير؟

درباره فيلم «سرخ‌پوست»/ قربانی سندرم تفاوت سه شنبه 21 خرداد 1398 15:00

درباره فيلم «سرخ‌پوست»/ قربانی سندرم تفاوت

نيما جاويدي در دومين ساخته‌اش، خود را در چنبره‌اي از عناصر روايي، نمادين و تمثيلي گرفتار مي‌كند و در نهايت هم موفق نمي‌شود خود را برهاند. با اين‌ حال «سرخ‌پوست» به واسطه كوشش براي متفاوت بودن و تلاش جاه‌طلبانه‌اش براي يك بيان تمثيلي قابل ستايش است، هر چند كه لايه‌هاي تمثيل (در فقدان طراحي خط روايي) در نهايت دامان خودش را مي‌گيرد تا «سرخ‌پوست» با وجود همه جاه‌طلبي‌اش براي بيان مجموعه‌اي از مفاهيم و كوششي خستگي‌ناپذير براي سينمايي بودن (كه در ايران معمولا با لفظ متفاوت توصيف مي‌شود) – در كمال تاسف - چيزي جز يك شكست نباشد.

«کاتیوشا» به نیمه‌نهایی جشنواره‌ای در آمریکا راه یافت سه شنبه 21 خرداد 1398 00:00

«کاتیوشا» به نیمه‌نهایی جشنواره‌ای در آمریکا راه یافت

فیلم کمدی «کاتیوشا» ساخته علی عطشانی به بخش نیمه‌نهایی جشنواره بین‌المللی فیلم «لاو» در کشور آمریکا راه پیدا کرد.

متولد سینما آماده نمایش شد/ رونمایی در خانه هنرمندان+تیزر سه شنبه 21 خرداد 1398 00:00

متولد سینما آماده نمایش شد/ رونمایی در خانه هنرمندان+تیزر

فیلم مستند سینمایی متولد سینما به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مهرشاد کارخانی آماده نمایش شد.

مستند «اسکورسیزی» از «باب دیلن» آماده شد سه شنبه 21 خرداد 1398 12:51

مستند «اسکورسیزی» از «باب دیلن» آماده شد

مستند جدید «مارتین اسکورسیزی» درباره «باب دیلن»، خواننده و ترانه‌سرای برنده نوبل ادبیات از فردا (چهارشنبه) در شبکه نتفلیکس و همزمان با اکران محدود در سینما رونمایی می‌شود.

انتقاد از سیاست‌گذاری‌های دولتی در مستندسازی سه شنبه 21 خرداد 1398 00:00

انتقاد از سیاست‌گذاری‌های دولتی در مستندسازی

حمید جعفری با بیان انتظاراتش از رییس سازمان سینمایی و با ارزیابی عملکرد مالی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی گفت: تا وقتی این مرکز اساسنامه خود را منتشر نکند، هیچ ملاکی برای ارزیابی دقیق عملکرد مالی آن وجود ندارد.

ادعای مایکل داگلاس علیه اسپیلبرگ/ نخل طلا حق من بود! سه شنبه 21 خرداد 1398 00:00

ادعای مایکل داگلاس علیه اسپیلبرگ/ نخل طلا حق من بود!

مایکل داگلاس بازیگر سرشناس ادعا کرد اسپیلبرگ برای مخالفت با محصولات اچ‌بی‌او نگذاشت تا نخل طلای کن به وی اهدا شود.

مروری بر فيلم «ترور سرچشمه» ساخته‌ محمدحسين مهدويان/ احضار تاريخ در يك اتاق دربسته سه شنبه 21 خرداد 1398 00:00

مروری بر فيلم «ترور سرچشمه» ساخته‌ محمدحسين مهدويان/ احضار تاريخ در يك اتاق دربسته

«ترور سرچشمه» بيش از آنكه تعبيري از يك رخداد باشد، كوششي است در جهت بازسازي يك دوره به مثابه امري نوستالژيك. از اين طريق است كه او موفق مي‌شود، ديدگاه سياسي‌اش نسبت به دوره تاريخي مورد نظر را بازسازي و به بيننده منتقل كند. همين رويكرد است كه كم‌و‌بيش موجب دوقطبي شدن قضاوت در مورد سينما و نوع نگرش او مي‌شود.

وابسته نيستم، همسر و پدرم هم تهيه‌كننده نيستند سه شنبه 21 خرداد 1398 00:00
گفت‌وگو با بهنوش صادقی كارگردان فيلم «خانه ديگری»

وابسته نيستم، همسر و پدرم هم تهيه‌كننده نيستند

من در زمره فيلمسازان وابسته نيستم. فيلمسازي نيستم كه همسرم يا پدرم تهيه‌كننده باشد. به همين جهت بايد با شرايط كنار بيايم. در غير اين صورت معلوم نبود كه شرايط بهتري چه زماني برايم فراهم مي‌شود و آيا اساسا شرايط بهتر براي من و امسال ما وجود دارد يا خير؟ به همين جهت وقتي اين فرصت طلايي براي من پيش آمد از آن نهايت استفاده را بردم و اينجا با تاكيد مي‌گويم كه شايد استاندارد‌هاي لازم را اين فيلم نداشته باشد ولي فيلم الكن نساختم چون در اين صورت 5 عضو شوراي نمايش به اين فيلم راي اكران نمي‌دادند. حتما سر و شكلي دارد كه روي پرده عريض سينما قرار گرفته است.

فرزند فاطمه معتمدآریا مستندی درباره شاهنامه طهماسبی می‌سازد سه شنبه 21 خرداد 1398 00:00

فرزند فاطمه معتمدآریا مستندی درباره شاهنامه طهماسبی می‌سازد

نریمان حامد، فرزند فاطمه معتمدآریا هنرمند فیلمساز کشورمان، دست به ساخت مستندی درباره شاهنامه طهماسبی و چگونگی بازگشت آن به ایران زده است، که تهیه‌کنندگی آن هم برعهده فرزاد پاک است.

تصمیم حساس آقا و خانم ج سه شنبه 21 خرداد 1398 08:00
سیل دوم حمله به سلبریتی‌ها و آنهایی که فرزندشان را در خارج به دنیا می‌آورند

تصمیم حساس آقا و خانم ج

چهر‌ه‌ها حق دارند یا نه؟ می‌توانند فرزندشان را دور از مرزها به دنیا بیاورند یا به احترام نظر مردم باید از این فکر صرف نظر کنند؟

تولد فرزند رامبد جوان در کانادا با دلار ۱۰ هزار تومانی چقدر می‌شود؟ سه شنبه 21 خرداد 1398 02:15

تولد فرزند رامبد جوان در کانادا با دلار ۱۰ هزار تومانی چقدر می‌شود؟

حتمالاً در شبکه‌های اجتماعی عکس یا خبری از رامبد جوان و نگار جواهریان درباره سفرشان به کانادا خوانده‌اید. سفری که در ابتدا گفته شد برای اکران فیلم «قانون مورفی» در تورنتو بوده و در روزهای گذشته هم عکس‌هایی از این اکران منتشر شده اما به گمان غالب کاربران شبکه‌های اجتماعی، تنها برای یک مراسم اکران سینمایی نیست.

دبیر دهمین جشن مستقل فیلم کوتاه انتخاب شد دوشنبه 20 خرداد 1398 00:00

دبیر دهمین جشن مستقل فیلم کوتاه انتخاب شد

هیات مدیره انجمن فیلم کوتاه ایران آرمین ایثاریان را به‌عنوان دبیر دهمین جشن مستقل فیلم کوتاه معرفی کرد.

هر كاری می‌كنم تا همه‌چيز ترسناك و چندش‌آور باشد دوشنبه 20 خرداد 1398 00:00
گفت‌وگو با كوئنتين تارانتينو درباره فيلم تازه‌اش؛ روزی روزگاری در هاليوود

هر كاری می‌كنم تا همه‌چيز ترسناك و چندش‌آور باشد

فيلم عصر معصوميتِ پيش از جنبش «من‌هم» را تداعي مي‌كند؛ زماني كه مخاطب‌ها به فيلم‌هاي باشكوه جذب مي‌شدند، وقتي وست‌وود از سينماروها پر مي‌شد. مي‌گويد: «اين فرهنگ ديگر وجود ندارد. حتي اگر يك ميلياردر خل‌وضع تمام سالن‌هاي سينماي بلوار هاليوود را بخرد و آنها را به شكوه سابق‌شان برگرداند، فكر نمي‌كنم كسي قدم در آنها بگذارد. اگر بگذارند، من هم مي‌روم. من هم سهم خودم را ادا مي‌كنم. اما آن دوره گذشته است.» تارانتينو در تحقيقاتش تحت‌تاثير يافته‌هايش قرار گرفت: از چهره‌هاي جنبش «من هم» تا نژادپرستي‌هاي محرز در تبليغات. مي‌گويد: «به برنامه راديويي KHJ آن سال گوش مي‌دادم كه به بيل كازبي، جان فيليپس و تقريبا همه اشاره مي‌كرد. همه اين آدم‌ها، چهره‌هايي نابغه بودند كه با زمان گره خورده‌اند.»

نگاهی به «هشت نفرت‌انگيز» ساخته كوئنتين تارانتينو /برهوت سرد نفرينی؛ از ترفندهای روايی تا خشونت بصری دوشنبه 20 خرداد 1398 00:00

نگاهی به «هشت نفرت‌انگيز» ساخته كوئنتين تارانتينو /برهوت سرد نفرينی؛ از ترفندهای روايی تا خشونت بصری

تارانتينو بر پايه‌ شگردي پست‌مدرنيستي، صداي يك راوي داناي كل را احضار مي‌كند تا با يك فلاش‌بك به صحنه‌ پيشين، جنبه‌اي از نظر پنهان مانده را تصوير كند كه عملا بدل منطق بنيادينِ اثر نمي‌شود؛ يا وقتي در پايان، با حركت تيلت به پايين حضورِ شخصيت پنهان زير مغازه را رو مي‌كند كه تماما نسبت به حضورش بي‌اطلاع بوديم. اين در حقيقت، ترفندي شوك‌آور، ضد-تعليقي و يك تروكاژ و رودست‌زدن به مخاطب است كه راه فرار را براي ادامه‌ داستان باز مي‌كند.