غلامرضا موسوی تهیه کننده فیلم «کیک محبوب من» درباره حواشی به وجود آمده درباره این فیلم توضیحاتی ارائه داد.
۵ فیلم برتر آرای مردمی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در نهمین روز برگزاری این رویداد هنری اعلام شد.
آخرین ساخته رضا میرکریمی فیلمی در تکریم خانواده است، خانوادهای که حتا داس مرگ هم نباید اعضا آن را از هم جدا کند.
نشست پرسش و پاسخ فیلم «سونامی» میلاد صدرعاملی در پردیس اهالی رسانه برگزار شد.
نشست پرسش و پاسخ فیلم «جان دار» با حضور پدرام پور امیری، حسین امیری دوماری(نویسندگان و کارگرانان)، حامد بهداد، جواد عزتی، گیتی قاسمی، علی شادمان، امیر احمد قزوینی(بازیگران)،هانیه بساتینی(برنامه ریز و دستیار اول کارگردان)، احسان وحید(مدیر تولید)، حسین فرضی زاد (مجری طرح)، محمدرضا دلپاک (صداگذار)، هومن بهمنش (مدیر فیلمبرداری) کامران محمدی (تهیه کننده)، بابک کریمی طاری(طراح صحنه) و دیگر عوامل فیلم و با اجرای فرزاد حسنی برگزار شد.
نشست پرسش و پاسخ فیلم «قسم» در سینمای اهالی رسانه برگزار شد.
هومن بهمنش گفت: «متری شش و نیم» را با نیم کره چپ و «سرخپوست» را با نیم کره راست ذهنم فیلم برداری کردم.
پنج فیلم برتر آرای مردمی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند.
نشستهای خبری جشنواره سیوهفتم فیلم فجر تبدیل به بستری برای مجادله میان سینماگران با اصحاب رسانه بر سر مصادیق «شفافیت» شده است.
حرف زدن در رابطه با پول و پول کثیف راهی به جایی نمیبرد، چون جزء لاینفک نیمه صنعت رو به رشد سینماست.
نیما جاویدی، کارگردان «سرخپوست» درباره پایان بندی باز فیلم، گفت: پایان بندی فیلم بسته است و به وضوح مشخص است سرگرد زندانی را رها کرد تا برود.
نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی در هفتمین روز جشنواره در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.
بهرام توکلی هم مانند محمدحسین مهدویان در فضاسازی و روایت کردن قصه در لانگشات، کارگردان چیره دستی است ولی وقتی قرار است به یک کاراکتر نزدیک شود و روابط انسانی و دراماتیک را به شکلی تاثیر گذار به تصویر بکشد از تعریف کردن قصه خود درمیماند.
تنابنده معتقد است عدهای با بزرگ کردن منابع مالی برخی فیلمها به دنبال زیرسوال بردن کلیت سینما هستند.
یک منتقد سینما و تلویزیون درباره منتقدانی که در برنامههای سینمایی تلویزیون حاضر میشوند، گفت: به نظر میآید که سطح کیفی فیلمهای امسال قابل قبول باشد اما منتقدانی که به برنامههای سینمایی میآیند، حرفهایی میزنند که در چهارچوب نقد قرار نمیگیرد. به نظرم نقدهایی که درباره فیلمها میشود به سینما کمک نمیکند و شاید سینما را از چشم برخی از مردم بیندازد و تاثیرات منفی بر افرادی که تصمیمگیرنده در فرهنگ و سینما هستند، بگذارد.
حسین هاشمپور در یادداشتی، از نگاهی متفاوت به ارزیابی مسالهی موسوم به ورود پولهای مشکوک به حوزهی فعالیتهای فرهنگی هنری پرداخته و خود این بحث را هم به چالش کشده است.
آکادمی علوم و هنرهای سینمایی به صورت رسمی تائید کرد برای اولینبار در ۳۰ سال اخیر، مراسم اعطای جوایز این رویداد سینمایی بدون مجری برگزار میشود.
“طلا” فیلم تازه پرویز شهبازی گرچه خوشساخت است و اجرای نسبتا قابل قبولی دارد، ولی با سطح کیفی نفس عمیق، عیار ۱۴ و حتی دربند فاصله دارد و توقع از شهبازی را برآورده نمیکند. یک قصه معمولی که به نظر شتابزده نوشته شده و باگهای منطقی در فیلمنامه کم ندارد.
اگر «مالاریا» را یکی از ضعیف ترین فیلم های کارنامه پرویز شهبازی به شمار آوریم، «طلا» می تواند بازگشت نسبتاً قابل قبول این کارگردان به فیلم های بهترش تلقی شود اما به باور من فیلمنامه ی این اثر در قیاس با کارهای شاخص و درخشان شهبازی چون «نفس عمیق»، «عیار ۱۴» و حتی «دربند» سر و گردنی پایین تر قرار می گیرد.
من هنوز متأسفانه فیلم «مسخره باز» واپسین بازی به نمایش درآمده استاد علی نصیریان را ندیدهام ولی از آنها که دیدهاند، شنیدهام که بازی غیرمتعارفی از وی در این فیلم نقش بسته است و مگر جز این باید انتظار داشت؟ علی نصیریان است و کوهی از تجربه. هم روی صحنه و هم جلوی دوربین؛ یکی از استوانههای قرص و محکم تئاتر کلاسیک و سینمای ایران. در واقع آنها چندنفر بودند؛ نصیریان، انتظامی، مشایخی، فنیزاده و... که با ورودشان به سینما، در اواخر دهه 1340 با فیلم «گاو»، معیارهای بازیگری سینمای ایران را تغییر دادند و برای نخستین بار که نه، بهعنوان نخستین تجربه موفق، تماشاگر را با نوعی دیگر از بازیگری آشنا کردند.
فیلم سینمایی بنفشه آفریقایی دومین ساخته سینمایی مونا زندی حقیقی مثل فیلم اول این فیلمساز دارای فضای زنانه است و قهرمان فیلم شوکو زنی است که از میانسالی عبور کرده و در زندگی اش دچار چالشی میشود. فیلم بنفشه آفریقایی فیلمی است که مبتنی بر روابط بین سه شخصیت اصلی فیلم است و فیلمبرداری آن آبان ماه سال قبل در شهر آمل انجام شد. بنفشه آفریقایی یک درام عاشقانه جاندار بین یک زن کاراکتردار، مصمم و چند وجهی با مرد کمی منفعل، مردد و متزلزل است. فیلمی زیبا و اومانیستی که بشدت لحظات عاطفی جذابی برای مخاطب خلق میکند.