یکشنبه , ۲۲ تیر, ۱۴۰۴
سینما | صفحه 1597
موضوع حجاب در فیلم بسیار جدی تلقی شده؛ از ظرفیت‌های که برای خانم‌های مسن در احکام وجود دارد، استفاده کردیم
تهیه‌کننده فیلم «کیک محبوب من»:

موضوع حجاب در فیلم بسیار جدی تلقی شده؛ از ظرفیت‌های که برای خانم‌های مسن در احکام وجود دارد، استفاده کردیم

غلامرضا موسوی تهیه کننده فیلم «کیک محبوب من» درباره حواشی به وجود آمده درباره این فیلم توضیحاتی ارائه داد.

معرفی ۵ فیلم برتر آرای مردمی در روز نهم جشنواره فیلم فجر جمعه 19 بهمن 1397 17:42

معرفی ۵ فیلم برتر آرای مردمی در روز نهم جشنواره فیلم فجر

۵ فیلم برتر آرای مردمی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در نهمین روز برگزاری این رویداد هنری اعلام شد.

قصر شیرینی که میرکریمی بنا کرد/ پدر علیه پدر جمعه 19 بهمن 1397 17:39

قصر شیرینی که میرکریمی بنا کرد/ پدر علیه پدر

آخرین ساخته رضا میرکریمی فیلمی در تکریم خانواده است، خانواده‌ای که حتا داس مرگ هم نباید اعضا آن را از هم جدا کند.

بهرام رادان: سال‌ها رویای فیلم ورزشی داشتم جمعه 19 بهمن 1397 03:01

بهرام رادان: سال‌ها رویای فیلم ورزشی داشتم

نشست پرسش و پاسخ فیلم «سونامی» میلاد صدرعاملی در پردیس اهالی رسانه برگزار شد.

در این فیلم قانون مهم نیست، مهم آدم هایی هستند که دوست دارند زندگی کنند یا بمیرند جمعه 19 بهمن 1397 02:58

در این فیلم قانون مهم نیست، مهم آدم هایی هستند که دوست دارند زندگی کنند یا بمیرند

نشست پرسش و پاسخ فیلم «جان دار» با حضور پدرام پور امیری، حسین امیری دوماری(نویسندگان و کارگرانان)، حامد بهداد، جواد عزتی، گیتی قاسمی، علی شادمان، امیر احمد قزوینی(بازیگران)،هانیه بساتینی(برنامه ریز و دستیار اول کارگردان)، احسان وحید(مدیر تولید)، حسین فرضی زاد (مجری طرح)، محمدرضا دلپاک (صداگذار)، هومن بهمنش (مدیر فیلمبرداری) کامران محمدی (تهیه کننده)، بابک کریمی طاری(طراح صحنه) و دیگر عوامل فیلم و با اجرای فرزاد حسنی برگزار شد.

محسن تنابنده: این فیلم هیچ شباهتی به سریال پایتخت ندارد جمعه 19 بهمن 1397 02:51

محسن تنابنده: این فیلم هیچ شباهتی به سریال پایتخت ندارد

نشست پرسش و پاسخ فیلم «قسم» در سینمای اهالی رسانه برگزار شد.

ناگفته‌های پرکارترین فیلمبردار جشنواره فجر از دو فیلم سودای سیمرغ جمعه 19 بهمن 1397 02:12

ناگفته‌های پرکارترین فیلمبردار جشنواره فجر از دو فیلم سودای سیمرغ

هومن بهمنش گفت: «متری شش و نیم» را با نیم کره چپ و «سرخ‌پوست» را با نیم کره راست ذهنم فیلم برداری کردم.

۵ فیلم برتر آرای مردمی مشخص شدند/ «۲۳ نفر» هم کنار رفت جمعه 19 بهمن 1397 01:59

۵ فیلم برتر آرای مردمی مشخص شدند/ «۲۳ نفر» هم کنار رفت

پنج فیلم برتر آرای مردمی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند.

مجلس ترحیم «سینمای آپارتمانی» در «فجر ۳۷»/ چالش شفافیت ادامه دارد جمعه 19 بهمن 1397 01:52

مجلس ترحیم «سینمای آپارتمانی» در «فجر ۳۷»/ چالش شفافیت ادامه دارد

نشست‌های خبری جشنواره سی‌وهفتم فیلم فجر تبدیل به بستری برای مجادله میان سینماگران با اصحاب رسانه بر سر مصادیق «شفافیت» شده است.

محسن تنابنده: پول کثیف جزء جدایی‌ناپذیر صنعت سینماست پنجشنبه 18 بهمن 1397 19:52

محسن تنابنده: پول کثیف جزء جدایی‌ناپذیر صنعت سینماست

حرف‌ زدن در رابطه با پول و پول کثیف راهی به جایی نمی‌برد، چون جزء لاینفک نیمه صنعت رو به رشد سینماست.

کارگردان «سرخپوست»: برای فستیوال فیلم نمی سازم/نوید محمدزاده: به دنبال یادگرفتن چیزهای جدید هستم پنجشنبه 18 بهمن 1397 14:24

کارگردان «سرخپوست»: برای فستیوال فیلم نمی سازم/نوید محمدزاده: به دنبال یادگرفتن چیزهای جدید هستم

نیما جاویدی، کارگردان «سرخپوست» درباره پایان بندی باز فیلم، گفت: پایان بندی فیلم بسته است و به وضوح مشخص است سرگرد زندانی را رها کرد تا برود.

روستایی: «متری شیش و نیم» حاصل همه زندگی من بعد از «ابد و یک روز» است پنجشنبه 18 بهمن 1397 14:21

روستایی: «متری شیش و نیم» حاصل همه زندگی من بعد از «ابد و یک روز» است

نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی در هفتمین روز جشنواره در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

تختی قهرمانی که باز هم ناشناخته باقی ماند پنجشنبه 18 بهمن 1397 12:36

تختی قهرمانی که باز هم ناشناخته باقی ماند

بهرام توکلی هم مانند محمدحسین مهدویان در فضاسازی و روایت کردن قصه در لانگشات، کارگردان چیره دستی است ولی وقتی قرار است به یک کاراکتر نزدیک شود و روابط انسانی و دراماتیک را به شکلی تاثیر گذار به تصویر بکشد از تعریف کردن قصه خود درمیماند.

محسن تنابنده: قضاوت نکردن، شدنی نیست / از درون سینما برای سینما چاله می‌کنند پنجشنبه 18 بهمن 1397 12:22

محسن تنابنده: قضاوت نکردن، شدنی نیست / از درون سینما برای سینما چاله می‌کنند

تنابنده معتقد است عده‌‌ای با بزرگ کردن منابع مالی برخی فیلم‌ها به دنبال زیرسوال بردن کلیت سینما هستند.

پشت میز می‌نشینند و تئوری‌های عجیب و غریب می‌دهند! چهارشنبه 17 بهمن 1397 19:42

پشت میز می‌نشینند و تئوری‌های عجیب و غریب می‌دهند!

یک منتقد سینما و تلویزیون درباره منتقدانی که در برنامه‌های سینمایی تلویزیون حاضر می‌شوند، گفت: به نظر می‌آید که سطح کیفی فیلم‌های امسال قابل قبول باشد اما منتقدانی که به برنامه‌های سینمایی می‌آیند، حرف‌هایی می‌زنند که در چهارچوب نقد قرار نمی‌گیرد. به نظرم نقدهایی که درباره فیلم‌ها می‌شود به سینما کمک نمی‌کند و شاید سینما را از چشم برخی از مردم بیندازد و تاثیرات منفی بر افرادی که تصمیم‌گیرنده در فرهنگ و سینما هستند، بگذارد.

فراری دادن سرمایه از هنر / کاش نام هنر فوتبال بود چهارشنبه 17 بهمن 1397 19:40

فراری دادن سرمایه از هنر / کاش نام هنر فوتبال بود

حسین هاشم‌پور در یادداشتی، از نگاهی متفاوت به ارزیابی مساله‌ی موسوم به ورود پول‌های مشکوک به حوزه‌ی فعالیت‌های فرهنگی هنری پرداخته و خود این بحث را هم به چالش کشده است.

اسکار ۲۰۱۹ بدون مجری برگزار می‌شود چهارشنبه 17 بهمن 1397 19:37

اسکار ۲۰۱۹ بدون مجری برگزار می‌شود

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی به صورت رسمی تائید کرد برای اولین‌بار در ۳۰ سال اخیر، مراسم اعطای جوایز این رویداد سینمایی بدون مجری برگزار می‌شود.

یادداشت‌های کوتاهی درباره ۳ فیلم «۲۳ نفر»، «حمال طلا» و «طلا» چهارشنبه 17 بهمن 1397 17:40
نقد فیلم‌های جشنواره فجر

یادداشت‌های کوتاهی درباره ۳ فیلم «۲۳ نفر»، «حمال طلا» و «طلا»

“طلا” فیلم تازه پرویز شهبازی گرچه خوش‌ساخت است و اجرای نسبتا قابل قبولی دارد، ولی با سطح کیفی نفس عمیق، عیار ۱۴ و حتی دربند فاصله دارد و توقع از شهبازی را برآورده نمی‌کند. یک قصه معمولی که به نظر شتابزده نوشته شده و باگ‌های منطقی در فیلمنامه کم ندارد.

نگاهی به فیلم «طلا» / گره های متعدد اما سست چهارشنبه 17 بهمن 1397 17:27

نگاهی به فیلم «طلا» / گره های متعدد اما سست

اگر «مالاریا» را یکی از ضعیف ترین فیلم های کارنامه پرویز شهبازی به شمار آوریم، «طلا» می تواند بازگشت نسبتاً قابل قبول این کارگردان به فیلم های بهترش تلقی شود اما به باور من فیلمنامه ی این اثر در قیاس با کارهای شاخص و درخشان شهبازی چون «نفس عمیق»، «عیار ۱۴» و حتی «دربند» سر و گردنی پایین تر قرار می گیرد.

نگاهی به کارنامه علی نصیریان به بهانه بازی اش در «مسخره باز» چهارشنبه 17 بهمن 1397 16:56

نگاهی به کارنامه علی نصیریان به بهانه بازی اش در «مسخره باز»

من هنوز متأسفانه فیلم «مسخره باز» واپسین بازی به نمایش درآمده استاد علی نصیریان را ندیده‌ام ولی از آنها که دیده‌اند، شنیده‌ام که بازی غیرمتعارفی از وی در این فیلم نقش بسته است و مگر جز این باید انتظار داشت؟ علی نصیریان است و کوهی از تجربه. هم روی صحنه و هم جلوی دوربین؛ یکی از استوانه‌های قرص و محکم تئاتر کلاسیک و سینمای ایران. در واقع آنها چندنفر بودند؛ نصیریان، انتظامی، مشایخی، فنی‌زاده و... که با ورودشان به سینما، در اواخر دهه 1340 با فیلم «گاو»، معیار‌های بازیگری سینمای ایران را تغییر دادند و برای نخستین بار که نه، به‌عنوان نخستین تجربه موفق، تماشاگر را با نوعی دیگر از بازیگری آشنا کردند.

گفت‌و‌گو با مونا زندی کارگردان فیلم سینمایی «بنفشه آفریقایی»/ «شوکو» مصداق واقعی دارد چهارشنبه 17 بهمن 1397 16:53

گفت‌و‌گو با مونا زندی کارگردان فیلم سینمایی «بنفشه آفریقایی»/ «شوکو» مصداق واقعی دارد

فیلم سینمایی بنفشه آفریقایی دومین ساخته سینمایی مونا زندی حقیقی مثل فیلم اول این فیلمساز دارای فضای زنانه است و قهرمان فیلم شوکو زنی است که از میانسالی عبور کرده و در زندگی اش دچار چالشی می‌شود. فیلم بنفشه آفریقایی فیلمی است که مبتنی بر روابط بین سه شخصیت اصلی فیلم است و فیلمبرداری آن آبان ماه سال قبل در شهر آمل انجام شد. بنفشه آفریقایی یک درام عاشقانه جاندار بین یک زن کاراکتردار، مصمم و چند وجهی با مرد کمی منفعل، مردد و متزلزل است. فیلمی زیبا و اومانیستی که بشدت لحظات عاطفی جذابی برای مخاطب خلق می‌کند.