غلامرضا موسوی تهیه کننده فیلم «کیک محبوب من» درباره حواشی به وجود آمده درباره این فیلم توضیحاتی ارائه داد.
پوستر فیلم سینمایی «قصر شیرین» ساخته رضا میرکریمی رونمایی شد.
پوستر فیلم سینمایی «بنفشه آفریقایی» به کارگردانی مونا زندی حقیقی منتشر شد.
اسامی نامزدهای بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر منتشر شد.
پوستر فیلم سینمایی «غلامرضا تختی» به کارگردانی بهرام توکلی رونمایی شد.
نهمین جشنواره بین المللی فیلم «وارش» برای انتخاب شعار این رویداد فرهنگی از علاقه مندان دعوت کرد تا شعارهای مورد نظر خود را به این جشنواره ارایه دهند.
«ستار الکلاسیکو» به کارگردانی هادی شریعتی، مستند پرترهای از «ستار مهرانی» قهرمان کورس اسبدوانی کشور است و به نیمه تولید رسیده است.
فیلمهایی درباره هنرمندان نامدار ایرانی و خارجی و همچنین فیلمهایی از علی حاتمی و آندری تارکوفسکی در «هفته فیلم تجسمی» یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر نمایش داده میشود.
برنامه تلویزیونی «این.ج.ا» این هفته با حضور کارشناسان و مسئولین به بررسی جایگاه جشنواره فیلم فجر و ارتباط آن با انقلاب اسلامی میپردازد.
«سامانه چگونه کار میکند؟ شما حق دارید از هر موسسه عمومی و خصوصی ارائهدهنده خدمات عمومی، درخواست اطلاعات کرده و پاسخ را دریافت کنید. درخواست شما به اجراییشدن قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات کمک میکند. اطلاعات درخواستی به صورت برخط در سامانه منتشر خواهد شد.» کاربران به محض ورود به «سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات» با این عبارات مواجه خواهند شد؛ عباراتی که نهتنها مدعی شفافیت مالی در سیستم اقتصادی ایران هستند، بلکه مخاطبان را به پرسشگری در اینباره دعوت میکنند.
ردپاي وحشت در تاريخ سينما ،در نقاطي پررنگ و در برهه اي كمرنگ و حتي محو مي شود؛ ردپايي كه نشأت گرفته از تغيير و دگرديسي است؛ تغييري وابسته به نشانه هاي فرهنگي و سياسي، اگر سينماي ايران را به يك كشتزار بزرگ و فيلمسازان را به کشاورزاني كه از ترس خسارت ديدن،تنها به كشت چند محصول تكراري و آزموده شده بسنده مي كنند تشبيه كنيم ،شايد بتوان مثال ساده اما خوبي پيدا كرد كه بتوان آن را به خالي ماندن جاي ژانر وحشت در سينماي ايران بسط داد
رامبد جوان که فیلم «قانون مورفی» را با سه و نیم میلیارد تومان ساخته، معتقد است که این روزها هزینه ساخت فیلم در سینمای ایران بسیار زیاد است.
قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی درباره برگزاری طرح «سیمرغ و پروانهها» همزمان با سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر توضیح داد.
میگوید، آدمها سه دستهاند؛ یا جنگ میکنند یا معامله یا بازی، و او همیشه بازی کرده است. فقط بازیچههایش عوض شدهاند اما با وجود این همه بازی، کودک درونش هنوز در پی یک بازی قدیمی است که دیگر جزو آرزوهایش شده است.
«انجمن صنفی فیلم برداران آمریکا» جایزه ویژه خود را به «جِین فوندا» و «هریسون فورد» اهدا کرد.
برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در جشنواره فیلم فجر به روش مکانیزه انتخاب خواهد شد.
کیومرث پوراحمد کارگردان فیلم سینمایی «تیغ و ترمه» با اعترض به سانسهای نامناسب اکران فیلمش در جشنواره گفت: نورچشمی بودم جسارت چنین برخوردی نداشتند.
در اتفاقی جالب نامزدهای یک جشنواره سینمایی جهانی با اسکار ۲۰۱۹ یکسان شدهاند.
نقشآفرینی فاطمه معتمدآریا در «بنفشه آفریقایی» به کارگردانی مونا زندی حقیقی و تهیهکنندگی علیرضا شجاعنوری.
کارگردان فیلم پارادایس میگوید: بیشترین دلیل برای اینکه پارادایس 4 سال اجازه نمایش نداشت اختلاف سلیقه بر سر برخی پلانها بود. افراد و مدیرانی که فیلم را دیدند، اعتقاد داشتند که برخی سکانسها و حتی دیالوگها باتوجه به موضوع آن امکان دارد ایجاد سوءتفاهاماتی کند که به فیلم و سینما ضربه بزند.
ديمين شزل، كارگرداني كه با ساخت فيلم «لا لا لند» جايزه بهترين فيلم اسكار را به خانه برد در تازهترين اثر سينمايياش زندگي نيل آرمسترانگ- نخستين فضانوردي كه قدم روي سطح ماه گذاشت- را براساس كتاب «نخستين انسان: زندگي نيل آرمسترانگ» نوشته جيمز آر. هنسن، به تصوير كشيده است. «نخستين انسان» سالهاي منتهي به ماموريت فضايي آپولو 11 به ماه را در سال 1969 دنبال ميكند.