غلامرضا موسوی تهیه کننده فیلم «کیک محبوب من» درباره حواشی به وجود آمده درباره این فیلم توضیحاتی ارائه داد.
فیلم سینمایی «جمشیدیه» با نگاهی به ماجرای قصاص، زندگی امیر و ترانه را روایت میکند، فیلمی که به نظر میرسد در نوع روایت خود برای جذب مخاطب خاص و عام دچار نوعی سردرگمی است.
سرخپوست فیلم کارگردان است، هوشمندانه و از روی تعقل پیش رفته، شخصیت پردازی کرده و با ظرافت تمام کاراکتری خلق کرده است.
شصت و نهمین جشنواره بینالمللی فیلم برلین (برلیناله) در حالی روز پنجشنبه گشایش یافت که هیچ فیلم بلندی از ایران در بخشهای اصلی این جشنواره حضور ندارد.
«بیست و سه نفر» وامدار یک موضوع مستند و واقعی است که از قصه آن فیلم مستند هم ساخته شده و حالا این قصه که در ورژن مستند قرار گرفته و در قالب یک فیلم سینمایی ثبت شده از اهمیت بسیاری برخوردار است.
اظهارات معاون دادستان تهران درباره فیلم «قسم» مبنی بر اینکه «در این فیلم کاملا صحیح به مسایل قضایی پرداخته شده است» پایانی بر ادعاهای مربوط به مشکلات قضایی و حقوقی این فیلم بود.
فرزند دو فیلمساز باسابقه سینمای ایران، با نخستین تجربههای خود در زمینه فیلمسازی نتوانستند حضوری توجهبرانگیز را در جشنواره فیلم فجر سیوهفتم از خود به یادگار بگذارند.
۵ فیلم برتر آرای مردمی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در نهمین روز برگزاری این رویداد هنری اعلام شد.
آخرین ساخته رضا میرکریمی فیلمی در تکریم خانواده است، خانوادهای که حتا داس مرگ هم نباید اعضا آن را از هم جدا کند.
نشست پرسش و پاسخ فیلم «سونامی» میلاد صدرعاملی در پردیس اهالی رسانه برگزار شد.
نشست پرسش و پاسخ فیلم «جان دار» با حضور پدرام پور امیری، حسین امیری دوماری(نویسندگان و کارگرانان)، حامد بهداد، جواد عزتی، گیتی قاسمی، علی شادمان، امیر احمد قزوینی(بازیگران)،هانیه بساتینی(برنامه ریز و دستیار اول کارگردان)، احسان وحید(مدیر تولید)، حسین فرضی زاد (مجری طرح)، محمدرضا دلپاک (صداگذار)، هومن بهمنش (مدیر فیلمبرداری) کامران محمدی (تهیه کننده)، بابک کریمی طاری(طراح صحنه) و دیگر عوامل فیلم و با اجرای فرزاد حسنی برگزار شد.
نشست پرسش و پاسخ فیلم «قسم» در سینمای اهالی رسانه برگزار شد.
هومن بهمنش گفت: «متری شش و نیم» را با نیم کره چپ و «سرخپوست» را با نیم کره راست ذهنم فیلم برداری کردم.
پنج فیلم برتر آرای مردمی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند.
نشستهای خبری جشنواره سیوهفتم فیلم فجر تبدیل به بستری برای مجادله میان سینماگران با اصحاب رسانه بر سر مصادیق «شفافیت» شده است.
حرف زدن در رابطه با پول و پول کثیف راهی به جایی نمیبرد، چون جزء لاینفک نیمه صنعت رو به رشد سینماست.
نیما جاویدی، کارگردان «سرخپوست» درباره پایان بندی باز فیلم، گفت: پایان بندی فیلم بسته است و به وضوح مشخص است سرگرد زندانی را رها کرد تا برود.
نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی در هفتمین روز جشنواره در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.
بهرام توکلی هم مانند محمدحسین مهدویان در فضاسازی و روایت کردن قصه در لانگشات، کارگردان چیره دستی است ولی وقتی قرار است به یک کاراکتر نزدیک شود و روابط انسانی و دراماتیک را به شکلی تاثیر گذار به تصویر بکشد از تعریف کردن قصه خود درمیماند.
تنابنده معتقد است عدهای با بزرگ کردن منابع مالی برخی فیلمها به دنبال زیرسوال بردن کلیت سینما هستند.
یک منتقد سینما و تلویزیون درباره منتقدانی که در برنامههای سینمایی تلویزیون حاضر میشوند، گفت: به نظر میآید که سطح کیفی فیلمهای امسال قابل قبول باشد اما منتقدانی که به برنامههای سینمایی میآیند، حرفهایی میزنند که در چهارچوب نقد قرار نمیگیرد. به نظرم نقدهایی که درباره فیلمها میشود به سینما کمک نمیکند و شاید سینما را از چشم برخی از مردم بیندازد و تاثیرات منفی بر افرادی که تصمیمگیرنده در فرهنگ و سینما هستند، بگذارد.