غلامرضا موسوی تهیه کننده فیلم «کیک محبوب من» درباره حواشی به وجود آمده درباره این فیلم توضیحاتی ارائه داد.
«دوواین جانسون» برای بازی در فیلم «صخره» ۲۲ میلیون دریافت کرده است؛ یعنی ۲.۵ برابر «امیلی بلانت» بازیگر نقش مقابلش.
تریلر ترسناک «آشیانه پرنده» با ۴۵ میلیون بیننده، رکورددار پربینندهترین فیلم نتفلیکس طی یک هفته شد.
تاکنون، بیش از ۶۳۰ اثر در بخش ملی جشنواره بینالمللی فیلم ۱۰۰ به ثبت رسیده است.
فیلمبرداری فیلم سینمایی «بی حسی موضعی» به کارگردانی حسین مهکام و تهیهکنندگی حبیب رضایی بعد از ۳۳ جلسه به پایان رسید.
اسامی نهایی فیلم های بخش مسابقه و زمان اکران آثار جشنواره عکس خبری، مطبوعاتی «دوربین.نت» اعلام شد.
هیات انتخاب سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر، فیلم های بخش «نگاه نو» را معرفی کردند.
بودجه سینما و تئاتر در سال 98 در حالی با مقداری کاهش نسبت به سال گذشته تنظیم شده که کمبود اعتبار، یکی از مشکلات اساسی این دو حوزه بویژه در تئاتر در سال 97 بوده است.
بازی الناز شاکردوست در اولین تجربه همکاری با بهنام بهزادی در فیلم «من می ترسم» به پایان رسید.
نشستهای سینما و ادبیات با حضور مسعود کیمیایی، هوشنگ مرادی کرمانی، حسن فتحی و چیستا یثربی برگزار میشود.
دبیر اسبق جشنواره فیلم فجر با تاکید براینکه در برپایی جشنواره فیلم فجر نگاهمان به دیگر کشورها نبوده است، گفت: جشنواره فیلم فجر یک حلقه از زنجیره تولید در سینمای ایران است نه یک حلقه مستقل.
سینما و تئاتر جهان در سال ۲۰۱۸ در سوگ چندین ستاره پرفروغ خود نشست.
کتاب «...و اینک آخرالزمان» (تاریخ سینمای هالیوود) نوشته سعید مستغاثی منتشر شد.
فیلمهای سینمایی «آدم برفی» و «لیلی با من است» در موزه سینمای ایران روی پرده میروند.
فیلم «ژن خوک» ساخته سعید سهیلی با وجود اینکه فرم جشنواره ملی فیلم فجر را پر کرده است ولی ممکن است به این رویداد سینمایی نرسد.
مستند «آنسوی حصار» ساخته آرمان قلی پور دشتکی به جشنواره ای در آرژنتین راه یافت.
جدیدترین پوستر فیلم «پاسیو» به کارگردانی مریم بحرالعلومی رونمایی شد.
نسخه کامل «رحمان ۱۴۰۰» تحویل دفتر سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر داده شد.
بمب، يك عاشقانه و به هيچوجه فيلم روشنفكرانهاي نيست و معادي قصد نداشته با نوشتن و كارگرداني اين فيلم پُز روشنفكري بدهد، بمب فارغ از نگاه روشنفكرانه يا سانتيمانتاليسم فيلمِ عاشقانهاي است كه در بستري سالم قصه ميگويد؛ شايد اگر شخصِ ديگري اين فيلم را كارگرداني ميكرد منتقدان بيشتر به آن توجه ميكردند.
در «خانم يايا» اين شخصيت زائد، چون آپانديس عود كرده به دور انداخته شده تا موقعيتي ابزورد آفريده شود. موقعيتي كه در آن جهان ميان تايلند و ايران زدوده شود. به نوعي ديگر خبري از آن برتري فرهنگي –كه بيشتر به واسطه زبان القا ميشود– نيست؛ بلكه همه چيز به يك همساني سوق پيدا ميكند. ديگر ماساژ تايلندي يا عشرتكدههاي مختصر فيلم عجيب نيست. آنچه عجيب است نفهميدن ذائقه بد ايرانيها توسط خويشتن است.
در روزهایی که به سالگرد فوت آیتاللههاشمی رفسنجانی نزدیک میشویم، رونمایی از یک مستند درباره زندگی او حاشیههای زیادی به وجود آورده است.