مدتی پیش کمپانی برادران وارنر تیزر تریلری از فیلم جوکر منتشر کرده بود که در آن میتوان به خوبی رابطهی عاشقانهی مخرب و آشوبناک آرتور فلک (با بازی واکین فینیکس) و هارلی کویین (با بازی لیدی گاگا) را در تیمارستان آرکام، متوجه شد. چه کسی میداند رقص دیوانهوار آنها که بر اساس روان بیمار جوکر، پیریزی شده است نهایتاً منجر به چه نوع طغیان پر سر و صدایی خواهد شد؟ به هر حال، تریلر ابتدایی این فیلم اطلاعات زیادی به ما میدهد و تشریح میکند که تغییر ژانرِ آن چگونه پیادهسازی شده است.
دست اندرکاران فیلم «مگالوپولیس» در نیمه راه ساخت فیلم جدید فورد کاپولا آن را دیوانگی مطلق خواندند.
آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار فهرست فیلمهای بلند واجد شرایط رقابت در نود و پنجمین دوره این جوایز را اعلام کرد.
روزنامه همشهری نوشت: هنرمندان باید بدانند که این مدل رفتارها برای آنها در حکم خودکشی است. کسی اینگونه رنگ عوض کردن و ابراز ندامت و پرواز برگشت آنها را باور میکند. بهتر است اگر توانایی انتخاب جهتگیری مناسب را ندارند دستکم سکوت کنند.
۶ سال قبل در چنین روزی آیتالله هاشمی رفسنجانی در سن ۸۲ سالگی بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت. به بهانه سالروز درگذشت این شخصیت سیاسی، به گفتوگویی از بازیگری میرسیم که برای اولین بار توانست نقش این سیاستمدار ایرانی را در قاب تلویزیون ایفا کند.
این روزها که موضوع تخلف پلتفرمها در گذراندن فرآیند قانونی پروانه ساخت و نمایش به گوش میرسد حتی به ساترا و مراجع ذیربط انتقاد میکنند که چرا با قدرت بیشتری وارد عمل نمیشوند تا جلوی چنین تخلفاتی را بگیرند.
فیلمهای ممنوعه آثاری بحثبرانگیزند که به دلیل شکستن خطوط قرمز و ایدههای جنجالیشان عموما منزوی یا ممنوع میشوند. برخی از این فیلمها باعث وحشت عمومی و بحرانهای ناشایستِ اخلاقی میشوند؛ زیرا فیلمساز از ترسهای اجتماعیِ موجود سوءاستفاده کرده است.
کیهان نوشت:نحوه مواجهه آشوبگران با نیروهای انتظامی در اغتشاشات سال 1401 درمقایسه با فتنههای قبلی لبریز از توحش کمسابقه بوده است. جدا از پروژه تهییج رسانههای بیگانه، بخشی از این شکاف را باید در بازسازی دیدگاههای ارائه شده در محصولات فرهنگی اخیر جستوجو کرد.
برخی از به یاد ماندنیترین و دلخراشترین صحنههای فیلمهای دیزنی نیز به لطف همین پادشاهان رقم خورده است که داستانهایشان تا سالها الهام بخش طرفداران و حتی بالاتر از آن، انیماتورهای سرتاسر جهان بوده است.
تصویر واقعگرایانه لاورنس آلما ـ تادما، نقاش هنر آکادمیک اهل بریتانیا از مرمر باعث شد تا او را با عنوان «نقاش سنگ مرمر» بشناسند. سبک نقاشیهای لاورنس را میتوان کلاسیک دانست. او موضوعات مربوط به تجمل، رفاه و انحطاط امپراتوری روم را به تصویر میکشید؛ همچنین چهرههای پژمرده در فضای سنگفرش مرمر، افسانهها یا سوژههایی در پسزمینه آبی دریا و آسمان در نقاشیهای او دیده میشود.
فروش فیلم سینمایی «آواتار: راه آب» در گیشه جهانی از مرز ۱.۷ میلیارد دلار عبور کرد و این فیلم را به رتبه هفتم پرفروشترین فیلمهای تاریخ سینما رساند.
به تازگی بحث ۲ فیلم با بازی برزو ارجمند و حمید فرخ نژاد داغ شده. ۲ فیلم از دو کارگردان پرکار سینمای ایران: علی عطشانی و منوچهر هادی.
یک تیراندازی بزرگ در فیلم میتواند به اندازه یک سرقت غیرمسلح، موثر باشد، به شرطی که هنرمندان و نه جنایتکاران، به خوبی از پس اجرای آن بربیایند. جذابیت، کمدی و انرژی که سودربرگ با سبک خود و گروه بازیگران ۱۱ یار اوشن، به این ژانر تزریق کرد، بر تماشاگران سراسر جهان تاثیر گذاشت.
بازیگر مطرح تلویزیون با انتشار تصاویری از بیماری خود در اثر قرار گرفتن مداوم در معرض آلودگی هوا خبر داد.
وحید یامین پور خطاب به سام درخشانی در توییتر نوشت: تو چی داری جناب درخشانی؟ زبان دراز؟ خاک بر دهان تو که نمی فهمی داری درباره یک سردار جانباز مدافع حرم حرف میزنی
سینمای دهه ۶۰ را سینمای طلایی ایران میگویند. اما چه نوع فیلم هایی مردم را در روزهای جنگ به سینما آورد؟ آمار نشان میدهد که فیلمهای در ژانر مانند جنگی و حادثهای نقش بسیار مهمی داشتند. چیزی که برای سینمای حال حرف مهم دارد و میتواند راه نجات را نشان دهد.
تعداد انگشتشماری فیلم سینمایی الهامبخش صنعت بازیهای ویدیویی بودند و بر آنها تاثیر غیرقابلانکاری گذاشتند. فیلم کلاسیک ترسناکی مثل «بیگانه» الهامبخش یک سبک کامل از بازیهای ژانر بقا است که در فضا اتفاق میافتند یا فیلم مبارزهای «اژدها وارد میشود» (Enter the Dragon) ایدهی یک تورنمنت مبارزهای مرگبار در سطح جهان را به وجود آورد که بعدها الهامبخش مجموعه بازیهای موفق «مورتال کامبت» (Mortal Kombat) شد.
کوزاکوفسکی یک شعار مشخص و صریح دارد که ممکن است در اولین برخورد عمق آن چندان به نظر نیاید، پس آن را چند بار بخوانید: «به جای مستند خوب، مستند خاص بسازید!»
آمار حاکی از آن است که باکسآفیس جهانی در سال ۲۰۲۲ با رشدی ۲۷ درصدی به ۲۶ میلیارد دلار رسید.
با نگاه به کارنامهی کاری جیمز کامرون میتوان متوجه نکتهای شد؛ او هیچ علاقهای به داستانهای واقعگرایانه ندارد و هیچ کدام از فیلمهایش از خیال و رویا بیبهره نیستند. انگار جهان بدون رویا، معجزه و جادو برای او جهانی کسل کننده است که ارزش زیستن ندارد. به همین دلیل هم خودش با عینکی فانتزی به جهان مینگرد و تلاش میکند که مفاهیم عمیق انسانی را در قالب خیال و رویا به ما عرضه کند.
پلیس فتا با ارسال پیامک انبوه به هموطنان هشدار داد: هر گونه تماس تلفنی با خطوط شخصی مبنی بر دریافت جوایز در مسابقات رادیویی، خوش حسابی تلفن همراه و ... کلاهبرداری میباشد، لذا از واگذاری کد رمز پیامک شده در جهت جلوگیری از سرقت از حساب بانکی به افراد غیر خودداری نمایید.