مؤسسه تحلیلی گور استریت پیشبینی کرده است که فروش جهانی سینما در سال ۲۰۲۶ به رقم ۳۵ میلیارد دلار خواهد رسید؛ رقمی که نشاندهنده دومین سال متوالی رشد گیشه جهانی و افزایش پنجدرصدی نسبت به برآوردهای سال ۲۰۲۵ است.
سریال «لوکی» در میان مجموعههای تلویزیونی دنیای سینمایی مارول به بالاترین میزان موفقیت رسید و قسمت آخر فصل دوم آن بیش از ۱۱ میلیون بیننده پیدا کرد. با وجود «لوکی» و موفقیت آن، این سؤال در ذهن هواداران مارول به وجود آمده که آیا باقی پروژههای این فرنچایز نمیتوانند مشابه «لوکی»، استقلال داشته باشند؟ سؤالی مهمی که اگر مارول به درستی پاسخ آن را بدهد، میتواند کاستیهای اخیر را جبران کند.
«لئوناردو دیکاپریو» بیان کرد: مارتین اسکورسیزی و رابرت دنیرو از جهات مختلف پدران سینمایی مناند.
آل پاچینو در جدیدترین فعالیت سینمایی خود به تیم بازیگران فیلم سینمایی «در دستان دانته» به کارگردانی جولیان اشنابل پیوسته است.
کمپانیهای بزرگ فیلمسازی چون دیزنی، وارنر برادرز دیسکاروی و لاینزگیت، تبلیغات در شبکه اجتماعی «X» را به دلیل اظهارات اخیر «ایلان ماسک» متوقف کردند.
«ناپلئون» ریدلی اسکات در چین هم اکران سینمایی خواهد داشت.
سومین جشنواره بینالمللی فیلم دریای سرخ عربستان فهرست آثار حاضر در این رویداد سینمایی را تکمیل کرد.
شوقاکات واردانیان با فیلم «۱۴۸۹» به عنوان بهترین فیلم ایدفای ۲۰۲۳ معرفی شد.
دومین تریلر انیمیشن «فرار مرغی: طلوع ناگت» (Chicken Run: Dawn of the Nugget) منتشر شد
جشنواره بینالمللی فیلم سانتاباربارا ۲۰۲۴ با اهدای جایزه استاد مدرن خود از رابرت داونی جونیور تجلیل میکند.
جیمی کیمل میزبان مراسم اسکار ۲۰۲۴ شد.
جیمز ال. بروکس قرار است فیلم «الا مککی» را که اولین فیلمش در ۱۳ سال اخیر است، بسازد، سوالی که باقی می ماند این است که آیا جک نیکلسون هم او را همراهی میکند؟
باب ایگر اعلام کرد استودیو دیزنی در حال کار روی چهارمین فیلم «یخ زده» علاوه بر «یخ زده ۳» است که پیش از این ساختش اعلام شده بود اما هنوز اکران نشده است.
جشنواره بینالمللی فیلم خزر که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تابستان امسال از برگزاری آن در آیندهای نزدیک خبر داده بود احتمالا در نیمه دوم سال ۱۴۰۳ به ثمر برسد.
دوازدهمین فیلم کریستوفر نولان با بازخوردهای ضد و نقیضی در ایران مواجه شده است. برخی از سینمادوستان اوپنهایمر را بهترین ساختهی این کارگردان ۵۳ ساله بهشمار میآورند و عدهی دیگری سیر روایی و شیوه شخصیتپردازی فیلم را بسیار پیشپاافتاده میدانند. به همین خاطر در این مقالهی کوتاه قصد داریم ببینیم بر اساس آمار و ارقام متاکریتیک، راتن تومیتوز و آیامدیبی اوپنهایمر چه جایگاهی در کارنامهی نولان دارد و منتقدان غیرفارسیزبان درباره آن چه میگویند.
مشکل «اوپنهایمر» دقیقا از همین نکته آغاز میشود؛ اینکه من و شمای مخاطب احساس میکنیم با اثری کاملا معمولی طرف هستیم که بارها مشابهاش را دیدهایم و تمام قدرتش را فقط از سوژهی عظیمش میگیرد نه از پرداخت بیبدیل کارگردان. حتی شیوهی نزدیک شدن سازندگان به سوژه هم حال و هوای تازهای ندارد. این سنت که در اولین قدم سازندهای هر اتفاق بزرگ تاریخی را به شکل یک درام شخصی ارائه دهد، موضوع اصلا جدیدی در سینمای آمریکا نیست.
مخاطب در شخصیتهای اصلی این فیلم، زوایا، اکناف، تجربهها، هراسها و تروماهای روحیشان را خیلی خوب درمییابد و میشود گفت مخاطب به نوعی در زندگی آنها حضور پیدا میکند.
فیلم سینمایی «ناپلئون» به کارگردانی «ریدلی اسکات» در نخستین نمایش جهانی خود در پاریس به روی پرده رفت.
در پی انتقاد مسئولان جشنواره فیلم مستند آمستردام نسبت به اعتراض ضد فلسطینی در مراسم افتتاحیه، ۱۲ مستندساز از حضور در این رویداد سینمای کنار کشیدند.
فیلم «آدمکش» (The Killer) همان چیزی است که میخواهد باشد؛ از یک زاویه، اثری پوچگرایانه دربارهی هیچچیز که پتانسیل تبدیل شدن به یک اپیزود ویژه از «ساینفلد» را دارد و از زاویهی دیگر، فیلمی دربارهی ایجاد حس امنیت و درک ارزش و مفهوم زندگی از راه سخت. نقد فیلم آدمکش از بررسی همین نکته آغاز میشود.
«ریدلی اسکات» و «واکین فینیکس» بار دیگر در کنار یکدیگر قرار گرفتند تا این بار «ناپلئون» را به تصویر بکشند. یک فیلم زندگینامهای درباره رهبر پرآوازه فرانسه که از پیش از اکران در تاریخ ۲۲ نوامبر به شکل وسوسه انگیزی انتظاراتی را مطرح ساخته است.