نیوشا ضیغمی با چهرهای متفاوت در فیلم سینمایی «هشتگ» در نقش یک پیرمرد حضور دارد.
چهارمین جشن عکاسان سینمای ایران امروز (جمعه، ۱۶ شهریور) برگزار شد.
خسرو سینایی گفت: خدا را شکر میکنم که زندگی خوبی داشتم اما یک حسرتی همیشه به همراهم بود؛ آن زمانی که وقتش بود، نتوانستم بعضی از فیلمنامههایم را بسازم.
«راندوو» نمایش سادهای است در ظاهر؛ اما میتوان دید در فُرم نوشتاری، پیچیدگیهای داستانی چگونه کنار هم قرار گرفتهاند. اولین تجربه منتظری به نظر تلاشی بامزه و کنایی بر زندگی طبقه متوسط ایرانی است.
این روزها نمایش «عبدل میمون، لات پا کوتاه» به نویسندگی محمد چرمشیر و کارگردانی کهبد تاراج در تماشاخانه سنگلج روی صحنه رفته است. در آثار این نویسنده پر کار و صاحب سبک ایرانی با تکنیکهای گوناگون روایت داستان مواجه هستیم. واژگان از نشانههای محوری آثار او هستند.
کیانوش عیاری تاکید کرد موافق نمایش محدود فیلم سینمایی «خانه پدری» در گروه «هنروتجربه» نیست ولی با شرایط سنی موافق است.
در حدود پنج سال اخیر، تعداد فیلمهای ترسناک روانشناسانه چالش برانگیز چنان زیاد شده که افراد دوستدار فیلم ترسناک «معنی دار» و به دور از کلیشههای ناخوشایند ژانر ترسناک، گزینههای جدیدی برای اغنای میل و علاقه خود پیدا کردهاند.
در ایام برگزاری جشنوارههای تئاتری یکی از دغدغههای بزرگ گروههای نمایشی علاوه بر نگرانی برای هرچه بهتر اجرا کردن تئاترشان و حس رقابت سالم، محل اجرایشان است که اگر شرایط مناسبی نداشته باشد، قطعا بر کیفیت اجرا و جلب نظر مخاطب تاثیر زیادی میگذارد.
نامزدهای چهارمین جشن عکاسان سینمای ایران معرفی شدند.
بیست و چهارمین جشنواره فیلم «عجیب» از ١٤ تا ٢٥ شهریور در مرکز فرهنگی معتبر فروم دزیماژ پاریس با نمایش فیلمهای لارنس فونتریه و اریک پاپ برگزار میشود. برنامه فوکوس بر سینمای شهرام مکری با نمایش دو فیلم «ماهی وگربه» و «هجوم» با حضور این کارگردان در این جشنواره برپا خواهد شد
مهرداد صدیقیان به جمع بازیگران "ایده اصلی" به کارگردانی آزیتا موگویی پیوست.
منیژه حکمت گفت: اینجا قرار است نقابها را برداریم؛ نقابهایی که روی صورت زنان و مردانی است که از یک دوره تاریخی طولانی روی چهرههایشان به جا مانده.
سینمای اسپانیا در نهایت فیلم «فهرمانان» را به عنوان نماینده سینمای خود در شاخه بهترین فیلم خارجی جوایز اسکار ۲۰۱۹ برگزید.
ورودی تالار قشقایی تئاتر شهر بار دیگر به صورت سابق خود برگشت.
موثرترین چهره سینمایی سال ۹۶ با مشارکت ۱۷۰ روزنامه نگار سینمایی و فعال رسانهای حوزه سینما انتخاب شد که جایزه «سینماسینما» روز یکشنبه ۱۸ شهریور به این چهره اهدا میشود.
رنو روپ بازیگر کهنهکار صحنههای برادوی و از بازیگران نمایش «اشکها و لبخندها» در ۸۰ سالگی درگذشت.
یکی از غمبارترین اتفاقاتی که برای سینمای ایران در حدود ۲۰ سال اخیر رخ داد، رو به افول گذاشتن سینمای کودک بود. سینمای کودک از ابتدا مورد علاقه جریانهای نو اندیش و نخبهگرای فیلمسازی در ایران بود و لزوم سخن گفتن به زبان ساده برای کودکان، این جریانها را به سمتی هدایت میکرد که بهرغم سطحی نبودن مضامینشان، با ادبیات عامه مردم هم ارتباط برقرار کنند. از علی حاتمی، بهرام بیضایی، عباس کیارستمی، کیومرث پوراحمد، محمدرضا اصلانی و تعداد زیادی از نسل اول فیلمسازان روشنفکر ایران گرفته تا نسل دوم آنها که افرادی از قبیل مجید مجیدی، کیانوش عیاری، تهمینه میلانی، مسعود جعفریجوزانی، محمدرضا هنرمند و... را شامل میشد، همه با سینمای کودک پا به عرصه فیلمسازی گذاشتند. اما سینمای ایران امروز به وضعیتی رسیده که در ۱۰ سال گذشته، فیلمهایی که در حوزه کودک ساخته شده و رضایت کامل را جلب کرده باشند، کمتر از تعداد انگشتان دو دست هستند.
جامعه صنفی تهیهکنندگان سینما با انتشار آماری؛ اطراعاتی از نقش دفاتر پخش در تعداد اکران فیلمها را اعلام کرد.
ابراهيم گلستان چه در مقامِ داستاننویس، چه در مقامِ فیلمساز از تردیدی که نسبت به زیست جامعهی پا در هوای ایران دارد روایت میکند. او دراین اثر هیچ اعتمادی به نمادهایی که قرار است نجاتبخش باشند ندارد. جوانی خموده، اختهگی، کودکانِ رهاشده و گمشدن و از همه مهمتر فقدانِ اخلاق باعث می شود او در پایان اثر در فضایی طعنهآلود صدای گویندهی تلویزیون را پخش کند که در بابِ نوعدوستی سعدی میگوید و اینکه نتوان بر برخی نامِ آدمی نهاد.
«مكان» عنوان يكي از فيلمهاي تجربهگرايي است كه اين روزها در گروه سينمايي هنر و تجربه نمايش داده ميشود. در ظاهر و نگاه اوليه خط روايت اين فيلم به موضوع مهمي نميپردازد، اينكه چهار پسر جوان در پايتخت ماشيني در اختيار دارند و ته جيبشان هم كمي پول است و در عين حال تصميم دارند تفريح كنند به نظر موضوع مهمي نميآيد، اما «مكان» در بطن ماجرا و زيرلايههاي داستاني خود از موضوعي مهم صحبت ميكند. اينكه براي جواناني كه ميخواهند اوقات فراغت خود را بگذرانند در كلانشهري چون تهران، براي تفريح آنها هيچ گزينهاي وجود ندارد اما امكان خلاف كردن تا دلتان بخواهد سر راهشان وجود دارد. سواي از موضوع فيلم، مكان از ساختار و كارگرداني متفاوتي برخوردار است.