«عاشقانههای خیابان» با ایفای نقش الهام پاوه نژاد، سیما تیرانداز و ژاله صامتی در نقش دستفروشان مترو در تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه میرود.
گزارش عملکرد مالی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در دوازده ماه سال ۹۷ اعلام شد.
بیش از ۴ هزار اثر از ۱۱۴ کشور در هفتمین جشنواره بینالمللی فیلم شهر ثبت نام کردند.
مستند «با واپسین نفسها» به کارگردانی فرشاد فداییان با موضوع دریاچه ارومیه در حال ساخت است.
شورای صدور پروانه ساخت آثار غیر سینمایی با ساخت ۱۳ عنوان فیلمنامه موافقت کرد.
۴ فیلم کوتاه ایرانی در بخش اصلی جشنواره ای در ارمنستان به رقابت می پردازند.
علی ژکان قصد دارد نمایش «عاشقانه یک دلقک» را اواخر سال جاری در مجموعه تئاتر شهر به صحنه ببرد.
فصلنامه علمی تئاتر در چهار شماره پیش روی خود، مقالات علمی علاقهمندان را میپذیرد.
هفتاد و دومین جشنواره فیلم کن شب گذشته با معرفی برندگان به کار خود خاتمه داد که در این میان چهرههایی بودند که تصور میشد باید از کامیابان باشند اما این اتفاق برایشان رخ نداد.
هفتادو دومین دوره جشنواره فیلم کن امشب جوایز اصلی بخش رقابتی خود را اعلام کرد و نخل طلای بهترین فیلم را به «پارازیت» یا «انگل» از کره جنوبی داد.
سارا رسولزاده و یلدا عباسی در نمایش «مارلون براندو» به نویسندگی و کارگردانی مهران رنجبر به ایفای نقش میپردازند.
پروژه «بداهه» به کارگردانی آروند دشت آرای به پردیس تئاتر شهرزاد میرود.
پوستر نمایش «نفرین قحطیزدگان» به کارگردانی اشکان خطیبی رونمایی شد.
تماشاخانه سنگلج طی سه شب ۱۹، ۲۱ و ۲۳ رمضان از ساعت ۲۱ میزبان تعزیهخوانان و علاقهمندانِ آنان میشود.
عکسهای سه اُپرای گروه تئاتر عروسکی آران به کارگردانی و نویسندگی بهروز غریب پور سرپرست و بنیان گذار این گروه ، برای انتشار در «کتاب نودمین سال تأسیس اتحادیه ی بین المللی نمایشگران عروسکی جهان (یونیما)» ، انتخاب شدند.
آراز بارسقیان، نویسنده و کارگردان تئاتر اظهار داشت: زیرساختهای تئاتر امروز ما دچار مشکل است. نمایشهای لاکچری عناصری پوچ و تهی دارند و صفر تا صد آنها کپیبرداری است.
بررسی آمار فروش سینماها درهفته جاری نشان میدهد فیلم کمدی «سامورایی در برلین» به اندازه 5 فیلم دیگر تازه اکران شده فروش داشت.
درست است که سينماي اجتماعي برگرفته از دل جامعه است، ولي آيا بيان اين همه تلخي در اين ژانر، براي سينمايي که ذات سرگرمکننده دارد لازم است؟ آيا تماشاگران سينما، به غير از زندگي واقعي در سينما هم بايد سختي بکشند؟
نميتوان انكار كرد كه فيلمِ «متري شیشونيم» ساخته سعيد روستايي در وضعيت خمود سينماي ايران به خاطر پرداختن به موضوع اعتياد و فضاي نقد اجتماعي و نيز خلقِ شخصيتي جذاب مانند «ناصر خاكزاد» كه تا حد بسياري مرهونِ بازي نويد محمدزاده است و همچنين قاببنديهاي درخور سينمايي، فيلمي تأملبرانگیز است؛ بهویژه آنكه اين فيلم داعيه نقد وضعيت موجود را دارد و تقابل پليس و تبهكار تا آستانه شكستن كليشههاي سينماي اين چند دهه اخير هم ميرود. با اين اوصاف، فيلم بهخاطر نسبتش با يكي از معضلات اجتماعي به نقد اجتماعي/سياسي نيز تن ميدهد. ا
«یکی از مشکلات سینمای ما حضور افرادی است که تهیهکننده نیستند و به دلیل آنکه پول دارند خودشان را بهعنوان تهیهکننده به سینما قالب کردهاند و به نوعی تهیهکننده قلابی هستند! این گروه، چون از سرمایه خوبی برخوردار هستند، تصور میکنند میتوانند در سینما هر کاری انجام دهند، درحالیکه این رفتار آنها، نظم کلی سینما را بههم میزند و باید با وضع قوانین، جلوی بروز بینظمیها را گرفت».