هفتاد و یکمین جشنواره فیلم سیدنی در استرالیا میزبان نمایش فیلم «آشیل» محصول مشترک ایران، آلمان و فرانسه خواهد بود.
جشنواره فیلم کن نسبت به اعتراض گروهی از کارکنان خود، برای اعتصاب پیش از آغاز این جشنواره سینمایی واکنش نشان داد.
با آغاز دور جدید «هفت»، این برنامه همراه با «سینمای کوتاه» تنها برنامههای سینمایی این روزهای تلویزیون و نمایش خانگی به شمار میروند.
فیلم سینمایی «گیج گاه» به کارگردانی عادل تبریزی و تهیه کنندگی حنیف سروری و میرولی اله مدنی، برنده جایزه نتپک بیست وپنجمین جشنواره جئونجو در کره جنوبی شد.
بنیاد سینمایی فارابی با ۱۶ عنوان کتاب جدید و ارائه بیش از یکصد عنوان کتاب سینمایی و انجمن سینمای جوانان ایران هم با کتابهای تخصصی در حوزه سینمای کوتاه در نمایشگاه کتاب سیو پنجم حضور دارند.
تماشاخانه ایرانشهر در اردیبهشت و خرداد ماه سال جاری میزبان چهار نمایش تازه به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی، شهرام کرمی، پویا سعیدی و سید علی موسویان خواهد بود.
تهیهکننده فیلم «لایههای دروغ» که سه سال قبل در جشنواره فجر رونمایی شده بود، بیان کرد که این فیلم پس از تدوین دوباره با نام «تاوان» راهی اکران شده است.
این فهرستی است برای کسانی که دوست دارند از ساز و کار و سر و شکل یک فیلم نوآر سر درآورند.
«امپراتوری یخزده» از طریق برخی شخصیتهای جدید و سرگرمکننده خود، لحن کارگردان و صحنههای رضایتبخشی که گاه بین شخصیتها به وجود میآید، نشان میدهد که هنوز کمی زندگی در این دنیا (فرنچایز) وجود دارد، اما تنها زمانی این زندگی رشد میکند که گذشته رها شود.
این فیلمها توانایی هنر را بسیار فراتر از یک عامل سرگرمی بردهاند و نشان دادهاند که گاهی جهان فیلم، بسیار عجیبتر از جهان واقعی میتواند باشد.
«پاندای کونگفو کار ۴» (Kung Fu Panda 4) جدیدترین قسمت از این مجموعه انیمیشنی محبوب، با وجود انتظارات فراوان، رضایتبخش نیست. در این نسخه نه اثری از خلاقیت دیده میشود، نه طنز و نه حتی عشق به کونگفو! نقد انیمیشن «پاندای کونگفو کار ۴» را در این مطلب میخوانید.
۱۰ فیلم برگزیدهی این مقاله، به وادی ژانرهای دیگر هم قدم میگذارند و عناصر عاشقانه را با کمدی یا فانتزی تلفیق میکنند و البته به اندازهای باکیفیت هستند که با گذشت چندین دهه، همچنان مخاطبان را مجذوب خود کنند. ناگفته نماند که مخاطب هدف این مقاله، کسانی هستند که آشنایی چندانی با سینمای کلاسیک ندارند.
فیلم Arcadian مسیر پیموده شده فیلمهای ترسناک محبوب درباره بقا در دوران پسا آخرالزمان را دنبال میکند. مسیری آسان، کلیشهای و بدون تازگی که منجر به گفتن این واقعیت میشود که فقط هیولاهای درون این اثر از کل تصویر به یاد میآیند. شاید این نگته برای یک فیلم هیولایی، وقتی به آن فکر میکنید، آنقدرها هم بد نباشد. اما متأسفانه، بعید است که یک اثر سینمایی تنها بر اساس ظاهر به یاد ماندنی هیولاها ساخته شود.
نمایش «پس از» به کارگردانی مرتضی کوهی در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر اجرا شد.
نمایش گالیله به کارگردانی شهابالدین حسینپور در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر بر روی صحنه است.
در حالی از یک خانواده حداقل پنچ نفر حقوق بگیر و استخدام صداوسیما هستند که در بعضی خانوادهها تا چهار فرد تحصیل کرده بیکار هستند.
فریماه فرجامی متولد ۱۸ اردیبهشتماه ۱۳۳۱ در حالی ۹ تیرماه ۱۴۰۲ در ۷۱ سالگی درگذشت که حداقل از دو دهه پیشتر، از صحنه سینمای ایران کنار رفته بود. یعنی نسل جدید سینمادوستان ایرانی او را بهشکل شایسته روی پرده سینما ندیده بودند.
سید جمال ساداتیان به «سینما اعتماد» گفت: همانطور که می دانید مدتها بود بحث حذف مراحل پروانه ساخت در سینمای ایران مطرح بود گویا در حال حاضر این بحث برای فیلمسازان شناخته شده و معتبر مطرح شده است
جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به مدت پنج روز در پردیس سینمایی باغ کتاب تهران برگزار خواهد شد.
آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو ملقب به «تتلو» به ریاست قاضی افشاری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی برگزار شد.