علی مرادی بازیگر نقش امام حسین‌ (ع) نمایش «بر فرس تندرو» به کارگردانی محسن معینی به دلیل امضا نکردن قرارداد سفید از این اثر کنار گذاشته شد.

پایگاه خبری تئاتر: نمایش «بر فرس تندرو» کاری از محسن معینی، برگرفته از متن «گنجینه الاسرار» عمان سامانی که این روزها در برج میلاد با حضور هنرمندانی همچون مهدی فقیه، پردیس افکاری و... اجرا می‌شود. همچنین چنگیز جلیلوند نیز با صدای امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) در این نمایش حضور دارد. 

چندی پیش عکاس این نمایش از این گروه کنار گذاشته شد اما عکس‌های وی با نامی جعلی مورد استفاده قرار گرفت، اما این پایان کار نبود. گروه این نمایش در ادامه عدم رعایت شرایط حرفه‌ای بازیگر نقش امام حسین (ع) را پس از چند اجرا کنار گذاشت.

علی مرادی‌ بازیگر نقش امام حسین (ع) نمایش «بر فرس تندرو» به کارگردانی محسن معینی در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: یک هفته قبل از اجرا دعوت به کار شدم و قرار بود نقش امام حسین را بازی کنم. بعد از چند جلسه در تمرین یک سری حذفیات رخ داد که امام حسین نیز شامل شد و با اضافه شدن چنگیز جلیلوند قرار شد تا بازی من و صدای ایشان برای اجرا آماده شود.

وی ادامه داد:  من با توجه به ارادتی که به ائمه داشتم این شرایط را پذیرفتم. سه روز قبل از بازبینی بر سر تمرینات حاضر شدم، گویا بعد از بازبینی آقای الوند رئیس شورای نظارت اعلام کرده بودند که بازیگر نقش امام حسین باید قد بلند‌تری داشته باشد، من قدم 182 سانتی‌متر است. که بعدا نمی‌دانم با چه استدلالی قرار شد به روی صحنه بروم.

این بازیگر تئاتر با بیان اینکه دو شب قبل از اجرا به من گفتند شما هیچ دستمزدی ندارید،‌بیان داشت: این شرایط را پذیرفتم و روی صحنه رفتم. شب اول اجرا بروشورها آمد، اسم من در بروشور هم نبود که تهیه‌کننده نگین میرحسنی گفتند شما دیر اضافه شدید و عمدی در کار نبوده است. در ادامه شب اول اجرای روز صحنه رفتیم و اشتباهی را آقای جلیلوند انجام دادند و نتوانستند صدای خود را با بازی من هماهنگ کند که موجب یک وقفه در کار شد و بازیگران دیگر هم دچار مشکل شدند. در آنجا کارگردان با من تند برخورد کرد.

مرادی ادامه داد: فردای آن روز به من اطلاع دادند که برای عقد قرارداد حاضر باشم با وجود اینکه  این کار هیچ بار مالی برایم نداشت و کاملا دلی بود. خانم میرحسنی تهیه‌کننده قرارداد را کامل نوشت و آدرسی که از طرف خود را برج میلاد نوشته بود و قرارداد سفید و بدون مبلغ را جلوی من گذاشتند که حاضر به امضای ان نشدم. میرحسنی  گفت کارت ملی تو پیش‌ ما می‌ماند تا اجرا بروی. مرا به اجبار به صحنه بر روی صحنه فرستادند زیرا آن شب سفرای کشورهای مختلف به دیدن این اثر آمده بودند. اجرا تمام  شد و به من گفتند دیگر نمی‌خواهد بیایی.

وی در پایان خاطرنشان کرد: الان دیگر نه رزومه و بروشور دارم و نه می‌توانم به خانه تئاتر شکایت کنم.