آیین سپاس استاد" فرهاد ناظرزاده کرمانی" نویسنده و پژوهشگر تئاتر و ادبیات همزمان با سالروز ولادت نبی اکرم (ص) با حضور پیشکسوتان و هنرمندان سینما و تئاتر شنبه 27 آذر ساعت 18 در فرهنگ سرای ارسباران برگزار می شود.

 

پایگاه خبری تئاتر: میرجلال الدین کزازی مدرس وپژوهشگر ادبیات، جمشید مشایخی پیشکسوت سینما وتلویزیون در این برنامه به سخنرانی می پردازند. فریدون جنیدی، رضا بنفشه خواه، سیامک انصاری، عارفه لرستانی و هنرمندان وپیشکسوتان تئاتر و سینما در این برنامه حضور دارند.

اجرای موسیقی، پخش کلیپ از زندگی و فعالیت هنری پژوهشی فرهاد ناظرزاده کرمانی و سخنرانی اساتید ازبخشهای این برنامه است.

دكتر فرهاد ناظرزاده كرمانی مترجم، نمایشنامه‌نویس، و استاد گروه هنرهای نمایشی (دانشكده هنرهای زیبا ـ دانشگاه تهران) سال 1326 ، در تهران متولد شد. مادرش "فرح‌ انگیز هرمزی" از نخستین زنان دانش‌آموخته دانشگاهی ایران، مترجم و دبیر زبان و ادبیات فرانسه، و نزدیك به سی سال رئیس شماری از دبیرستانهای كرمان و تهران بود و پدرش‌ "دكتر  احمد ناظرزاده كرمانی "نیز ادیب و استاد دانشكده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران بود.

فرهاد ناظرزاده كرمانی تحصیلات ابتدایی را در «دبستان جهان تربیت» (1336) و تحصیلات دوره متوسطه را در «دبیرستان دارالفنون» (1344) در رشته ادبیات به پایان رسانید و در سال 1344 وارد دانشكده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران شد و در رشته ادبیات و علوم اجتماعی به تحصیل پرداخت. او در سال 1345 به دانشكده هنرهای دراماتیك (تهران) راه یافت، و هم‌زمان در رشته ادبیات دراماتیك نیز به مدت دو سال تحصیل كرد. وی در سال 1348 از دانشگاه تهران درجه كارشناسی دریافت كرد و پس از خدمت سربازی برای ادامه تحصیلات عازم فرانسه شد.

فرهاد ناظرزاده كرمانی در اقامت بیش از یك‌ساله خود در پاریس زیر نظر «پرفسور ژاك ورنان» (Jakk Vernant) در "موسسه مطالعات عالی و عملی " (Ecole Pratiave Des Hautes Etvdes)  در رشته تاریخ فرهنگ و هنر تحصیل كرد.

او تاكنون بیش از بیست نمایشنامه به رشته تحریر در آورده  و بیش از پنجاه نمایشنامه كوتاه و بلند خارجی را به زبان فارسی ترجمه كرده است. همچنین بیش از شانزده كتاب درسی و پنجاه مقاله تحقیقی نوشته و به چاپ رسانده است .

 کتاب های  "ادبیات نمایشی در روم"، "پنجره‌ای بر باد"، "پیدایش ادبیات نمایشی نو در ایرلند"، "پیش‌درآمدی بر شناخت هنرهای نمایشی در مصر"، "تئاتر پیشتاز"، "تجربه‌گر و عبث‌گرا" ، "تی‌اس‌الیوت" و "نمایشنامه منظوم و مذهبی"، "سبک‌های اجرایی در تئاتر معاصر جهان"، "گزاره گرایی در ادبیات نمایشی"، "نی لبک و بهمن" و "نمادگرایی در ادبیات نمایشی" از تالیفات این استاد است .

همچنین کوله بار، پنجره های بربادها، سرودی کنارگودال، شومفال، خواجگان شیر- اژده ها، آدمها و مرزها، رویاهای بیدادگر، یک رویداد روستایی، خندستان ماتمیان، افق دراستانبول، فرجامخواه، استخوان های طلایی، بی خان ومان ، شب معاملاتی ، کنار شیر آتش نشانی، سرگرمسار و در قفس قابیل  برخی از نمایشنامه های اوست .
علاقه مندان برای حضور در این برنامه می توانند به فرهنگ سرای ارسباران به نشانی خیابان دکترشریعتی ، سیدخندان، خ جلفا مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 20-22872818 تماس بگیرند .



 

صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater

اخبار تئاتر:

برنامه اجرای چهار نمایش در تئاترشهر

آغاز اجراهای نمایشی تماشاخانه ایرانشهر پس از تعطیلات

آتیلا پسیانی «دیابولیک: رومئو و ژولیت» را روی صحنه می‌برد

معرفی هیات انتخاب همایش آثار برگزیده جشنواره‌های تئاتر استان‌ها

همراهی هانا کامکار با نمایش «نامه های عاشقانه از خاورمیانه»

اجرای «غصه‌ها قصه شدند» در خانه نمایش

«سه جلسه تراپی» در تالار ناصرخسرو برگزار می‌شود

داود فتحعلی‌بیگی با «سایه تو سایه» به محراب می‌رود

هیچ کس اسپانسر جشنواره‌های تئاتری نمی‌شود

اظهارات وحید آقاپور درباره‌ی «۱۲»

لادن مستوفی«پدران، مادران، فرزندان» را افتتاح خواهد کرد

«باغبان مرگ» پس از سه سال مجددا روی صحنه می‌رود

«می‌سی‌سی‌پی نشسته می‌میرد» از مرز فروش یک میلیارد تومان گذشت

جزئیات راه‌اندازی نخستین بازار جهانی تئاتر بهاره ایران

برگزیدگان مسابقه نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر معلولان

اعتراض دبیر نوزدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی به رویه مرکز تئاتر مولوی

طناز طباطبایی و هانیه توسلی در «نامه‌های عاشقانه از خاورمیانه»

نمایش «آخرین انار دنیا» به تالار حافظ می‌رود

زمان برگزاری دوازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان اعلام شد

از بازسازی تئاترشهر چه خبر؟