علی‌نژاد (کارگردان تئاتر) از بدعهدی سالن ارغنون در عمل به قراردادی که برای اجرای نمایش او بسته بود خبر داد و گفت: قوانین سالن‌های خصوصی اینطور است که اول پیش قراردادی را می‌گیرند بعد مرکز هنرهای نمایشی کار را بازبینی می‌کند و اگر نتیجه مثبت بود؛ مجوز می‌دهند. در غیر این‌صورت، باید پول برگردانده شود. اما سالن پول ما را پس نمی‌دهد و کار به شورای حل اختلاف و خانه تئاتر و مرکز هنرهای نمایشی کشیده می‌شود.

 

پایگاه خبری تئاتر از ایلنا: آرش علی‌نژاد گفت: در متن قرارداد اجرای نمایش «کروکودیل» که با سالن ارغنون منعقد شد؛ ذکر شده اگر خارج از اراده طرفین یعنی سالن و من، کاری لغو شود، یعنی مانند مورد عدم ارائه مجوز، ما نباید خسارتی دهیم ولی سالن ارغنون خسارت یک میلیون و 200 هزار تومانی از ما گرفته است.

او ادامه داد: بعد از اینکه مساله را در خانه تئاتر و مرکز هنرهای نمایشی مطرح کردم، سالن گفت پول را دو الی سه ماه دیگر می‌دهیم اما وقتی خواستم رسید یا چکی بدهند؛ قبول نکردند. سالن ارغنون حتی به قرارداد خودش پایبند نیست. مرکز هنرهای نمایشی گفته می‌توانیم الان مجوز را بدهیم اما سالن گفته کار بهتری از نمایشی که قراردادش را با من منعقد کرده؛ دارد که جایگزین نمایش «کروکودیل» خواهند کرد.

این کارگردان تئاتر با اشاره به این مطلب که نمایش «کروکودیل» براساس نمایشنامه‌ای از سیدمحمد مساوات نوشته؛ گفت: «کروکودیل» نام ماده مخدری است که از روسیه وارد ایران شده و موادش طوری است که خود مصرف‌کننده می‌تواند تهیه‌اش کنند و در دروازه غار تهران هم یافت می‌شود.

علی‌نژاد با اشاره به اینکه «برای این نمایش یک سال تمرین کردیم» درباره داستان اصلی اثر گفت: «کروکودیل» داستان زوجی است که در خانه‌ای زندگی می‌کنند و یک سی‌دی به دست‌شان می‌رسد که رویش نوشته شده کروکودیل؛ سی‌دی را که در دستگاه پخش می‌گذارند زمان حال، گذشته و آینده خودشان را می‌بینند.

او ادامه داد: در زمان آینده خانه پیرمرد همسایه را می‌بینند که بهشان گفته من به مسافرت می‌روم و شما از گربه من نگهداری کنید و به گلدان‌هایم آب دهید، اما در ادامه، پیرمرد را می بینند که خونین روی زمین افتاده و در دست زن یک چاقو قرار دارد. داستان پیش می‌رود و این زوج نگران می‌شوند و داستان به جایی می‌رسد که پیرمرد از مسافرت برمی‌گردد و زنگ خانه آنها را می‌زند اما آنها از ترس و هول دیدن آن فیلم، در را روی همسایه بازنمی‌کنند.

علی‌نژاد ادامه داد: داستان در این تعلیق و ترس پیش می‌رود و از یک‌جایی به بعد دیگر در صحنه تئاتر، فقط از پروژکشن فیلم پخش می‌شود و با همان تعلیق و سوال هم به پایان می‌رسد.

او سبک این تئاتر را «رئالیسم جادویی» خواند و گفت: ولی درواقع اثر، رئال و واقعی است. یک سی‌دی به دست این زوج می‌رسد که تمام زندگی آنها را بهم می‌ریزد و تمام فیلم هایی که پخش می‌شود توهم این دونفر است؛ به نوعی تمام داستان حول محور یک توهم می‌گردد چون کروکودیل ماده‌ای توهم‌زاست.

این کارگردان تئاتر با بیان اینکه اثر نمایشی قبلی او هم اشاره‌ای به مواد مخدر داشته است، پرداختن به این موضوع را از دغدغه‌های خود خواند و گفت: در اثری که از سیدمحمد مساوات انتخاب کرده‌ام، محور اصلی نمایش مواد مخدر است و اثرات آن در یک بستر نمایشی نشان داده می‌شود.

علی‌نژاد با اشاره به بازیگران این نمایش گفت: نقش پیرمرد این نمایش را خسرو شهراز بازی می‌کند و نگین ذاکری‌پور و مبین سپاس‌زاده دیگر بازیگران نمایش «کروکودیل» هستند.


 

صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater

اخبار تئاتر:

برنامه اجرای چهار نمایش در تئاترشهر

آغاز اجراهای نمایشی تماشاخانه ایرانشهر پس از تعطیلات

آتیلا پسیانی «دیابولیک: رومئو و ژولیت» را روی صحنه می‌برد

معرفی هیات انتخاب همایش آثار برگزیده جشنواره‌های تئاتر استان‌ها

همراهی هانا کامکار با نمایش «نامه های عاشقانه از خاورمیانه»

اجرای «غصه‌ها قصه شدند» در خانه نمایش

«سه جلسه تراپی» در تالار ناصرخسرو برگزار می‌شود

داود فتحعلی‌بیگی با «سایه تو سایه» به محراب می‌رود

هیچ کس اسپانسر جشنواره‌های تئاتری نمی‌شود

اظهارات وحید آقاپور درباره‌ی «۱۲»

لادن مستوفی«پدران، مادران، فرزندان» را افتتاح خواهد کرد

«باغبان مرگ» پس از سه سال مجددا روی صحنه می‌رود

«می‌سی‌سی‌پی نشسته می‌میرد» از مرز فروش یک میلیارد تومان گذشت

جزئیات راه‌اندازی نخستین بازار جهانی تئاتر بهاره ایران

برگزیدگان مسابقه نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر معلولان

اعتراض دبیر نوزدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی به رویه مرکز تئاتر مولوی

طناز طباطبایی و هانیه توسلی در «نامه‌های عاشقانه از خاورمیانه»

نمایش «آخرین انار دنیا» به تالار حافظ می‌رود

زمان برگزاری دوازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان اعلام شد

از بازسازی تئاترشهر چه خبر؟