پاول وانگلی هنرمند تئاتر که با نمایش «عروسک‌های سیار» از کشور چک در این دوره از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان حضور دارد، می‌گوید: همیشه دلم می‌خواهد با نمایش‌هایم مردم را شاد کنم

 

پایگاه خبری تئاتر: وانگلی بازیگر و عروسک‌گردان است و تحصیلات هنری دارد. او هرچند تجربه بازی در سینما و تلویزیون را هم دارد اما ناگهان تصمیم می‌گیرد همه چیز را کنار بگذارد و به تئاتر سیار و خیابانی روی می‌‌آورد.

او درباره دلیل این تصمیم ناگهانی می‌گوید: حس می‌کردم رسانه‌ها و تئاترهای رسمی، مردم را در رودربایستی قرار می‌دهند و انگار نوعی تظاهر در این گونه ارتباطات وجود دارد اما من دنبال ارتباط بی واسطه‌تر و مستقیم‌تر با مردم بودم.

این هنرمند که در تمام مدت زمان گفتگوی کوتاهمان بی‌قرار و پر انرژی است ادامه می‌دهد: در تمام زندگی‌ام دوست داشته‌ام آزاد و مستقل باشم ولی کار در رسانه مرا محدود می‌کرد به همین دلیل آن را کنار گذاشتم.

از او می‌پرسیم حالا که با رسانه‌ها و تئاترهای رسمی همکاری دارید، منبع درآمدتان چگونه است؟ آیا کسانی هستند که از شما حمایت کنند؟ و او پاسخ می‌دهد: بله نهادهایی هستند که حمایت می‌کنند و از من هم حمایت کرده‌اند.

وانگلی برای اولین بار است که به ایران آمده، هنوز نمایش‌های ایرانی زیادی ندیده است و ترجیح می‌دهد درباره تئاتر ایران قضاوتی نکند . اوالبته در کل قضاوت کردن را دوست ندارد و می‌گوید: گفتن اینکه این کار خوب است و آن یکی بد است، کاری ندارد اما من قضاوت کردن را دوست ندارم.

او که کارگردانی هنری نمایش «عروسک‌های سیار» را بر عهده دارد، امیدوار است با اجرای این نمایش، مردم و تماشاگران ایرانی را خوشحال کند و معتقد است می‌تواند با عروسک‌های رنگی که می‌رقصند، با موسیقی و حرکت و آواز، این شادی را به مردم ببخشد.

پاول وانگلی پر شر و شور و هیجانزده است. می‌گوید کودک درونش همچنان زنده و پرحرارت است . طبیعتم چنین است. کودک درونم را زنده نگه داشته‌ام و با آن بزرگ شده‌ام. این ویژگی همیشگی من است و فقط به تئاتر مربوط نمی‌شود.  

بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با دبیری شهرام کرمی 27 آذر ماه با برگزاری آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان بخش های رقابتی به کار خود پایان می دهد.


 

صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater

اخبار تئاتر:

برنامه اجرای چهار نمایش در تئاترشهر

آغاز اجراهای نمایشی تماشاخانه ایرانشهر پس از تعطیلات

آتیلا پسیانی «دیابولیک: رومئو و ژولیت» را روی صحنه می‌برد

معرفی هیات انتخاب همایش آثار برگزیده جشنواره‌های تئاتر استان‌ها

همراهی هانا کامکار با نمایش «نامه های عاشقانه از خاورمیانه»

اجرای «غصه‌ها قصه شدند» در خانه نمایش

«سه جلسه تراپی» در تالار ناصرخسرو برگزار می‌شود

داود فتحعلی‌بیگی با «سایه تو سایه» به محراب می‌رود

هیچ کس اسپانسر جشنواره‌های تئاتری نمی‌شود

اظهارات وحید آقاپور درباره‌ی «۱۲»

لادن مستوفی«پدران، مادران، فرزندان» را افتتاح خواهد کرد

«باغبان مرگ» پس از سه سال مجددا روی صحنه می‌رود

«می‌سی‌سی‌پی نشسته می‌میرد» از مرز فروش یک میلیارد تومان گذشت

جزئیات راه‌اندازی نخستین بازار جهانی تئاتر بهاره ایران

برگزیدگان مسابقه نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر معلولان

اعتراض دبیر نوزدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی به رویه مرکز تئاتر مولوی

طناز طباطبایی و هانیه توسلی در «نامه‌های عاشقانه از خاورمیانه»

نمایش «آخرین انار دنیا» به تالار حافظ می‌رود

زمان برگزاری دوازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان اعلام شد

از بازسازی تئاترشهر چه خبر؟