مدیر کل هنرهای نمایشی با بیان این که دبیر بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان به زودی معرفی خواهد شد اعلام کرد ماندن جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان به استقبال و اشتیاق این استان بستگی دارد.

 

پایگاه خبری تئاتر: مهدی شفيعي در حاشیه اختتامیه بیست و سومین جشنواره تاتر کودک و نوجوان همدان ضمن بیان رضایت از کیفیت آثار داخلی و خارجی و استقبال چشمگیر خانواده ها از این جشنواره گفت : اگر اشتیاق برای برگزاری جشنواره در همدان وجود داشته باشد، چه جایی بهتر از این استان اما اگر حس کنیم انگیزه برگزاری جشنواره در این استان کم شده، قطعا باید به محلی دیگر فکر کنیم تا روند رو به رشد جشنواره ادامه یابد.

شفيعي که در نشست خبری جشنواره در تهران بابت برگزاری این رویداد هنری در همدان، نگرانی هايي را ابراز کرده بود، درباره تداوم این نگرانی ها گفت: همدان از نظر استقبال مخاطبان و خانواده ها بی نظیر است و خوشبختانه این جشنواره به جایی رسیده که باید ظرفیت های تئاتر را در این استان گسترش داد ولی متاسفانه در این سالها علیرغم تلاش بی وقفه مدیر کل محترم و همکاران ارجمندم در اداره کل استان کمترشاهد حمایت از ارتقای تالارهای موجود در این استان بوده ايم که بویژه در بخش بین الملل و حتی استمرار اجراهای گروههای نمایشی و جلب مخاطب در طی سال ،ما را دچار مشکل می کند.

مدیرکل هنرهای نمایشی درباره دبیر دوره بعدی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان گفت: یکی از سياستهای مرکز هنرهای نمایشی ثبات مدیریت جشنواره هاست و همین سیاست باعث رشد و ارتقای جشنواره تئاتر کودک و نوجوان شده است و امیدوارم ستاد برگزاری این جشنواره در دوره بعدی هم ثابت بماند. به همین دلیل حتما با آقای شهرام کرمی گفتگو می کنیم تا ایشان در دوره بعدی هم حضور داشته باشد اما اگر گزینه دیگری جایگزین شد، حتما از تجربیات ایشان بهره مند خواهد شد.

شفيعي تاکید کرد که دبیر بعدی جشنواره بزودی معرفی می شود چراکه در جشنواره های بین المللي برای رایزنی و دعوت از گروه های خارجی لازم است فعالیت دبیرخانه خیلی زود آغاز شود و حتی بازه زمانی یک ساله هم فرصت زیادی نیست.

شفيعي درباره تامین اعتبار در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان توضیح داد: تامین اعتبار به دو شکل انجام می شود ؛ دستمزد گروه های شرکت کننده، داوران و جوایز از طریق معاونت هنری و مرکز هنرهای نمایشی تامین می شود که هر سال در این بخش هیچ نگرانی نداریم. بخشی هم از سوی استان تامین می شود که شامل مواردی مانند اسکان گروه ها، تجهیز سالن های نمایشی، تبلیغات محیطی و... است که امسال هم با حمایت مدیران عالی استان، به بهترین شکلی انجام شد. ولی نباید فراموش کرد برگزاری چنین رویدادی باید مبناهای درستی تعریف شود و یکی از این پایه ها، تعریف ردیف بودجه ثابت برای جشنواره است.

مدیرکل هنرهای نمایشی در پایان با تاکید بر اهمیت تاتر کودک و نوجوان خاطرنشان کرد: اهمیت این جشنواره به لحاظ استقبال خانواده ها بیش از دیگر جشنواره هاست که همین موضوع نشان می دهد ظرفیتهای خوبی در این زمینه وجود دارد و باید نسبت به این جشنواره حساسیت بیشتری داشته باشیم.



 

صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater

اخبار تئاتر:
 

اختتامیه بیست و سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان / اعلام برگزیدگان

جعفر والی پیشکسوت تئاتر درگذشت

صدا بردار تئاتر باید کارگردانی صدا کند

اعلام ۱۰ اثر برگزیده بخش نسل نو جشنواره تئاتر فجر

رونمایی از دو کتاب زندگی نامه جبار باغچه بان

پوستر نمایش "حادثه در ویشی" رونمایی شد

ادوارد آلبی موضوع دومین شماره "نقد هنر"

انتقاد یک کارگردان از تماشاخانه ارغنون به دلیل عدم تعهد به قرارداد

حسین پاکدل «کابوس حضرت اشرف» را به فجر می‌برد

«ماتریوشکا» تا ۱۹ دی ماه روی صحنه می‌ماند

تازه‌ترین نمایش‌های تماشاخانه پالیز معرفی شدند.

«بانوی گم‌شده» با مهشاد مخبری روی صحنه می‌رود