مدیر کل هنرهای نمایشی طی حکمی مریم کاظمی بازیگر و کارگردان تئاتر را به عنوان دبیر بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان منصوب کرد.

 

پایگاه خبری تئاتر: در متن این حکم آمده است:

هنرمند گرامى

سركارخانم مریم کاظمی

تئاتر كودك و نوجوان به واسطه ارتباط نزديك و اثرگذار با جامعه پويا و جوياى اين رده سنى همواره از مهم ترين حوزه هاى تئاتر بوده است.

دراين ميان جشنواره بين المللى تئاتر كودك و نوجوان با تجربيات ارزنده بيش از دو دهه برگزارى نقش ويژه اى در هدايت، ايجاد شور و انگيزه  وتقويت گروه هاى نمايشى داشته و دارد و آگاهى بخشى وتشويق و ترغيب كودكان ، نوجوانان و خانواده ها به حضور در تالارها ومكان هاى اجراى اين گونه از تئاتر را با هدف كمك به ساختن فردایى روشن تر، دنيايى پاك تر و پرنشاط براى فرزندان شايسته اين سرزمين دنبال مى كند.

نظر به تخصص و تجربه سركارعالى و اتفاق نظر با مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان به موجب اين حكم به عنوان «دبير بيست و چهارمين جشنواره بين المللى تئاتر كودك و نوجوان» منصوب مى شويد.

اميد كه درسايه مهر خداوند بزرگ و با بهره گيرى از رهنمودهاى هنرمندان و صاحبنظران اين حوزه و استفاده مناسب از توان و قابليتهاى موجود در استان همدان وتعامل سازنده با مديران فرهنگى اين استان در برگزارى شايسته اين رويداد هنرى پيروز و سربلند باشيد."

مریم کاظمی متولد 1344 در تهران بازیگر تئاتر ، تلویزیون و سینما و کارگردان تئاتر و عضو هیئت مدیره مرکزی خانه تئاتر ، از سال 66 فعالیت حرفه ای خود در زمینه تئاتر را آغاز کرده است. او فارغ التحصیل رشته کارگردانی و بازیگری از دانشگاه تهران بوده و تا کنون بازی در 22 نمایش ، کارگردانی و بازی در بیش از 35 نمایش را بر عهده داشته است. این کارگردان تئاترو مدرس تئاتر از سال 79 تا کنون با تمرکز بر تئاتر کودک آثار متعددی را در این زمینه تولید و اجرا کرده است. نمایش های "در برج عقرب " ، "آدم ها و دیو ها" ، "رویای ماه "، "به زیر پاهات نگاه کن" ، "خاله مرجان و خروس" ، " آدم بلا دیو ناقلا " ، "غول بزرگ مهربان " ، "کلوچه دارچینی" ، "رام کردن زن سرکش" ، "شاهزاده خانم بد ترکیب" ، "ماه پیشونی " و "خسیس" از جمله آثار این هنرمند هستند. مریم کاظمی موسس و سرپرست گروه تئاتر مستقل بوده وجوایز متعدد بازیگری ، نویسندگی و طراحی از جشنواره های تئاتری و سینمایی را در پرونده کاری خود دارد.









 



صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater

اخبار تئاتر:

«توفان» در دانشکده هنر

ترجمه‌ ایتالیایی دو نمایش‌نامه‌ ایرانی با مقدمه ای از ابراهیم گلستان

مسعود دلخواه: امنیت جامعه هنری در دولت یازدهم ارتقا یافت

نمایشنامه «بینگو صحنه‌هایی از پول و مرگ» منتشر شد

تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی

بازیگران و عوامل «هملت، تهران ۲۰۱۷» معرفی شدند

نمایش "دیگری" به روایت بهاره رهنما

"روزن" در استکهلم به روی صحنه رفت

کاندیداهای نهایی بخش پژوهش تئاتر دانشگاهی اعلام شد

مجید مظفری با نماینده ملت در ایرانشهر

مریم کاظمی: ترجمه ای جدید از یک نمایشنامه مشهورکمدی را روی صحنه می برم

«شماعی‌زاده» در تئا‌تر باران روی صحنه می‌رود

نقد و بررسی نمایش ماراساد به طراحی و کارگردانی مریم برزگر

اجرای «هملت» در یک تماشاخانه تازه تاسیس