نگین میرحسنی تهیه‌کننده نمایش «بر فرس تندرو» اظهارات علی مرادی را تکذیب کرد.

پایگاه خبری تئاتر:  پیرو خبر «عدم امضای قرارداد سفید موجب اخراج بازیگر نقش امام حسین(ع) شد»  نگین میرحسنی تهیه کننده این نمایش «بر فرس تندرو» ضمن تکذیب اظهارات علی مرادی بازیگر این نمایش، جوابیه را به شرح زیر منتشر کرد:

علی مرادی که پیش از این تهیه‌کننده و کارگردان این اثر نیز چون همه خوانندگان خبر، اسمی از ایشان در عرصه تئاتر نشنیده بودند (و با این خبرسازی، به اشتباه قصد مطرح شدن دارد) توسط یکی از همکاران 4 روز قبل از اجرا به گروه معرفی شد و بازیگر این نمایش نبود و فقط قرار بود با صورت پوشیده شده در قالب شبیه حضرت ابا عبدالله (ع) به مدت 3 دقیقه روی صحنه بایستد این حضور در زمانی بود که استاد چنگیز جلیلوند نقش امام حسین را که 2 ماه تمرین کرده بودند به زیبایی خوانش می‌کردند، این ترکیب شیوه بدیع و جذابی بود که به شکل فاصله‌گذاری بر صحنه اجرا می‌شد. متاسفانه فرد مذکور در شب اول اجرا بنا به دلایلی نتوانست مسئولیت خود را انجام دهد و ناتوانی او در یک ایست ابتدایی بر صحنه در شب اول اجرا به خوانش استاد جلیلوند لطمه زد. (و بعد از اجرا و طبق بیان این فرد مشخص شد این آسیب و سوء رفتار تعمدی بوده است) که این امر با اعتراض کارگردان محترم و همه عوامل روبرو شد. ایشان اما رکیک‌ترین توهین‌ها را به هنرمندان حاضر، پیشکسوتان و در نهایت مقدسات مطرح شده در متن به زبان آوردند و همین امر باعث شد از اجرای این اثر کنار گذاشته شوند. کنار گذاشته شدن ایشان در شب اجرا البته انرژی بسیاری از گروه گرفت اما با هوشمندی جلوی آسیب جدی به یک اثر ارزشمند گرفته شد.

چیزی هم که در مورد گلایه‌های خانم طیبه نصرالهی آورده شده نیز مشمول نظیر موارد مذکور است. چنان که خبرگزاری محترم مربوطه پس از پیگیری دقیق و روشن شدن کم و کیف اتفاق، اصل خبر را از روی سایت حذف کرد. بی‌شک ارائه مستندات در مورد فرد مذکور نیز به نفع ایشان و فضای هنر تئاتر نیست، اما اگر لازم شد حتما توضیحات و اسناد لازم ارائه می‌شود.

گروه تئاتر شرنگ به طور رسمی اعلام می‌دارد، از آنجا که مقید به رعایت اخلاق اسلامی است هر لحظه‌ای احساس کند فردی به هر شکلی این اصول اخلاقی را رعایت نمی‌کند او را از گروه حذف خواهد کرد و در این میان نه هراسی از خبر سازی کذب توسط چنین افرادی را دارد و نه از هیچ امر دیگری، پیش از این هم روش گروه و کارگردان محترم همین بوده است و از این پس هم همین خواهد بود. ما به هیچ وجه کوچکترین بی‌اخلاقی را در گروه نمی‌پذیریم و قطعا به حذف هر کس که مرتکب آن شود و سریعا اقدام می‌کنیم.

 

تمام عوامل نمایش با تهیه‌کننده این اثر قرارداد مکتوب دارند و کلیه حقوق خود را دریافت کرده‌اند. فرد مذکور اگر قرارداد ندارد دلیل آن مشخص است. ایشان حاضر نشدند قرار دادی که اصل مهم آن رعایت اخلاق است را امضا کنند.

گروه تئاتر شرنگ حق قانونی پیگیری این خبر کذب توسط این افراد که به قصد ضربه زدن به یک اثر فاخر و مطرح کردن خود به شیوه ناصحیح را داشته‌اند، ازطریق مراجع قضایی و قانونی برای خود محفوظ می‌دارد و نتیجه پیگیری تهمت‌ها و افتراهای مطرح شده توسط ایشان را که نزد مراجع قانونی مورد نظر در حال بررسی و انجام است در اختیار خبرگزاری‌ها قرار خواهد داد.