نمایش «بعد از اتفاق» به کارگردانی پویان باقرزاده از جمعه ۱۰ دی ماه هر شب ساعت ۸:۳۰ در مجموعه فرهنگی هنری «روبرو» به صحنه می ­رود.

 

پایگاه خبری تئاتر: پویان باقرزاده کارگردان نمایش «بعد از اتفاق» درباره این اثر گفت: این نمایش یک اجرای محیطی است که در خانه ­ای به مساحت ۸۰۰ متر در چهارراه ولیعصر روی صحنه می ­رود. نکته قابل توجهی که باعث ساخت این اثر شد فرم معماری و موقعیت مکانی این ساختمان است و تاریخی که با خود به همراه دارد.

باقرزاده افزود: ما تلاش کرده ایم که در این نمایش رویکرد جدیدی را در بحث اجراهای محیطی دنبال کنیم و هویت مکان در اجرای این اثر برای ما اولویت اصلی بوده است. گروه اجرایی تلاش فراوانی را برای آماده شدن این نمایش در چند ماه گذشته انجام داده و امیدواریم این رویکرد پژوهشی در این شکل از اجرا مورد توجه مخاطبان نیز قرار گیرد.

وی درباره مضمون اصلی این نمایش گفت: ما در این نمایش ۴۰ روز حساس از تاریخ کشور و زندگی صاحبان یک خانه را مرور می­ کنیم و تلاش کرده­ ایم که با ایجاد فضایی نزدیک به روزهای سال ۱۳۶۰، از تمام ظرفیت ­هایی که مکان اجرا به ما می ­دهد استفاده کنیم. «بعد از اتفاق» آخرین اثر گروه تئاتر پاپتی هاست که اجرا در مکان ­های نامتعارف را همواره در اصول اجرایی خود قرار داده است و این اثر نیز در همین راستاروی صحنه می­ رود.

«بعد از اتفاق» از ۱۰ دی ماه، هر شب در عمارت «روبرو» اجرا خواهد شد و اولین اثر نمایشی است که در این مکان جدید واقع در خیابان انقلاب (شرق به غرب)، چهارراه ولیعصر، بن بست کیانپور، پلاک ۷ روی صحنه می رود.  

امین اسفندیار،  پدرام انصاری، امیررضا رنجبران،  سعیده نیازخانی و مجید یوسفی بازیگران این نمایش هستند.

عوامل این نمایش عبارتند از نویسنده: نیلوفر ندایی (بر اساس طرحی از پویان باقرزاده)، طراح و کارگردان: پویان باقرزاده، مشاور کارگردان: محمد رضایی، طراح لباس: الهام معین، طراح صدا موسیقی: امید دولت­خواه، طراح صحنه: پویان باقرزاده، طراح نور: سعید نادری، طراح ویدئو و عروسک: محمد رضایی.


 

صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater

اخبار تئاتر:
 

اختتامیه بیست و سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان / اعلام برگزیدگان

جعفر والی پیشکسوت تئاتر درگذشت

صدا بردار تئاتر باید کارگردانی صدا کند

اعلام ۱۰ اثر برگزیده بخش نسل نو جشنواره تئاتر فجر

رونمایی از دو کتاب زندگی نامه جبار باغچه بان

پوستر نمایش "حادثه در ویشی" رونمایی شد

ادوارد آلبی موضوع دومین شماره "نقد هنر"

انتقاد یک کارگردان از تماشاخانه ارغنون به دلیل عدم تعهد به قرارداد

حسین پاکدل «کابوس حضرت اشرف» را به فجر می‌برد

«ماتریوشکا» تا ۱۹ دی ماه روی صحنه می‌ماند

تازه‌ترین نمایش‌های تماشاخانه پالیز معرفی شدند.

«بانوی گم‌شده» با مهشاد مخبری روی صحنه می‌رود